Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Morgensstund har .........

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 09:32   #1
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Morgensstund har .........

Ja, hvordan er morgene hjemme hos dere. Full fres, kaos og stress, helt passe eller laaaange og deilige.

Nå har jeg jobbet ca en måned etter permisjon og begynner vel å komme inn i morgenrutinene. Nå er jeg så heldig å jobbe redusert og har stort sett hjemmekontor så vi slipper heldigvis de aller mest kaotiske morgene.

Sånn er iallefall en vanlig morgen i Senna hjemmet.

Kl 0600 Vekkerklokka ringer første gang. Jeg hører nyhetene (iallefall med et halvt øre) og prøver å sparke mannen ut av dyna.
Sånn ca 06.15-06.30 Jeg klarer å sparke mannen ut av dyna. Han går på jobb sånn 0645-0700 alt etter når han klarer å bli ferdig.
Kl 0645 Jeg står opp, dusjer, steller meg, kler meg, smører matpakker, spiser en skive til frokost.
ca kl 0720 Jeg vekker storesøster, finner klær. Hun steller seg og kler på seg mens jeg pusser tenner og fikser håret.
ca kl 0730 storesøster spiser frokost, mens jeg vekker mellomste. Er han ikke våken fra før tar det litt tid før han klarer å få opp øynene. Legger frem klær til ham. Så vekker jeg lillebror og kler på ham.
Er det en god morgen er vi kanskje ferdige til 0745. Da får ungene leke en ca 10min før vi tar på yttertøy.
kl 08.00 Storesøster sparker ivei til skolen. Dersom jeg skal jobbe hjemme går jeg opp i barnehagen med de to andre. Skal jeg på kontoret kjører jeg innom barnehagen på veien.
Dersom jeg har hjemmekontor hender det at jeg får satt på en maskin klær eller ryddet kjøkkenet før jeg begynner 08.30.
Skal jeg på kontoret så klarer jeg stort sett å være innenfor dørene til den tid.

Hva med din morgen?

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:44   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morgensstund har .........

Først må jeg bare kommentere at jeg synes du lar mannen din slippe billig unna... men hva vet jeg... kanskje han henter ungene i barnehagen, lager middag, tar kveldsstellet og legger dem

Jeg er i permisjon, så her er det ganske rolig.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:52   #3
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morgensstund har .........

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Først må jeg bare kommentere at jeg synes du lar mannen din slippe billig unna... men hva vet jeg... kanskje han henter ungene i barnehagen, lager middag, tar kveldsstellet og legger dem

Jeg er i permisjon, så her er det ganske rolig.

Jeg gjør nok det, men han har en dag i uka der han tar alt dette. Onsdagen jobber jeg 0700-1400, så da er det hans tur.
I tillegg så har jeg fri på torsdagen, så da har jeg 5,5 timer helt for meg selv til storesøster kommer hjem fra skolen.
Hvem som henter er litt forskjellig, er været fint og jeg har lyst på en spasertur (jeg slutter 15.30) så går jeg. Hvis ikke tar mannen dem med på vei hjem.
Og kveldsstellet tar han ofte ja.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 10:41   #4
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morgensstund har .........

Siden jeg er i permisjon enda så er det rolige morgener her
Men på mandag og to uker fremover skal jeg være student så da må jeg og Brage opp når klokka ringer og forlate huset i rimelig tid. Men det tror jeg kommer til å gå bra

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 10:53   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgensstund har .........

Jeg bare nyter ennå at jeg har mulighet til å gå hjemme,
så vi har lange, gode, oversomlete morgener.

Dagen begynner ca kl. 6 - da min kjære stikker av fra hele morgenkaoset og drar på jobb.
(Men du så deilig det er å ha ham hjemme igjen i halv fire-firetiden på kvelden!)

En gang mellom kl 6 og 8 våkner guttene.

Hvordan morgenen går videre da, avhenger totalt av formen til Vegard -
og hvor mange anfall han har, og av varigheten på anfallene.

Noen morgener våkner han med et hyl -
og fortsetter med å hyle til han er levert i barnehagen.
De stemmer gjerne overens med at det minst er to anfall før vi er ute av døra.
Jeg må time grøtskjeene slik at han får dem mens han trekker pusten mellom hylene -
og som regel får han et anfall midt i grøtbollen...
De dagene er passe kipe - og da blir det ikke mye kos og moro for Erik...
De dagene spiser Erik frokost i pysjen - foran barnetv...

Det er mange slike dager...

Men enkelte morgener er Vegard våken, blid og glad.
Da spiser han grøten sin greit, og kan fint ligge og pludre litt mens jeg tar meg av Erik.
Enkelte morgener har Vegard ikke anfall heller!
Det er hyggelige morgener hvor Erik får på klær, og spiser ved bordet som siviliserte mennesker...

Ellers så har vi late dager, hvor vi alle er våkne og blide, og gir litt beng...
så da spiser vi frokost i pysjen og senga hele hurven...
Det er knallkosedagene...

Etter morgenstell, frokost og klær er det på tide å dra til barnehagene.

Jeg er megastolt av meg selv om jeg klarer å få begge guttene
i hver sin barnehage innen klokka er blitt 9.30!

Og grøss og gru... fra neste torsdag skal Erik ha spes.pedtime i barnehagen kl. 8.30!
Umenneskelig tidspunkt, da!

Når jeg kommer hjem da, er jeg som regel dødssliten og sulten -
så da blir det en time foran pc'n, eller med nesa i avisa,
mens jeg spiser frokost og drikker kaffe...

Herre min hatt, hvordan i all verden skal det bli den dagen jeg prøver meg i jobb igjen...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 11:15   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morgensstund har .........

Jeg er i permsjon. Babyen er forkjøla, storesøster er forkjøla, og begge to ahr vært det mer eller mindre i 4 uker nå. Morgenene avhenger av natta.
Om ingen sover om natta er ikke morgenen noe stas. Men i dag sov alle lenge, og dagen er fin.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 11:23   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgensstund har .........

Eg jobbe turnus og dei morgonane eg er heime er det rolig og stilt. Ungane våkne rundt 0630, og vi er i barnehagen til åtte.

Dagane sammen med pappaen er nok litt meir stressa, men sida han er så mykje roligare enn meg i utgangspunktet er dei nok rolige dei også

Senna, korfor i alle dager har du på vekking klokka seks når du ikkje skal opp før kvart på sju?!?!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 11:24   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morgensstund har .........

Her ringer kl 0600 og da står jeg opp går i dusjen og kler på meg.

0630 vekkes junior og da skal han ha morgenstell og så er det frokost, matpakke laging, så har vi en stund med prat og kos ifra 0700 til 0730
da er det klar gjøring til skolen, taxien kommer mellom 0740 og 0750.

Liker lange morgener med minst mulig pes.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no