Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Arendalsuka - fylleslag?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-18, 16:48   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arendalsuka - fylleslag?

https://www.dagbladet.no/kultur/rosk...nteri/70131575

Jeg leste denne i dag og ble litt overrasket. Jeg leste gjennom programmet for Arendalsuka i sommer og hadde virkelig ønsket å dra.
Noen nære slektninger var innom på et par arrangementer og syntes det var veldig bra.
Så leser jeg dette.

Det med alliansen og sian hadde jeg fått med meg, men fremstår Arendalsuka som fyll og fest for makteliten?
Hva er bra ved at den arrangeres?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 17:44   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arendalsuka-fylleslag?

Jeg la ikke merke til fyll, men nå er jeg på ingen måte en del av «makteliten» heller og blir ikke invitert på noen av de kule nachspielene. Jeg er ellers i stor grad enig med Rød Ungdom i at det er de store, pengesterke aktørene som får mest synlighet på Arendalsuka. Og som representant for en av dem så ser jeg ikke helt hvordan man kan unngå det, slik rammene for Arendalsuka er lagt.

Det er for øvrig ingen nødvendige motsetninger mellom knallbra program og nachspielkultur. Man kan jo godt lage et knakende bra program på dagen og drikke seg full på kvelden etterpå. :btdt: At det ikke var den opprinnelige intensjonen med uka, er jo en helt annen ting. Det var uansett ikke noe problem å unngå fyll, hvis det ikke var det man var ute etter.

At ungdomspolitikerne må sove i gymsal, syns jeg er mindre problematisk. Jeg sov knapt bedre selv, og den begrensde tilgangen på overnattingsplasser er egentlig en grei måte å begrense omfanget av artangementet på. Det er jammen stort nok som det er, syns jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 17:50   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arendalsuka-fylleslag?

En av de tingene som er bra er at mange av de folkene du trenger å snakke med møtes på samme sted, på forutsigbar måte. For organisasjoner og bedrifter som lever av finansiering fra staten, elker som har behov for å bli hørt av politikere og toppen av embedsverket, er det en gylden sjanse til å møtes, bli hørt og utveksle meninger. Det er også et sted det er relativt lett å komme i kontakt med journalister og bli hørt via slike kanaler. I alle fall hvis man altså besitter de ressursene som RU snakker om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 18:06   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arendalsuka-fylleslag?

Jeg har vært på Arendalsuka alle år, og har til og med hatt tilgang til den berømte minglefesten og har aldri sett noe fylleslag. Men har jo hørt at det kan gå hardt for seg i pressemiljøene, det vil si i de privathusene og båtene som mediehusene leier under uka. Gjerne etter at utestedene stenger og journalistene går av jobb. Men jeg er så kjedelig at jeg gjerne er stuptrøtt i tolv-ett-tiden og går hjem, så har aldri vært på det selv.

Uansett så er det ikke noe vanlige folk legger merke til, men media vet selvsagt om det, siden de gjerne er de som fester mest.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 18:12   #5
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arendalsuka-fylleslag?

Når det gjelder Sian-standen, så organiserte vi "dialogverter" fra moskeen i byen, som sto med refleksvester med "dialogvert" på og passet på og roet ned ungdommer som lot seg provosere av plakatene og budskapet til Sian. Det fungerte veldig godt. Politiet sto rett ved siden av og kunne gripe inn dersom dialog ikke fungerte. Jeg snakket også med noen av vertene fra moskeen som hadde stått der, og de synes også det var en veldig positiv opplevelse. De lærte mye av å stå der og være dialogverter, så de var også veldig fornøyde.

Utestedene i byen er også veldig fornøyd med gjestene. Det er ikke noe bråk og gjestene er skikkelige folk. Noe helt annet enn da vi arrangerte VM i Offshore (Formel 1-båter) på 80- og 90-tallet og hele Norges harrybefolkning inntok Arendal en langhelg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 22:06   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arendalsuka - fylleslag?

Det var ikke noe fyll blant dem jeg var der sammen medog ikke så jeg noe ellers heller.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 01:35   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arendalsuka - fylleslag?

Noe fyll og fest er det vel, men relativt dannet og rolig. Ikke mye rølp å spore. Er enig i at det er et demokratisk problem at pengesterke organisasjoner og selskaper kjøper seg masse oppmerksomhet og taletid.
Barna mine på 9 og 11 er ubetinget begeistret, de elsker Arendalsuka. Det er stands over hele byen, de ser "ekte politikere" og kjente mennesker i gatene, barna går fra bod til bod og får SV-popcorn, armbånd fra Norsk Folkehjelp, de lærer om slagrammede og medfødt hjertefeil, får Høyre-ballong og drops fra UiA og tar quiz hos Diabetesforbundet og hos integrerings- og mangfoldsdirektoratet. De deltar på Skattejakt for å stoppe svart økonomi, lærer om bestemødre for fred og Redningsselskapet, de snurrer hjulet hos Ap og vinner en freesbee, får en neve blåbær hos Kulturskolene, snakker med en helsesøster og får en feministbutton hos Fett. Og går i god bue rundt Alliansen og SIAN.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 01:36   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arendalsuka - fylleslag?

Det dere beskriver er vel det inntrykket jeg har hatt før jeg leste dette.

Jeg synes det er fint at det midt i all tankeløs underholdning på norske festivaler finnes arrangementer med meningsfullt innhold. Veldig synd om fyll og styr skulle ødelegge.
Godt å høre at det ikke er utbredt inntrykk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-18, 10:51   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arendalsuka - fylleslag?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Noe fyll og fest er det vel, men relativt dannet og rolig. Ikke mye rølp å spore. Er enig i at det er et demokratisk problem at pengesterke organisasjoner og selskaper kjøper seg masse oppmerksomhet og taletid.
Barna mine på 9 og 11 er ubetinget begeistret, de elsker Arendalsuka. Det er stands over hele byen, de ser "ekte politikere" og kjente mennesker i gatene, barna går fra bod til bod og får SV-popcorn, armbånd fra Norsk Folkehjelp, de lærer om slagrammede og medfødt hjertefeil, får Høyre-ballong og drops fra UiA og tar quiz hos Diabetesforbundet og hos integrerings- og mangfoldsdirektoratet. De deltar på Skattejakt for å stoppe svart økonomi, lærer om bestemødre for fred og Redningsselskapet, de snurrer hjulet hos Ap og vinner en freesbee, får en neve blåbær hos Kulturskolene, snakker med en helsesøster og får en feministbutton hos Fett. Og går i god bue rundt Alliansen og SIAN.

Jeg tror jeg må sørge for å ha fri neste år og kunne være der selv. Ungene mine ville elsket det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no