Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-21, 13:06   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Da jeg og mannen byttet kjøkken brukte vi 5 dager på riving og montering, sånn til 98 % fullført. De siste 2 prosentene (litt listverk og foringer) tok ca 5 år, og ble ikke klart før vi skulle selge huset.

Det greieste er å ta det på sommeren når det er grillvær, eller at man reiser på ferie.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-21, 13:14   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Vi brukte HTH. Anbefales! De er gode på planlegging og gjennomføring. Vi var uten kjøkken i under to uker. Den første uka brukte vi på selv å rive og pusse opp. Alt gikk veldig på skinner. Kjøkkenet var mintert på to dager. De brukte rørlegger og elektriker som kjenner kjøkkenet og montøren.
Vi kunne sikkert spart penger på ukea, men jeg orket det ikke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-21, 13:16   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Min søster brukte Ikea, og det var mye tull. Folk kom ikke når de skulle, unøyaktig jobb etc.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-21, 18:44   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Jeg tar gjerne flere anbefalinger av leverandører som også sørger for glatt og bekymringsfri montering!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-21, 19:38   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Vi måtte skaffet noen selv til å rive og pusse opp kjøkkenet da vi brukte HTH. Men det er jo absomutt mulig å finne.

Jeg skal ha deLilla her på befaring snart. Aner ikke om de duger. Men de sier de er sånne som tar hele jobben. Har fått dem anbefalt i fjerde ledd, så vet ikke helt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-21, 20:59   #26
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Når vi byttet kjøkken tok monteringen 1,5 dag. Pluss rørlegger og elektrikerjobber på en halv dag hver. Da brukte vi HTH som kommer i ferdig monterte skap, ikke flatpakket. Rivejobben tok et par dager, vi rev oss helt tilbake til gammel panelvegg under gipsvegger. Tar tidligere montert IKEA kjøkken selv og brukte da en uke tilsammen. Brukte kanskje 3 dager på å sette sammen modulene og et par dager på å få satt inn modulene på riktig sted, og montere benkeplate etc.

Men det som vanligvis tar mest tid, er å pusse opp vegger, gulv og flytte på vann og strøm.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-21, 22:11   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Superfornøyd med Sigdal. Vi, les min mann, gjorde all jobben selv, men mine foreldre bestilte kjøkken fra samme sted med montering og var kjempefornøyde. De fikset alt og brukte bare 3 dager.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-21, 22:37   #28
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Vi har byttet to kjøkken, fasiten her var to og fire uker. Da gjorde vi en del selv (riving) .

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:12   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Vi planlegger å bytte kjøkken (skulle vært på kjøkkenplanlegging hos IKEA i dag, men bilen har flatt batteri. Hmpf!). Vi må rive alt til skallet, legge nytt golv, osv. Verken Divine-mannen eller jeg er handy, så vi planlegger egentlig å outsource ALT. Men er det noe det er virkelig stappteit å outsource og som selv oss knølene virkelig bør kunne gjøre selv?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:13   #30
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Etter å ha lest en del av svarene i denne tråden, begynte vi å synes at kjøkkenet vårt var ganske fint likevel.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:19   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Etter å ha lest en del av svarene i denne tråden, begynte vi å synes at kjøkkenet vårt var ganske fint likevel.

Kjøkkenet vårt er fra tidlig åttitall, og var visstnok top notch i sin tid. Vi flyttet inn for 19 år siden, og jeg har vært fornøyd med kjøkkenet hele tiden, men nå er det så slitt at noe rett og slett MÅ gjøres. Dessverre. Jeg hater oppussing. Ikke bare er det vanvittig dyrt, men drepende kjedelig i tillegg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:21   #32
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi planlegger å bytte kjøkken (skulle vært på kjøkkenplanlegging hos IKEA i dag, men bilen har flatt batteri. Hmpf!). Vi må rive alt til skallet, legge nytt golv, osv. Verken Divine-mannen eller jeg er handy, så vi planlegger egentlig å outsource ALT. Men er det noe det er virkelig stappteit å outsource og som selv oss knølene virkelig bør kunne gjøre selv?

Vi outsourca. Angrer ikke ett sekund. Snekker er billigere enn skilsmisse. :mantra:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:23   #33
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Verken Divine-mannen eller jeg er handy, så vi planlegger egentlig å outsource ALT. Men er det noe det er virkelig stappteit å outsource og som selv oss knølene virkelig bør kunne gjøre selv?

Det er mye man klarer å gjøre selv, men som likevel er verdt å betale seg ut av.
Det er for eksempel ikke vanskelig å legge parkett, men det krever verktøy og nøyaktighet. Maling av vegger er kanskje det aller minst krevende.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:27   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Etter å ha lest en del av svarene i denne tråden, begynte vi å synes at kjøkkenet vårt var ganske fint likevel.

Premien kommer når du har fått det perfekte kjøkkenet. Det føles fantastisk fortsatt etter 16 mnd.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:28   #35
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

I helgen byttet mannen min bremser på bilen. Tror han ca 17 ganger underveis tenkte at det hadde vært bedre å betale seg ut av det. Ca 10 timer av helga, en god porsjon frustrasjon og etterpå vond kropp var ikke verdt det.

Akkurat maling tenker jeg at man får til greit selv, så hvis man har en kropp som funker, ville jeg gjort det.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:32   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Men er det så mye som skal males på et kjøkken da?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:34   #37
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Jeg jobber heller overtid med det jeg kan (selv om jeg aldri får utbetalt overtid) enn å jobbe mer enn jeg klarer hjemme.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:36   #38
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Jeg er ekstremt villig til å betale meg ut av det, altså. Vil gjerne ha perfekt kjøkken også!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:39   #39
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Jeg hadde hvertfall betalt meg ut av det. Det er ille nok å rydde ut alt, lage middag med vannkoker og vaske opp i balje. Mannen min derimot skal gjøre alt selv. Heldigvis er han handy, så jeg slipper unna stort sett.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:40   #40
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å få montert et kjøkken?

Anbefaler forresten veldig å gjøre det på våren/sommeren så man kan grille middag. Ikke like stas å grille i femten minus.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no