Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-16, 20:51   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Vi er satt opp på fire festkaker til 17. mai, og skulle gjerne hatt oppskrift på noen som tar relativt kort tid å lage. Noen som har gode forslag? De skal levered ulike steder, så det gjør ingenting om jeg baker flere like kaker.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:04   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.834
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Brownies? Det er jo bare å røre sammen ingrediensene uten å piske noe til eggedosis e.l. og ingen glasur heller. Kanskje ikke så veldig festpreg over det, men hvis det er for å selge i kiosk er det vel bra nok?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:09   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Suksesskake? (Slik med gul krem.) Det er den kjappeste kaka jeg lager.
Pavlova, marsipankake (med ferdig bunn evnt.), Brownies med friske bær.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:19   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

http://www.tine.no/oppskrifter/kaker...-sjokoladekake

Jeg prøvde denne i helga og den var kjempegod og lettbakt. Ikke så festlig i seg selv, men pimpe den med litt bær eller flagg så blir den bra.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:39   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Ostekake med bær på toppen?
Snickerskake

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:42   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Pavlova går raskt, men krever jo at den kan oppbevares kaldt. Ellers er slik kake med sukker og kanel på toppen (tekake, men vet ikke om det er et lokalt navn) - oppskrifter basert på kopper er ofte raske, synes jeg.

Ostekake er veldig ok siden man ikke trenger å steke.

jeg bruker et beger vaniljekesam, en philadelpia, melis, en boks fløte, litt sukker, vanilje - og enten sitrongele basert på boks, eller sitronsaft med gelatin - veldig på slump, men alltid veldig godt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:45   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Gulrotkake er jo forholdsvis enkelt (ihvertfall om man er en racer på skrelling). Det pleier også å være populært i slike settinger.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:47   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Alt som kan pyntes med røde og blå bær + noe hvitt kremaktig.
Jeg skal også bake til 17. mai arrangement i år og det må være nøttefritt. Må tenke litt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:49   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Her må man vel finne noe?

http://www.detsoteliv.no/recipes/7

http://www.detsoteliv.no/recipes/40

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:49   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Vi leverer kaker på skolen, og der har hvert trinn ansvaret for å levere forskjellige kaker. Noen skal levere langpannekaker, aka sjokoladekake, andre skal levere "festkaker", som bløtkake, ostekake, oreokake o.l.

Jeg synes selv at ostekake er kjapt og enkelt å lage, de må lages dagen før, men det er vel bare en fordel.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 22:41   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag og oppskrift på raske "festkaker"?

Leverer alltid til korpset 17. mai. Vi får liste over hvem som skal bake hva. Det de ønsker er alltid ostekake, gulerotkake, sjokoladekake, gjærbakst, muffins, vaffelrøre og suksessterte. Mulig det er noen flere også jeg ikke husker nå.

Sjokoladekake er i alle fall fort gjort å lage og kan pyntes fint med nonstop i rødt, hvitt og blått. Nille pleier å føre det før 17. mai.

Ellers synes jeg vaniljekaken her inne er fort og lett å lage, men den synes jeg bør spises varm eller i alle fall lunken, og det kan være vanskelig å få til på akkurat 17. mai tenker jeg.

Muffins er fort gjort å lage og kan pyntes fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no