Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Mr. Robot

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-15, 14:36   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serieanbefaling: Mr. Robot

Endelig en serie som får hackingen (relativt) korrekt! Ikke at jeg kan veldig mye om hacking, og jeg evner ikke å se at alt dette er korrekt, men det er jo ofte veldig lett å spotte når slikt er på viddene feil i en film.

Mr. Robot er beskrevet som en psykologisk thriller som følger en ung programmerer som får kontakt med en hackergruppe, ledet av Christian Slater. Jeg syns persongalleriet er forbløffende godt (om enn kanskje bittelitt karikert til tider, men det veies opp av hovedrollene), rollene er velspilte og Slater er bra altså! Jeg har bare sett to episoder så langt, men på ett vis er det rollen han hadde i Heathers, all grown up. Ser godt ut gjør han også, på en litt sånn uteliggeraktig måte. Det var jo en periode han så fryktelig snål ut, litt sånn i samme leia som Mickey Rourke. Men den virkelige stjernen er hoverolleinnehaver Rami Maleks Elliot. En utrolig sår og sterk rolle, og ekstremt velspilt på en virkelighetstro måte.

Det er nok av snacks for nerdene (bare se på episodenavnene), og jeg har blitt oppriktig glad i Elliot i løpet av disse to første episodene.

The Wire har en god anmeldelse og oppsummering av showet, som jeg langt på vei er enig i.

Traileren syns jeg i grunn ikke selger inn persongalleriet riktig, men gir jo en liten smakebit:

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 22:18   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Denne gleder vi oss til! Og Slater i Heathers sier du?! Morsomt når ungpikeindolene kommer frem igjen

Hvor ser du den?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 22:29   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Den er veldig godt laget. Og den overbeviser (enda) mer utover i serien. Det er et par ting jeg ikke er helt komfortabel med, dels ut fra hvordan det fungerer i helheten og dels ut fra et feministisk perspektiv, men det gjenstår enda en episode, og det kan tenkes de knytter ting sammen på en måte som gjør at det fungerer i retrospekt. Jeg er ikke helt sikker enda, og det i seg selv er jo interessant.

Hackerbiten av det er veldig overbevisende. Og hovedpersonen er fantastisk godt spilt.

Deler av historien ligger så nær opp til et par filmer at det grenser til pastisj/gjenfortelling men de legger ikke akkurat skjul på likheten heller, og det gjør at jeg ikke synes akkurat det er noe problem. Det er i grunnen en spoiler å si hvilke filmer jeg tenker på (nå, med én episode igjen av sesongen), så jeg spoilertagger. Første episode er jo nesten en gjenfortelling av The Matrix, og likhetene med Fight Club blir tydeligere og tydeligere utover - og så er det en bihistorie som minner ubehagelig mye om deler av American Psycho.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 22:41   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Haha, jeg har vært inne på samme tanker om alle de samme filmene, etter tre episoder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 22:49   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Noen som vet om den finnes på noen betaltjenester? Eller noen norske kanaler som skal sende den?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 22:57   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Kjøper på itunes.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:14   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kjøper på itunes.

Så bra! Men er det åpent for nordmenn nå eller må man få seg adresse i US?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 10:34   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

En fantastisk serie!

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 19:44   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Endelig! I morgen starter denne på Nrk3

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 19:48   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Jepp, veldig bra. En sånn serier der ting plutselig bli snudd på hodet og man ser alt i et nytt lys.
Jeg ble litt deprimert av den til tider, for det blir nokså dystert en stund, men er glad jeg så den ferdig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 07:18   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 15:01   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Endelig! I morgen starter denne på Nrk3

Jeg mente egentlig i går Altså den går tirsdager, men for de som ikke fikk den med så liggende to første episodene på Nrk nett nå.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 15:12   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Den er virkelig fin, altså! Jeg kjenner at Elliot er i hjertet mitt fremdeles.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-16, 22:32   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Wow, denne var kult, altså! Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å vente på de neste episodene, jeg er for gjerrig til å kjøpe fra iTunes, og jeg driver ikke med ulovlig nedlasting, så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 09:56   #15
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Åh, denne skal jeg se! Takk for anbefaling.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 14:52   #16
Ballegaard
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 2
Ballegaard har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

det ser spennende. Den må jeg prøve å se

Ballegaard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 17:33   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Årsbeste 2015. Løp og kjøp ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 21:45   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Sett en episode og er allerede overbevist
Nå kjenner jeg lite til hackermiljøet, men som IT-utdannet er det herlig å se realistiske skjermbilder med kommandoer som faktisk gjør ting. Ikke bare vinduer med notepad som det bruker å være på film.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 22:26   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Da har vi sett to episoder, og tja, vi gir ikke opp ennå, men vi er litt sånn betenkte. Kanskje vi hadde litt andre forventninger. Vi savner så langt mer hacking og cyber crime og ikke så mye annen tematikk som det har vært så langt (psykisk sykdom og dop). Vi leser av prinsipp ikke omtaler, reviews, ser ikke trailere etc, så vi vet sjelden hva som venter oss, men går mye på cast, hvem som har laget serien, magefølelse etc. Jeg vet ikke, men både mannen og jeg kicket umiddelbart i 1. episode på at "å, ja, det er en sånn serie" når vi skjønte at det er mye som skjer inni hans hode . Og personlig så synes jeg at man må inngå ganske mange kompromisser når man velger en sånn vei, rett og slett for å lure seeren. Jeg har aldri vært begeistret for det når jeg har sett filmer som har brukt samme virkemiddel. Jeg regner med at Skilpadda og jeg sikter til samme filmer, men altså, jeg får meg ikke til å trykke, for selv om vi føler oss 100% sikre så er det noe med å ikke vite alt

Men vi gir ikke opp ennå, og gir den noen episoder til. At den er god er vi ikke i tvil om altså, men om den fenger oss nok til å komme i rotasjon her i heimen, det gjenstår å se

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 22:33   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Mr. Robot

Jeg skjønner ikke hvor jeg kan se denne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no