Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting i Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-12, 20:15   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overnatting i Kristiansand

Hiv o'hoy, mann og barn har etter avstemming fått viljen sin, så vi legger sommerens ferie til Kristiansand og Dyreparken. Mulig vi er sent ute, men vi bør finne oss en plass å overnatte.

Har dere noe å anbefale? 17.000 for 2 netter i Kardemomme by er ikke aktuelt for å si det slik.
Tror ferieleilighet passer oss bedre enn hotell, lettere med måltider og mer avslappende.
Har funnet et alternativ, 1 uke til 8900, og det er vel ikke så verst, i tillegg er det midt i sentrum. Men jeg må nesten høre om det finnes noe som jeg ikke har kommet over, som er billigere.
Kanskje er det noen lokalkjente som har noen tips også?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:23   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Ser dere har etpar flere barn enn oss så det blir for trangt, men de har vel andre overnattingsmuligheter. Hytte/leilighet på Hamresanden Camping. Passe avstand til Dyreparken.

Vi bodde på en motellhytte som den visst het, helt greit. Vi var i Dyreparken/sabeltanns verden hele dagen lang de 3 dagene vi var der. Skal vi dra dit igjen så blir det lengre overnatting for det så supert ut for barn å være på den campingen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:27   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Er jo mange private som leier ut på www.finn.no. Der går det an å være heldig å finne noe rimelig, noen ganger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:28   #4
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Takk, skal sjekke de to alternativene.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 21:52   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.863
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

17.000 for to netter i Kardemommeby.

Jeg vet i alle fall at vi også må se etter alternativer hvis avstemmingen blir som deres etterhvert. Har en liten som digger Sabeltann.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:01   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Har dere bil med?
I så fall hadde jeg valgt å bo et lite stykke unna parken og enten bodd inne i byen eller bodd ved sjøen. Det er flere fine campingplasser med hytter i grei kjøreavstand fra Dyreparken.
Området rundt dyreparken er nitrist og egner seg kun for overnatting de dagene man bruker hele dagen i parken. Hamresanden er ok nok om man tenker camping i nærheten,men beliggenheten er ikke bra ellers. Inni en fjord og like ved flyplass er dårlig beliggenhet når man har så mange nydelige strender ved sjøen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:10   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Grimstad er jo ikke lange biten fra Kr.sand, fint der på sommerstid. Kan hende finnes det rimeligere steder der enn i Kr.sand?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:11   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Jeg har utrolig lyst til å oppleve Abrahavn. Dyreparkens nye overnattingssted.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:15   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Grimstad er jo ikke lange biten fra Kr.sand, fint der på sommerstid. Kan hende finnes det rimeligere steder der enn i Kr.sand?

De fleste småbyene/småstedene langs kysten på Sørlandet er veldig mye finere enn Krsand og skulle jeg feriert på Sørlandet hadde jeg nok valgt overnattingssted nær sjøen i en av småbyene og heller kjørt til Dyreparken.
Både Grimstad, Lillesand og Mandal er glimrende alternativer. Det er også camping på småsteder i mellom byene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:17   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Vi overnattet her sist vi var der: http://www.ansgarsommerhotell.no
Husker ikke helt hva prisene var. Ikke all verdens standard, men for oss var det i all hovedsak bare et sted å overnatte de dagene vi var der. Ikke lange veien fra sentrum og heller ikke lange veien fra dyreparken egentlig (husker ikke helt... 20 min kjøring kanskje?)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:22   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

De fleste småbyene/småstedene langs kysten på Sørlandet er veldig mye finere enn Krsand og skulle jeg feriert på Sørlandet hadde jeg nok valgt overnattingssted nær sjøen i en av småbyene og heller kjørt til Dyreparken.
Både Grimstad, Lillesand og Mandal er glimrende alternativer. Det er også camping på småsteder i mellom byene.

Grimstad har best vei til Kr.sand av de, ja, og så Lillesand selvsagt. Lillesand og Grimstad er mine favoritter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:23   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Kan jeg hive meg med i en sniking av tråden her?
Vi skal også ha et par overnattinger (muligens 3) i Kristiansand. Billigst mulig, men ok for små barn.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:23   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Grimstad har best vei til Kr.sand av de, ja, og så Lillesand selvsagt. Lillesand og Grimstad er mine favoritter.

Mandal er min favoritt, men du har rett i at veien er best østover.
Mandal har beste strender og beste restauranter.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:29   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mandal er min favoritt, men du har rett i at veien er best østover.
Mandal har beste strender og beste restauranter.

Jeg har vært mest østover, var stort sett alltid den veien vi dro ut i båten. Familie bor forresten også østover.
Men, ja, Mandal har flotte strender.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:29   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Studentboliger leies ut som sommerhotell. Vi bodde her:
http://www.dyreparken.no/Overnatting...-Kristiansand/

Var faktisk bedre enn dyreparkenhotellet for vårt bruk

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:30   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Studentboliger leies ut som sommerhotell. Vi bodde her:
http://www.dyreparken.no/Overnatting...-Kristiansand/

Var faktisk bedre enn dyreparkenhotellet for vårt bruk

Det var faktisk noe jeg akkurat kom på, at studentleilighetene leies ut.

Har også hørt om noe som heter Tobienborg, google og se. Skal være greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:34   #17
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det var faktisk noe jeg akkurat kom på, at studentleilighetene leies ut.

Har også hørt om noe som heter Tobienborg, google og se. Skal være greit.

Det ser ut til å være organisert annerledes enn når vi leide. Da var det organisert gjennom studentsamskipnaden eller noe lignende.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:34   #18
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Tusen takk for tips. Skal sjekke ut småbyene også.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:36   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Jeg har utrolig lyst til å oppleve Abrahavn. Dyreparkens nye overnattingssted.


Vi skal overnatte der i sommer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:37   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi skal overnatte der i sommer.

Hva betaler dere da?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no