Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gran Canaria? Hva gjør jeg der?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-23, 09:24   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Gran Canaria? Hva gjør jeg der?

Neket skal til granca. Det blir stas. Hva må vi se der? Vi skal bo i Meloneras, men leier bil noen dager for å utforske øya.

Noen som har tips til aktiviteter, severdigheter, fine landsbyer, gode restauranter?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-23, 10:03   #2
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grand Canaria? Hva gjør jeg der?

Jeg skal dit i november, og da primært for å gå fjellturer pluss generell trening og løpeturer. Forstår at det er veldig mange ulike ruter man kan gå i fjellene, men utover det har jeg ikke noen konkrete tips. Vi satser på kollektivtransport i tillegg til gange. Skal bo i Puerto Rico.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-23, 10:10   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grand Canaria? Hva gjør jeg der?

Puerto de Mogán er koselig. Det er mitt eneste tips. Det ble mest late dager ved bassenget da jeg var der.
https://puerto-de-mogan.com/
https://localguidegrancanaria.com/en...mogan-village/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-23, 10:12   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grand Canaria? Hva gjør jeg der?

Rocko noble?
Teknisk museum i las palmas.
Guidet tur i las palmas.
Kjøretur på nordsiden.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-23, 10:22   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grand Canaria? Hva gjør jeg der?

Hit ville jeg reist.
https://www.grancanaria.com/turismo/...-de-san-mateo/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-23, 09:54   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gran Canaria? Hva gjør jeg der?

Vi har alltid en dag i Las Palmas. Tar bussen. Det er veldig god kollektivdekning på strekningen Las Palmas - flyplassen og ned til alle turiststedene. Last gjerne ned appen, det er Guaguas Global. Min favoritt-funksjon er "hvor er jeg"

I Las Palmas går vi av på den første lille bussterminalen som er i nærheten av gamlebyen og Columbus-museet, og så går vi den flotte handle gata Calle Triana nordover til den stopper/ ved en park. I denne parken foregår det ofte ting på merkedager.

Der pleier vi å ta en taxi opp til Corte Ingles (koster en femtilapp). El Corte Ingles er et stormagasin type Glassmagasinet/ Steen og Strøm, men det ligger også endel andre butikker der.Vi pleier å spise på toppen i kafeen der. Blir ofte El Corte club sandwichen.

Derfra går vi til strandpromenaden/ Las Canteras. Hvis man ikke føler for El Corte Ingles kan man dra rett dit. Vi pleier å gå hele promenaden og går ofte også innom Centro Comercial Las Arenas, som er stort og ganske nytt.

Las Palmas er en flott by og har mye på på den kulturelle siden. Columbusmuseet og gamlebyen, teknisk museum er nevnt over og anbefales også av oss, og det er et stort og flott akvarium. Synes også den hop on-hop off bussen er bra. Det er såpass lett å komme seg rundt i Las Palmas ( og billig med taxi) så anbefaler særlig å ta en bussen hele runden og høre på guidingen. Man trenger den ikke for transportens del, egentlig.
Det er nok å gjøre i Las Palmas for å ta en overnatting for den delen. Det har vi gjort et par ganger, men oftest blir det inn på morgenen og hjem på kvelden.

Før dro vi alltid på Palmitos Park. Der kan man bruke hele dagen. Endel som ikke liker dyreparker vil mulig mislike en dag der, men for dyreparker generelt synes jeg den er ok også ifht dyrevelferd, men der er vi forskjellige. Få med dere showene, særlig rovfugler (de flyr fritt) og delfinene. Ha med vann i sekken, det er serveringssteder men det er litt avstander og bratte bakker. Jeg synes det er sjarmen at det er så stort, da. Man kan helt fint ta rutebussen selv dit, ingen grunn til å kjøpe pakker. Men kjøp gjerne billett på forhånd, det kan hjelpe i køen.

I Puerto Rico er det et slitent senter i nærheten av busstasjonen. Gå forbi det og bak, der er det et flunka nytt og mye finere senter med butikker og mange restauranter.

Jeg går mye på Gran Canaria, og på de fleste strekningene kan man gå fra by til by på sørkysten, med noen unntak. Det er også fint å gå mellom Maspalomas og Playa Ingles, det er naturreservat og sanddyner. Et godt stykke å gå så ha gjerne en vannflaske. Det er nudiststrand utpå der. (Bare greit å vite om, det er ingen problemer med det, selvfølgelig).

Det er en del tur-sider på Facebook for turer på Gran Canaria. Den norske klubben har også felles turer ukentlig (søndag og onsdag, tror jeg?) hvis man vil gå sammen med noen. Det kan være fornuftig, fordi det er et steinete landskap og fordi internettdekningen kan være høyst variabel når man går i naturen der. Det kreves nå at man er medlem, det er nasjonale krav for å ta folk med på tur, men det koster bare en liten sum. Ellrs ville jeg sørget for å ha offline-kart. Mener noen har anbefalt maps.me for GC.


Sist redigert av Charlie : 15-06-23 kl 10:15.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-23, 10:19   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gran Canaria? Hva gjør jeg der?

Takk for strålende tips!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no