Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solkremer!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-10, 09:44   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Solkremer!

Altså: Hvor vill kan man gå seg i jungelen av tester????????

Noen som er rimelige oppdaterte og kan tipse meg om "beste" solkremmer for voksne og barn? Gjerne mer sprayfunksjon...... ( allergivenlig, god beskyttelse, vannfast osv osv)

Hvilken kjøper jeg?

(Skal ha i faktor 30 og ca25/20/15 til barna.
Og faktor ca 20 event 15/10/8 til voksne...)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 09:54   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Solkremmer!

Til barn: Cosmica Kids solspray, faktor 30.
Til voksne: Cliniderm sun care, faktor 15.
Begge fås på apoteket. Det var en til, til voksne, som kom like godt ut i testen til Grønn Hverdag (de testet både effekt og uhumskheter i år) men husker ikke hva den het. Det var et, for meg, ukjent merke, fås også på apoteket.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 09:55   #3
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solkremmer!

Solkrem har en m.
Jeg har i flere år brukt babyline sin til barna. Jeg synes den er veldig bra, og den har kommet bra ut i tester angående gifter.
Jeg ser den er på topp i årets test også. Har solfaktor 30. Vi bruker den i Hellas.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 10:07   #4
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkremmer!

Jeg leste solklemmer, siden det var så mange m'er innblandet. Så hyggelig tenkte jeg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 12:25   #5
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Solkremer!

*Følger med*
Babyline sin synes vi ikke er noe god. Håpløs å smørre utover...

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 13:36   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Solkremer!

Enig, jeg liker ikke sånne kjempetykke solkremer. De to jeg nevnte har jeg kjøpt, og de er fine å smøre utover. Ser ikke ut som et spøkelse etterpå heller.
Forresten har vi brukt Ambre Solaire Kids Spray i et par år nå, den er også god. Det eneste jeg ikke liker med den er at den er grønn. Da blir gjerne klærne det også. Det går bort i vask, men jeg liker det ikke likevel.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 13:54   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solkremer!

.....ja,ja.. Kan godt gi dere en solklem jeg altså!


Liker heller ikke Babyline. Vil ha en som er lett å påføre, orker ikke krakilske småbarn....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 20:07   #8
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solkremer!

Jeg synes ikke Babyline er så ille. Det er jo det fysiske filteret som gjør den litt tykkere. Jeg har smurt inn 3 barn med den i mange år nå.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 20:16   #9
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkremer!

Änglamark sine er gode og høyt på Grønn hverdags liste. De har bl.a. en spray som trekker raskt inn som jeg liker. Fåes på coop mega og obs.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 16:32   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solkremer!

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Änglamark sine er gode og høyt på Grønn hverdags liste. De har bl.a. en spray som trekker raskt inn som jeg liker. Fåes på coop mega og obs.

Har kjøpt den i dag, spray med faktor 30!
Og clinderem sin facegel med faktor 15.

Men må vel ha en til til barna med faktor 15 eller 20..

Og en til meg selv.... PitzBuin, er den god?

Er det foresten noen forskjell på solkrem ang hvilken brunfarge man får? Har en venn som påstår det, men jeg syntes det hørtes litt rart ut.... Har tenkt at solkrem er solkrem og fargen man får er inviduell uansett...?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:31   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkremer!

Den sprayen med faktor 30 er ikke noe god. Mindre vannfast enn de andre, og veldig oljete. Da liker jeg bedre de andre fra samme merket, men de er litt seige.
De fra Boots skal visst være gode. Og uten parabener.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:18   #12
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkremer!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Den sprayen med faktor 30 er ikke noe god. Mindre vannfast enn de andre, og veldig oljete. Da liker jeg bedre de andre fra samme merket, men de er litt seige.

Jeg har motsatt erfaring - synes den tåler mye bading og er behagelig på huden. Smak og behag ...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:30   #13
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Solkremer!

Noen spes. merker som er gode til "oss voksne"?

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no