Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Den beste reklamefilmen da?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 20:11   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Æsj, nei, den liker jeg ikke. Den er litt for "vulsjær", som tanta mi ville sagt det.

Jeg liker aller best (som jeg skrev i den andre tråden) den eldgamle med JUBELSALAMI! Også den gamle fra Blenda: "Hva er det dere driver på med da? – IKKE NO' " Av nyere så liker jeg noen av VG-reklamene (f.eks. I'm your Man, men for guds skyld ikke de med han nordlendingen). Også synes jeg "Skeptisk" er ganske morsom. Og ikke minst – Ingen kos uten Kims, den med fotballgutta vs homsene. Knall!

Radioreklame er stort sett noe herk, men "Er det greit at jeg tar den siste skumfrosken" var så bra at jeg holdt på å kjøre av veien.

Husker en radioreklame som gikk for ei stund sida. En med sløv narkostemme: "Har du fem kroner til en ringelyd?" Husker ikke hlet hva den var for, men den var hysterisk

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:17   #22
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Noen som husker den gamle lottoreklamen med han nord-trønderen som skal fylle tanken. 48,49 og 50......æ hadd no tænkt mæ foill tank ja.......
Den var fenomenal!!

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:19   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av iana, her.

Noen som husker den gamle lottoreklamen med han nord-trønderen som skal fylle tanken. 48,49 og 50......æ hadd no tænkt mæ foill tank ja.......
Den var fenomenal!!

Likte enda bedre den med det gamle ekteparet som gikk inn i banken for å spørre om saldoen sin

Lotto har hatt mange bra opp igjennom.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:21   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lottoreklamene der man viser hvordan lottomillionærer er annerledes enn andre millionærer ler jeg godt av. "Ballroom blitz"-taxisjåføren er genial!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:23   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Åååå, nå kom jeg til å tenke på: "It's eleven thirty!"

Nammenam!

Coca cola light break. Uiiiiii!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:27   #26
Boo
Fullverdig medlem
 
Boo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Innlegg: 63
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Begge de som Nenne nevner har jeg på topplista mi. Ellers var/er jeg stor fan av den med de tre karene i badstu, hvor en amerikaner(tror jeg) har mobil i tanna, en japse (tror jeg det er) har mobil i fingern og en nordmann som brakfjærter, og sier at han mottar en faks ...

En som jeg flauflirer av er med nissefar som ble fri for toalettpapir og måtte tørke seg med ønskelister. Litt trist, men klarer ikke la være å fnise.

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 23:20   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min favoritt gjennom alle tider er den med han rockeren som blir sparket ut av bandet sitt fordi han ikke bruker Omo Color og derfor har fått koksgrå klær i stedet for sorte.

- Look, man. It's just not working out.
- We call us Black Snake 'cause we like black, and you're more like...
- Charcoal!
- Yeah, charcoal...

- So that's it then! I'M OUT!
- Sorry, mate. That's rock n' roll!

- Take care!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 23:22   #28
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Fatter'n er homo" er genial ja.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 23:44   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.762
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne så jeg bare én gang på TV, men både jeg og eldstesønnen min lå tvekrokete av latter i sofaen.


(Kilde: youtube.com)

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 00:51   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vossafår-reklamene er også ganske festlige, særlig den med han som har vært i byen og er sær i kosten.

Og så den med blindtesten - "men me her hjå Vossafår fann ikkje nokon blind, så er er Bjørg og ho e svaksynte, og som dåke ser så både ét og anbefale ho Vossafår.

VOSSAFÅR - ANBEFALTE TÅ EI SOM BRUKE BRIDLE".

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 03:05   #31
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Har også veldig sansen for "Trøbbel i tårnet" reklamen. Og drar vi frem de litt eldre, så digger jeg "Vil du verra med meg hjem i natt" og "Doffen har daua".
Det er jo bare så bra.
Ellers så har jo noen nevnt Norvergia-Rømme-Jenta og Vossafår, liker de også.

Enig på alle punkter.

Ellers er en av mine all-time-favorites seigmannreklamen med hun taxidama som sier "Jeg tror han er litt opptatt nå, jeg". Alle Labanreklamene fra den kampanjen er dritbra, men særlig den. Svogeren min har laget den, forresten.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:08   #32
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den homse vs. macho-reklamen, der homsene får junk i handleposen og machogutta får salatblader.
(Selv om den selvsagt er full av fordommer. )

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:12   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De første Finn.no reklamene med den familien. Den ene med trommesettet - "Nei, det har vi IKKE sett", og den med "Har noen sett alle skiene?".

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:15   #34
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

De første Finn.no reklamene med den familien. Den ene med trommesettet - "Nei, det har vi IKKE sett", og den med "Har noen sett alle skiene?".


Ja! Den lo faktisk både mannen og jeg høyt av - og det gjør vi ikke ofte av reklame.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 10:31   #35
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard


(Kilde: youtube.com)



Fantastisk bra!!!

__________________

Sist redigert av Nabojenta : 26-09-06 kl 10:37.
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 10:36   #36
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 10:59   #37
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Utrolig bra.

Synes også den med kjørelæreren er utrolig morsom. Ellers synes jeg radioreklamen for farlig avfall er veldig treffende. "Om du forurenser bare litt, blir drikkevannet ditt bare litt giftig."

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:51   #38
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Dritbra, Nabojenta!


(Kilde: youtube.com)



(Kilde: youtube.com)


Litt på siden av denne trådens tema, men dette forumets temasang, kanskje?

(Kilde: youtube.com)

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:04   #39
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Jeg digger de fra Gule Sider - spesielt han som er aerobicinstruktør.
"Nå er dere flinke.."

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:52   #40
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For lenge siden var den Tine-reklamen med alle småbarna (og katten) en stoor favoritt. Så mange ubetalelige ansiktsuttrykk

Lotto har hatt masse bra, hvem kan glemme "Verdar'n"

Men en av mine all time high-favoritter er den fra Intersport som gikk for noen år siden: "Har du noen bortedrakter, Liverpool, Stoke, Odd Grenland...i bevernylon? Har du noe som kan matche..eh, denna (turkis grilldress med røde prikker, hvorpå ekspeditøren drar fram en matchende grill og spør: gass eller vanlig?) Ehhhh...g-ass"

kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no