Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ble du fridd til?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 14:24   #41
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Vi var forlovet i 6 år før vi giftet oss. Han car 17 år gammel da han fridde. Han gikk ned på kne, tok på meg en ring og så spurte han om jeg ville gifte meg med han. Så 6 år senere giftet vi oss. Ikke noe kjemperomantisk, men det viktigste er jo at vi er sammen.

Når vi snakker om romantikk, så skal vi til Vegas neste år.
Konen til svigerfar fyller 60 år da, og hun får en overraskelsestur til Vegas med fornyelse av ekteskapsløftene i et "wedding chappel". Hun vet ingenting, men jeg er sikker på at hun blir kjempeglad. Det synes jeg er veldig romantisk.
De har da vært gift i 20 år.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 14:42   #42
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Han fant ingen historier han kunne toppe, så jeg ble ikke fridd til.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 14:50   #43
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Vi bare bestemte at nå var det endelig på tide, og giftet oss, uten mye fjas.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 16:27   #44
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Etter en meget fuktig kveld på byen. Jeg svarte ja, men måtte dessverre kaste opp like etterpå. Det skyldtes alkoholinntak, ikke frieri.

*harry*

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 17:21   #45
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

En julimorgen i 2003 vekket mannen min meg (han hadde stått opp med Lillemor, så jeg fikk sove lenge) og sa at han måtte snakke alvorlig. Så spurte han om jeg ville gifte meg med ham. Og det ville jeg. Giftet oss i juni året etter.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 18:43   #46
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg ble ikke fridd til igrunnen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 19:01   #47
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Tenkte jeg hadde spurt om dette før: http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=7947

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 19:08   #48
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Tenkte jeg hadde spurt om dette før: http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=7947

Men det er jo le-enge siden

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 19:48   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes selvfølgelig det er komisk at noen kan tro det romantiske frieriet eller drømmebryllupet fjerner fokuset fra selve ekteskapet. Det er da slettes ikke vanskelig å fokusere på begge deler.

Selvsagt, men det er vel ikke det folk tenker på i denne sammenheng heller. Det JEG snakker om er når folk er forlovet i 20 år fordi de ikke har råd til 100.000,- kroners-bryllupet sitt, eller forlanger at mannen skal være superklisseteromantisk og fri på storskjerm en eller annen plass, ellers får det bare være. Førstnevnte finnes det MAANGE av, og det er jo selvsagt deres eget valg, men jeg synes det er litt latterlig at DET teller mer enn selve ekteskapet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:01   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvsagt, men det er vel ikke det folk tenker på i denne sammenheng heller. Det JEG snakker om er når folk er forlovet i 20 år fordi de ikke har råd til 100.000,- kroners-bryllupet sitt, eller forlanger at mannen skal være superklisseteromantisk og fri på storskjerm en eller annen plass, ellers får det bare være. Førstnevnte finnes det MAANGE av, og det er jo selvsagt deres eget valg, men jeg synes det er litt latterlig at DET teller mer enn selve ekteskapet.

Finnes det såå mange fra disse kategoriene da?
Jeg gav nok mannen bra med prestasjonsangst før han fridde, pratet varmt om spetaktulære frierier og at jeg helst ønsket meg et skikkelig opplegg. Han fridde nå uansett, og fikk selvfølgelig ja, siden han tross alt er mannen i mitt liv.
Han fridde forøvrig på permisjonsferie vi hadde når eldste var 8 mnd, på terrassen på leiligheten gikk han ned på kne og fridde med måneskinn og stjerner på himmelen, orkester ved bassenget like ved og meg som fikk tilnærmet hysterisk latterkrampe i noe som lignet grilldress (kosedress under kortspill). Det siste var jeg ikke fornøyd med, mente han kunne sporet meg til å kle på meg kjole og høye hæler for anledningen. Han gjorde det på en litt nervøs og søt måte, så jeg ble ganske rørt. Vi hadde ikke ordentlige forlovelseringer, han hadde kjøpt ring til meg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:03   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Ja, det tror jeg det gjør. Altfor mange. Iallfall fra den første kategorien, kanskje ikke like mange fra den andre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:27   #52
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Men det er jo le-enge siden

Et helt svangerskap siden, for noen iallefall.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 10:20   #53
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jøss.. traff du han i 2006 og forlovet deg i 2003?

Ups. Sånn er det med tidsregning. Men mente 1996 da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:14   #54
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Tja, ikke noe frieri her heller. Etter 7 år som folovet ble plutselig mannen min med på at det å gifte seg ikke var så dumt allikevel. Det var en vårnatt i 2002 og jeg begynte å grine av glede. Vi giftet oss en måndte senere, tre dager etter at vi oppdaget at nr.2 var på vei

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:51   #55
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Frieri og frieri, jeg spurte en gang og han en gang, begge to på telefon med et par måneders mellomrom, nå har vi snart vært gift i 7 år.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:52   #56
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg fridde til min mann da jeg våknet opp av narkosen etter krise snittet med turbo.
Hehe

Men tok noen år før vi fikk giftet oss.
Først ville vi spare litt, så kjøpte vi hus, og så resturerete vi det før vi endelig fikk giftet oss hehe
Vært gift over 1 år nå

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:23   #57
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg ble fridd til på en veldig fin og romantisk måte syns jeg da, og grein som bare det når han gikk ned på kne. Men tør jo ikke å fortelle om det her da, siden det er så mange som får helt brekningsfornemmelser av litt romantikk i hverdagen...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:28   #58
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Ingen som fridde her, vi ble bare enig om at nå skal de skje.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:30   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Mannen min fridde til meg på bursdagen sin
Han gikk ned på kne, med ring og blomst

Så festa vi etterpå

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 15:21   #60
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Mannen hadde fått laget en minibrudebukett, og kom hjem med den og sa "dette er en forsmak".

Det tok litt tid før jeg skjønte hva han mente.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no