Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-11, 21:02   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Vi skal få to katter, men er usikre på hvilke kjønn.

Innspill?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:05   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Så lenge du steriliserer/kastrerer tidlig, spiller det egentlig ganske liten rolle. Jeg liker hunkatter. De er litt mindre og de er litt mer sosiale på et vis, litt mer flokkdyr. Og streifer mindre. Men en hankatt som kastreres før han blir kjønnsmoden er jo nærmest kjønnsløs og blir en eneste koseklump, og da går det helt fint å ha to hankatter også. Det går greit å ha han og hun sammen også, men da er det viktig å kastrere handyret ganske tidlig, de blir opptatt av å passe dette haremet sitt allerede i ung alder har jeg erfart. Og har de først fått uvaner, hjelper det ikke nødvendigvis så mye å kastrere dem senere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:06   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

To steriliserte hunnkatter. Nettere enn hannkatter, og jeg liker dem best litt små.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:08   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Takk for svar. De skal kastreres/steriliseres, så jeg tenker uansett at det er lurt å gjøre det tidlig. Kattungene er søsken, om det har noe å si.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:09   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk for svar. De skal kastreres/steriliseres, så jeg tenker uansett at det er lurt å gjøre det tidlig. Kattungene er søsken, om det har noe å si.

Ikke for kjønnsproblematikken, men da kjenner de hverandre før de kommer. Men det går bra uansett.

Og jeg messer på kjepphester: du bør be om at de får være hos sin mor til de er ca 12 uker før dere får dem. De skal lære mye før de drar, og det sparer en for endel krøll å vente så lenge. Katter er ikke som hunder slik at de bør komme tidligst mulig for å sosialiseres, tvert imot lærer de hvordan man håndterer mennesker av sin mor.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:15   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.009
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Vi har en av hver. Begge ble sterilisert tidlig (før 6 mnd). Det med hvor mye de koser og streifer har nok med personlighet å gjøre også, for hos oss er det hannen som er mest kosete og minst ute. Begge er dog hovedsakelig inne eller i hagen rundt huset.

Mitt tyngstveiende argument ang kjønn: Vi fikk hunnen først, og da vi skulle ha nr 2 var jeg helt bestemt på at det måtte være en hann, fordi jeg syntes steriliseringa av nr 1 var veldig tøff. Sterilisering av hunnkatt er en stor operasjon som det tar tid å komme seg etter, selv for vår som ikke hadde noen antydning til komplikasjoner. Hun måtte likevel være inne i 14 dager og gå med body eller krage pga et stort operasjonsarr på magen. Til sammenligning merket vi knapt noe på pusemann etter hans kastrering, annet enn at testiklene var tydelig mindre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:15   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Spiller ingen rolle mener jeg. Vi har tre katter, en kastrert ha katt, en hu katt som er naturlig steril og en hun katt på p-piller. Alle tre er like kosete, alle h
Går bra sammen, og holder seg i nærheten av hjemmet.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:16   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Stompa har et poeng ang. steriliseringen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:21   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Jeg anbefaler to hanner, som kastreres så tidlig som mulig (i samråd med veterinærens anbefalinger om alder, selvsagt). Min erfaring er at hankatter, spesielt kastrerte, er mer kosete og mindre sære enn hunhatter.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:24   #10
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Vi har hatt en av hver (stesøsken!), begge kastrert tidlig. Begge fine på sin måte, synes det at de vokste opp i samme kull var veldig bra, de kjente hverandre fra starten av.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:26   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Takk for mange gode svar. Kattungene skal få bo hos moren til de er 12 uker.

Vi har hatt hunnkatt som har blitt sterilisert, og det gikk helt greit. Kjedelig med kraven og det, men overkommelig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:30   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Vi har to steriliserte pusesøstre på 9 år, det er selvsagt den beste løsningen.
Neida, det er sikkert kos med hannkatter også, men jeg liker hunkattene best, synes de er finere, morsommere og lekrere.
Flott med to sammen, de har masse glede av hverandre. Vi har hatt dem på kennel flere ganger når vi har vært på lange reiser, da er det godt å vite at de bor sammen og holder hverandre med selskap.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:47   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Da jeg hadde to gikk de som "kattunger" under flytransport. Kattunger får nemlig reise i samme bur, det får ikke voksne katter av en eller annen grunn. Det var trygghet for dem å ligge i buret sammen og slikke hverandre. (Og de var små nok til at de var kattunger i de flestes øyne. Jeg får fortsatt spørsmål om hvor mange måneder hun er og overraskede blikk når jeg svarer 11 år).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:23   #14
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Sterilisering av hunnkatt er en stor operasjon som det tar tid å komme seg etter, selv for vår som ikke hadde noen antydning til komplikasjoner. Hun måtte likevel være inne i 14 dager og gå med body eller krage pga et stort operasjonsarr på magen. Til sammenligning merket vi knapt noe på pusemann etter hans kastrering, annet enn at testiklene var tydelig mindre.

