Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 23:36   #61
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Her er forresten resten av spørsmålene:
Første etappe
Andre etappe
Tredje etappe

Jeg må nemlig legge meg snart.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:37   #62
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Har du løst alt, Pingis?

  Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:39   #63
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Har du løst alt, Pingis?

Ja, har i hvert fall svar på alle spørsmålene. Om de er riktige vil vel vise seg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:07   #64
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

En sanger fra et fylke som grenser til fem fylker, fikk i høst en sekser på terningen. Et av bidragene har en tittel med denne byens navn, som har et sus av eventyr over seg og var et sentralt ledd i en historisk ferdselsrute med tekstilpreg. I en av dem, skrevet av en libanesisk forfatter, inngår et tre som er kjent fra en liten bibelsk klatring.

"I byen Samarkand" med Odd Nordstoga?

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:28   #65
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

"I byen Samarkand" med Odd Nordstoga?

Låter riktig for meg.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:41   #66
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Samarkand er nok riktig!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 21:30   #67
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Nå må dere trå til igjen, FPianere!

Her malte han som har preget nordmenns forestillinger om et spesielt vesen, det kjente maleriet av et annet, like kjent vesen. Blomstringen rundt en offentlig høytidsdag er viden kjent, bl.a. ble deler av innspillingen av en kjent norsk historisk film lagt hit på grunn av disse blomstene, som er giftige. Her var det urent vann, og navnet skal komme fra bønn i forbindelse med forbipassering.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:29   #68
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Maihaugen?

Kristin Lavransdatter ble innspilt der.
Maiblomsten som kan relaterer til 17. mai er giftig.
Det er bare den første ledetråden jeg ikke helt skjønner.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:34   #69
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Jomfruland, kanskje? Kjent for hvitveisblomstring. Bønn til jomfru Maria når man seilte forbi? Noe av Kristin Lavransdatter-filmen ble filmet der. Kittelsen malte der.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:35   #70
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jomfruland, kanskje? Kjent for hvitveisblomstring. Bønn til jomfru Maria når man seilte forbi? Ble deler av Kristin-filmen laget der?

Jomfruland høres riktig ut, er det ikke mange kunstnere som har malt mye derfra?
Googlet raskt og Kittelsen bodde og malte fra Jomfruland. Det må være riktig.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:39   #71
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Jeg dobbletsjekket, og noe av Kristin-filmen ble laget der. Navnet kommer fra jomfru Maria.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:46   #72
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Ja, Jomfruland er nok mer riktig.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 01:10   #73
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er nå dere skal hjelpe meg, er det ikke?

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Ja, Jomfruland er nok mer riktig.

Jeg har også kommet fram til det (har løst samme oppgaver)

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no