Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ta dere sammen, norske damer!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 11:02   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ta dere sammen, norske damer!

Altså... Regner med det ikke bare er jeg som blir pittelitt provosert av den totale mangelen av "evne til å sette seg inn i andre, mindre priviligerte folks hverdag"...?

Hun har for såvidt rett i at det er bra for alle å trene og at man får overskudd av det, men i mine øyne blir det altså veldig, veldig feil at hun som har penger i "huet og rævva", EN baby på knapt 9 måneder, au pair, vaskehjelp og PT skal dømme andre på denne måten å fortelle en at "det er bare å skjerpe seg"!

Nå har jo ikke jeg noen barn selv, så jeg er vel ikke veldig kvalifisert til å uttale meg, men jeg har da fantasi nok til å skjønne at når man har full jobb, 2+ barn, et hus å holde i orden, og også gjerne vil tilbringe tid sammen med barna før de legger seg så kan det av og til være vanskelig å få satt av tid til trening. En ting er jo når man er to om det (og ikke har en dustemann som ikke vil skifte bleier og/eller ta pappapermisjon), men hva om man er alenemor da? Da kan man jo ikke en gang ta seg en joggetur etter at barna har lagt seg.

Nei... Nå må jeg bare slutte før jeg baler meg inn i en lengre tirade her kjenner jeg. Er jo på jobb og har egentlig ikke tid, måtte bare få ut litt irritasjon her kjente jeg.


Redigert for å si:
Link er også bra har jeg hørt: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10072330

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:04   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Vel, jeg synes barnet hennes burde ta seg sammen og trene mer. Hun har ikke giddet å ta av prislappen på joggeskoene sine en gang (se bildet til artikkelen).

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:06   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg klarer ikke ta sånt seriøst og kjenner jeg ikke gidder bruke en eneste kalori på å diskutere det en gang. Å se utenfor sin egen hule er ikke alltid like enkelt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:06   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Vel, jeg synes barnet hennes burde ta seg sammen og trene mer. Hun har ikke giddet å ta av prislappen på joggeskoene sine en gang (se bildet til artikkelen).



For et nek.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:07   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg klarer ikke å la meg irritere over dette. Marte Krogh har null injurierende kraft i min bok.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:08   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg må bare le. Jeg leste dette på Side 2 i går, noen la det ut på FB, tror det er fra samme intervju:

Sitat:

På spørmål fra bladet om at noen kanskje vil reagere på at hun har en au pair, svarer hun dette:
– Kanskje det. Mange av venninnene mine har ikke hjelp, eller, de har selvfølgelig vaskehjelp, men ikke hjelp med babyen. Jan har jo alltid hatt hjelp i huset, han er vant til det. Jeg gjør alt med Sofia og er sammen med henne hele døgnet, men jeg må innrømme at det har vært deilig å innimellom kunne få hjelp med babyen. Jeg benytter meg mye av moren min også.

Selvfølgelig, liksom. Noe annet skulle tatt seg ut.

Mannen hennes er jo like gæærn, så de får kose seg i bobla si.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:09   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Det la jeg merke til også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:09   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Noen nek ignoerer man;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:09   #9
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Kan de ikke bare spise kake?

For all del, jeg kunne nok så absolutt vært "flinkere", og det er forsåvidt også et mål for meg å bli det.. Men jeg får ikke dårligere samvittighet av utsagnene hennes, det klarer jeg ikke. Jeg blir lettere provosert, men jeg må le også. Hennes virkelighet er en helt annen enn min, og av oss to er det visst bare jeg som ser det.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:10   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Vett er visst ikke nødvendig for å kunne spille fele.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:14   #11
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Det er klart det er satt på spissen og ikke veldig heldig. Men det handler mye om at man kan klare å komme seg opp av sofaen. Jeg vet at jeg aldri ville klart å få trent hadde jeg ikke hatt mulighet hjemme, etter at barna er i seng. At det ikke alltid er like fristende, er en annen sak. Men tabloide intervjuer er nå en gang det, da. Tabloide, altså. Og det er vel journalistens jobb å spisse det så det får medieoppslag.
Det er mye god trim i å gjøre rent eget hus og leke med egne barn også, vet jeg.

En venn av en venn postet denne på FB:
Vær varsom-plakaten: 3.9. Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 09-01-13 kl 11:19.
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:14   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg fniser av sånne holdninger på samme måte som jeg fniser av folk som har ørten par sko til en baby på ni måneder og samtidig bruker de ørten parene med sko som rekvisitter på bilder.

Og så heier jeg på Lisa Tønne.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:15   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Hællandussen. Synd og trist at det faktisk er noen som tenker og mener dette, men jeg greier ikke ta det seriøst eller bli opprørt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:16   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg bruker ikke en kalori på sånt tullball, kjenner jeg. Sånt angår ikke meg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:19   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg gidder ikke å ta dette seriøst engang. Nek, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:19   #16
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Tja... Det burde ikke ligge under Nyheter innenriks, tenker jeg.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:22   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Budskapet som ligger innunder her og som jeg finner med litt velvilje, er jo at det er lurt å prioritere trening/seg selv og sånn. Men måten budskapet blir levert på er en liten smule Zpezielt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:32   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Det morsomste er at jeg fant én god kommentar i kommentarfeltet. Bittelitt research viste at kommentaren kom fra en FPer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:39   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Sitat:

- Jeg visste jo at det fantes damer med sånne holdninger, men jeg visste ikke at de fikk lov til å snakke høyt av mannen sin, sier Tønne.



Marte Grogh er et NEK, og mannen likeså. Liker ikke å se menn trille barnevogn da gitt! NEK!

Lisa Tønne er kul.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:44   #20
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg synrs det er skikkelig kjempekjempekoselig at de finner hverandre, jeg. Mannenek og damenek.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
boble, fele


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no