Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Dorullpoll

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Dorullslippen inn mot veggen eller ut?
Ut, selvfølgelig. Optimal bruksvennlighet. 149 77,60%
Inn, selvfølgelig. Ikke spør meg hvorfor, stemmene i hodet sier at det skal være sånn. 21 10,94%
Det tenker jeg ikke over, den veien jeg setter rullen på. 20 10,42%
Dorull? 2 1,04%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-07, 16:10   #81
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dorullpoll

Jeg og 9 andre tenker ikke på det.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 16:16   #82
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dorullpoll

Utover!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 18:08   #83
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Dorullpoll

Utover, jeg og er en snuer.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:39   #84
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dorullpoll

Spiller ingen rolle, bare snur holderen om den er feil

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:58   #85
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dorullpoll

Vi er 4 damer på jobb som deler toalett, minst to er snuere, og vi snur motsatt vei .

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:01   #86
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullpoll

Ut ut ut!

Også irriterer jeg meg maks over de som ikke har skjønt hvordan de digre rullene på offentlige toaletter skal henge. Der skal nemlig flippen vende fra deg. Slik at når du river av (på taggene nærmest deg), så blir flippen ganske lang og man slipper å rulle og lete inni den der boksen

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 21:35   #87
Muscovado
Nybegynner
 
Muscovado sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 8
Muscovado har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dorullpoll

Ut!

Muscovado er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 21:42   #88
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullpoll

Veldig upartisk og objektiv spørsmålsformulering, må jeg si. Men jeg er i grunnen enig med diagnosen, og har selvfølgelig dorullslippen ut.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 17:20   #89
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dorullpoll

Nå har jeg lest så mye om dorullen inn og ut, at nå er jeg usikker på hva som menes med hva.

Jeg har alltid dorullen slik at papiret går nedover langs veggen (er det inn eller ut) Grunnen er at da kan jeg dra så mye papir jeg ønsker uten at det blir revet over før jeg selv ønsker.

Må også legge til at jeg er veldig kresen på dopapir. Det skal være mykt, alla Lambi. Hater å gå på toalett til folk som har "matpapir" på rullen. Så der tenker jeg ikke økonomi eller miljø for den slag skyld

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 17:37   #90
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dorullpoll

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Nå har jeg lest så mye om dorullen inn og ut, at nå er jeg usikker på hva som menes med hva.

Jeg har alltid dorullen slik at papiret går nedover langs veggen (er det inn eller ut) Grunnen er at da kan jeg dra så mye papir jeg ønsker uten at det blir revet over før jeg selv ønsker.

Da er du sammen med oss i "særing"-gruppen. Det er definitivt inn du har dorullen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 19:50   #91
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dorullpoll

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Da er du sammen med oss i "særing"-gruppen. Det er definitivt inn du har dorullen.

De er så gniten de som har papiret den andre veien For det stopper jo opp og blir kuttet av, når man har det den andre veien. Kanskje det kommer an på hvilken type dorullholder en har som er det avgjørende hvilken vei man velger å ha dorullen?!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 22:11   #92
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dorullpoll

Utover, og jeg er også en av dem som snur den om jeg er på besøk og den vender innover Mannen min lærer aldri og setter den innover, men jeg begynner å lure på om det er for å irritere meg

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:18   #93
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dorullpoll

Innover

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:24   #94
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullpoll

Himmel. Dere tenker på alt mulig.

Hvilken vei henger dorullen?
I hvilken rekkefølge henger man opp tøy?
Hvordan spiser og sorterer man knott?
Potetgull da? Smil?
Har dere regler for innsetting i oppvaskmaskin også?

Jeg blir tullerusk av å tenke på alt dere må tenke over.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:29   #95
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullpoll

Ut mot meg selvfølgelig. Det er jo det som er det letteste.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:58   #96
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullpoll

Det e'kke mulig. jeg svarte feil. Stemmene i hodet forteller meg at dorullslippen skal henge utover og brukervenlig. Jeg bytter alltid om hvis jeg er et sted og dorullslippen henger inn mot veggen. Ikke kom her og si at jeg har tvangstanker...

Kan en snill modde (det er dere alle sammen :smiske flytte stemmen til rett sted?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 07:26   #97
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullpoll

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Er det forresten noen som husker disse dorulldukkene?

Jeg googlet den fram og fant et pent eksemplar. Min bestemor var en kløpper på å hekle disse, og det var nesten skummelt å gå på do hjemme hos henne.
Følte meg som en deltager i en skikkelig dukke-skrekkfilm.


Jada, vi hadde to stykker som mamma hadde heklet.
(Er det der fobien og traumene mine kommer fra, tro?)

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 07:29   #98
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dorullpoll

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Himmel. Dere tenker på alt mulig.

Hvilken vei henger dorullen?
I hvilken rekkefølge henger man opp tøy?
Hvordan spiser og sorterer man knott?
Potetgull da? Smil?
Har dere regler for innsetting i oppvaskmaskin også?

Jeg blir tullerusk av å tenke på alt dere må tenke over.

Det er vel mulig at den jevne FP-bruker er hakket mer tvangsnevrotisk enn resten av befolkningen.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 07:54   #99
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dorullpoll

Utover, og jeg snur den hos andre....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 08:06   #100
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dorullpoll

Ble litt usikker på hva inn/ut er... Vi har alltid blindeskrift siden innover mot veggen.. man tørker seg da ikke med den siden

Jeg stemte i alle fall innover(regner med det var rett alternativ).

Jeg snur forøvrig også dorullen hos andre

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no