Min forrige katt ble sterilisert på denne måten (i 1995), med langt operasjonsarr, krage og litt styr.

Litt usikker på om min nåværende pus er sterilisert eller kastrert, men hun ble operert med kikkhull for to år siden. Tre sting på magen, ingen krage og fin form med en gang.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:30   #15
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.895
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Jeg har to hanner og en hunn. En hann og en hunn er kastrert/sterilisert. Den andre hannen er bare 13 uker og har nettopp kommet i hus, men den skal under kniven før den fyller 6 mnd.

Jeg har hatt 10-12 katter før også. Jeg har absolutt best erfaring med tidlig kastrerte hanner. Hunner blir gjerne litt småsære også når de er tidlig steriliserte (mange veterinærer vil heller ikke sterilisere før ett års alder). Hunnen vi har nå, streifer veldig og kan fint være borte en uke av gangen. Hun kommer hjem, sover et døgn, spiser noe voldsomt og drar av sted igjen. Ikke er hun glad i kos heller. Dette er selvsagt personlighetsavhengig, men jeg synes å ha sett disse trekkene oftere hos hunner enn hos hanner. Her i huset er forøvrig hunnkatten størst.

Min voksne kastrerte hann er en koseklump uten sidestykke. Han går knapt utenfor hagegjerdet, er en suverent god jeger og elsker barna i huset. Han vet merkelig nok alltid når det er tid for lørdagsgodt og sitter da pent ved siden av ungene og venter på sine tilmålte chips eller ostepop! Det aller aller beste han vet er nemlig ostepop og pils! Han blir helt salig når han får lov til å slikke tuten på en tom ølflaske eller på en åpnet ølkork! Han brakk forresten foten sin i vår, og i følge dyrlegen var dette den eneste katten han hadde sett som lot veterinærene få skifte gipsbandasje uten å bli dopet først. Han satt rolig på fanget mitt og lot de holde på (det var etter at bruddet var såpass grodd at det var tilnærmet smertefritt).

Den nye kattungen ser forøvrig ut til å bli samme koseklump og han skal definitivt kastreres såpass tidlig at han ikke rekker å utvikle hannkattatferd han også, dvs rundt 5-6 mnd alder.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:31   #16
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Ang hunkatt, noen blir veldig tilig kjønnsmoden og kanskje rekker du ikke å sterilisere henne.. Vår tiligere katt, fikk kattunger da hun nettopp hadde fylt 7 mnd, drektig når ho var 6 mnd, ensa ikke kattungene og ville ut på vift samme dagen.. Så skal det også gå en stund etter at kattemora har fått kattunger og da er hun mulig drektig igjen (mora til ei venninne av meg rekker ikke å sterilisere henne før hun rekker å bli drektig) Så koster steriliseringa noe mere enn kastreringa, og er en større opperasjon.

For min del hadde jeg gått for 2 hannkatter om jeg skulle hatt 2.. Jeg har ei ho katt nå på 4 mnd, for jeg er sååååå forelska i de trecolor kattene og de er jo selvsakt ho katter.. Så jeg håper jeg rekker å sterilisere henne før det blir noe...

Lykke til med valget. Men annbefaler (vist ho katt) at du sterilisere henne og ikke bruker p-piller.

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:33   #17
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Lhi-my, gjør noen dyrleger det sååå tilig?? Det har jeg ikke hørt om.

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:33   #18
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Det spiller ingen rolle. Hvorvidt de blir kosete, lekne, snille eller andre ting kommer helt an på kattes personlighet. Velg pusekattene du og dine har kjemi med (og vel de som kommer til deg), og ikke tenk noe særlig på kjønn.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:41   #19
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

Vi har en av hver, går helt fint. Begge er sterilisert/kastrert. Begge er like kosete også. Hannen er mer en utekatt og jenten er en inne katt, men begge liker å kose.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:41   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: To katter - hvilke kjønn og hvorfor?

En av hvert kjønn. Hvorfor? Slik at ungene får mange kattunger å kose med hvert år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no