Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 23:02   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg tar tanken til Nin videre ...

Hvor mange er vi egentlig som har gyvet løs på sjalskjerfet Nin tipset om i strikketråden?

Vis gjerne frem også!

___

Skjerf fra Sandnesgarn Ung Mix nr. 18 - strikket i Sandnes Mini Palett på pinne nr. 8, rett i underkant av et nøste går med til ett skjerf.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 28-10-09 kl 09:49.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 23:04   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har tatt fatt i kveld, skal bli gave til ei venninne. Er oppe i snart 60 masker og strikker med farge 0963, nr. to fra høyre:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 23:26   #3
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har planer om å begynne i morgen. Og jeg som ikke har rørt denslags på 18 år og heller ikke trodde jeg likte det. Plutselig fikk jeg så lyst.

Jeg har tenkt på den grå fargen, og så har jeg lyst på et lyst et. Ikke noe i veien for å bruke et annet garn vel?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 08:10   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har begynt og er vel oppe i samma anntall masker som du er Absalone .
Dette var en superenkel måte å strikke skjerf på i tillegg er det akkurat det jeg har sett etter.
Det første blir til meg. Men det kan nok tenkes at det blir flere som havner under treet til søstern og svigermor sånn ca 24 desember.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 08:42   #5
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nin: Hvor mange skjerf får du på nøstet?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 08:50   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

jeg har kjøpt 2 nøster (60 og 61) og skal strikke ett til min mor, ene tanta mi og meg selv etterhvert. Samb ei svigermor som har bursdag snart.
Men det er jo mulig jeg går lei før jeg har 4 skjerf da

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 08:55   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?




Jeg skal også strikke dette skjerfet til flere i julegave

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:07   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg skal strikke dette skjerfet til flere julegaver. Gleder meg til å komme i gang.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:13   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Link?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:16   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?


Jeg er i gang med et grått skjerf. Har ca 30 masker nå.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:23   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nå har jeg saumfart Nin sine tråder og funnet ut at dette skjerfet kan jo faktisk være noe for meg å begynne på selv om jeg ikke har strikket på omtrent flere år og ikke er så voldsomt flink? Hvor finner en oppskriften?

Må en strikke både rett og vrangt på dette? Kanskje det ikke er noe for meg allikevel da?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:27   #12
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?


Dama på strikkebutikken har gitt meg feil garn. Sa hva jge skulle ha, huns viste meg hylla og jeg tok to nøster og gikk hjem å begynte å strikke. Men det blir jo feil ser jeg. Og joda, når jeg sjekker så har Sandnes noe som heter palett og noe som heter palett mini. Mini er tynnere og det rette garnet, mens jeg har for tykt gang. Ut å bytte garn i dag, og nytt forsøk senere, hvis de har rette garnet inne da.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:29   #13
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Oppskrift er i #231 i denne tråden:
http://www.foreldreportalen.no/forum...t=75580&page=5

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:44   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg strikket skjerf i presang ett år. Jeg syntes de var veldig fine, men det var ingen som takket meg for dem, så det virket som mine hjemmelagde presanger ikke ble særlig verdsatt. Så jeg har sluttet å produsere presanger selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:55   #15
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Nin: Hvor mange skjerf får du på nøstet?

Det går i underkant av ett nøste på ett skjerf.

Så gøy dette var.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:06   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikket skjerf i presang ett år. Jeg syntes de var veldig fine, men det var ingen som takket meg for dem, så det virket som mine hjemmelagde presanger ikke ble særlig verdsatt. Så jeg har sluttet å produsere presanger selv.

Da hadde jeg blitt litt småsur og sluttet jeg også.
Jeg strikket ett sjal i gave jeg ga bort på lørdag og hun ble kjempeglad. Hun kommer kanskje til å få ett til

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:08   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nins oppskrift :


Veldig enkelt.

  • Legg opp 3 masker.
  • Strikk vrangt på vrangen og rett på retten.
  • På alle de rette omgangene økes det en maske i slutten av pinnen innenfor den siste masken, de vrange omgangen strikkes vrangt uten økinger eller fellinger.
  • Når du har øket opp til 80 masker begynner du å felle på alle de rette pinnene. Strikk to masker rett sammen innenfor den siste masken til du sitter igjen med 3 masker på pinnen.
  • Fell av.
Og Nins bilde:

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:20   #18
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har kjøpt to nøster - farge 63 og 51. Skal begynne nå i dag tenker jeg. Er litt småsyk og da passer det å sitte med litt strikking .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:21   #19
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

shg: Jeg kjøpte vanlig Palett for å strikke pulsvanter og lue - hadde noe lignende gråfarge, så da passer det kanskje til skjerfet (håper jeg).

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:44   #20
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

shg: Jeg kjøpte vanlig Palett for å strikke pulsvanter og lue - hadde noe lignende gråfarge, så da passer det kanskje til skjerfet (håper jeg).

Jeg har prøvd, og det blir for tykt syns jeg. Konsentrerer meg om å strikke løst, men det blir ikke luftig nok for min del, så jeg skal se om jeg får byttet til Palett Mini i dag.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no