Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Henge opp klær eller tørketrommel

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva er enklest?
Det er best å kjøre alt i tørketrommelen for så å sitte komfortabelt i en god stol og brette. 50 42,37%
Det er enklest å sortere ut sokker og truser og henge opp det før resten kjøres i tørketrommel. 5 4,24%
Det spiller ingen rolle, det er like kjedelig uansett. 44 37,29%
Vasker ikke klær. 1 0,85%
Dustepoll 18 15,25%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-10, 14:43   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Henge opp klær eller tørketrommel

Mannen og jeg har en diskusjon gående. Hva er enklest:
* Å kjøre alt i tørketrommelen (håndklær, kluter, undertøy og sokker) og så brette og sortere etterpå
* Å sortere ut og henge opp undertøy og sokker for så å kjøre håndklærne i tørketrommelen

Eller er det like strevsomt/tidkrevende?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:45   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg er helt sikker på at begge deler er like slitsomt.*hater klesvask*

Og nå leste jeg litt bedre, jeg syns alternativ høres lettest ut. Om dere velger ut sokker og undertøy så må dere jo uansett henge opp klærne og det blir jo ekstra jobb.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:48   #3
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Håndklær går i egen maskin - uten andre klær. De går rett i trommelen om det ikke er tørkevær ute. Er det det, henger vi de ut.

Klesvask sorterer vi, det som kan tromles, tromles. Det som må henges opp, henges opp. Igjen; med mindre det er tørkevær ute, da henges alt ut.

Kjedelig er det uansett metode.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:49   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Vi gjør det enkelt: Alt som vaskes på 60 grader eller mer går også i trommelen. Det inkluderer blant annet undertøy og babytøy. Sokker går stort sett på 40 hos oss, følgelig henges de opp. Jeg hadde gjerne slengt rubbel og bit i trommelen jeg, hadde det ikke vært for miljøhensyn og slitasje på klærne. Vi tørker aldri klær ute på grunn av allergi.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:50   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

HENGE opp sokker og undertøy? På hvilken måte skulle DET vært enklere enn å ikke gjøre det? *skjønner ingenting*

Her går alt barnetøy, undertøy og håndklær i tørketrommelen. Voksnes gensere og bukser henges til tørk og vaskes på bare 40 grader. (For å minske slitasjen, og fordi ikke alt tåler det.)

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:53   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Det er igrunnen like kjedelig okke som, men det er vel en tanke mer bedritent å sortere alt som har vært i trommelen og får det på plass - DET tar meg år og dag ...

Jeg henger opp det meste, foruten undertøy/strømpebukser og håndklær.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:56   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.374
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Her tromler jeg håndklær, kluter, Herremannens sengetøy, noen t-shirter som tåler tromling, sokker og undertøy av bomull.

Strømper tar jo mye plass å henge opp og det tar mer tid enn å slenge dem i tørketrommelen. Jeg sorterer ikke mye av strømper, bare per person. Vi har alle nesten bare samme type strømper (hver for oss), men da også mange av av samme type, så alt legges i skuffene uten å sorteres. Jeg bare sortere på farge når jeg legger dem i skuffen (f.eks. hvite til høyre, brune i midten og sorte til venstre.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:59   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Hva skal man med trommel om det ikke nettopp er for å tromle de små tingene?
Barneklær, sokker, truser, kluter osv.
Håndklær tar jo null tid å henge opp, sokker derimot

Her tromles alt. Alt kan tromles, men noe kan bare tromles en gang

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:01   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Hmmm. Lurer på om sokker kanskje skal få gå i 60-gradersvasken heretter. De er kjipe å henge opp. :slask:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:02   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg syns definitivt at sokker bør i 60 gradersbasken, ja.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:03   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.910
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Svarte dustepoll. Jeg synes det enkleste er å henge opp alt sammen, fordi naboen blir så sur om jeg bryter meg inn og låner tørketrommelen hans.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:04   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva skal man med trommel om det ikke nettopp er for å tromle de små tingene?
Barneklær, sokker, truser, kluter osv.
Håndklær tar jo null tid å henge opp, sokker derimot

Du har åpenbart større hus enn meg. Vi har rett og slett ikke plass til å tørke håndklær og sengetøy, derfor går det i trommelen. Babytøy går i trommelen fordi det har høy rotasjon () og er sånt som ofte trengs nuh, ellers hadde vi nok hengt opp det også.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:05   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Her brukes ikke tørketrommelen i hele tatt i sommerhalvåret med mindre det øsregner i ukevis. Jeg henger opp ALT utendørs og da snakker vi om vask fra 6, periodevis 7 mennesker.

Sokker, vaskekluter og annet småtteri henges opp på sokkehengere. De tar null plass og det er kjapt og enkelt.

Jeg synes det er mye lettere og triveligere å ta ned klesvasken fra snorene ute og brette det samtidig som jeg tar det ned enn å sortere fra trommelen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:07   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Du har åpenbart større hus enn meg. Vi har rett og slett ikke plass til å tørke håndklær og sengetøy, derfor går det i trommelen. Babytøy går i trommelen fordi det har høy rotasjon () og er sånt som ofte trengs nuh, ellers hadde vi nok hengt opp det også.

Her tromles alt, om ikke det er nydelig vær ute, da henges stort tøy og tøybleier ut. Og ute har vi god plass. Ellers går ALT i trommelen. Har god plass, men jeg hater å henge opp tøy!!!

Sånn feks

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:09   #15
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Skitne håndklær og kluter har sin egen kurv i skittentøysystemet. Så da blandes ikke dette med annen vask uansett.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:10   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg fant ikke noe alternativ som passet, da vi aldri har hatt tørketrommel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:10   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Vi kjører alt som kan tromles i tørketrommelen, det er mye enklere. Det vil i praksis si at vi tromler så å si alt unntatt ull, BH-er og en del av mine bluser og undertøy.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:11   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Og hvorfor skal akkurat sokker sorteres ut? Dem tromler vi alltid, hvis de da ikke er av ull. Men vi sorterer ut noen ting - jeg fant ingen alternativer som passet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:12   #19
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Håndklær og sengetøy går i trommelen på vintertid - ut på sommeren.

ALT annet henges opp. Inne på vinteren og ute på sommeren.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:15   #20
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Forøvrig vasker jeg ikke sokker og undertøy for seg, så det er ikke noe å sortere ut.
Er det vanlig å blande undertøy og sokker med håndlær eller annen vask?

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no