Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Er dette ogsaa bare spam?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-13, 17:14   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Er dette ogsaa bare spam?

I dag fikk mannen min fölgende email:


Sitat:

Subject: Har det skjedd en misforståelse?‏

To unsubscribe from our newsletters, follow this link
Hei (mitt fornavn),

I konkurransen om den eksklusive Apple-pakken, ble du tidligere i dag trukket
ut med e-mail (mannens tyske email adresse)

Jeg har først nå hatt til å sende deg denne meldingen. Jeg beklager ventetiden!

Du må klikke deg inn her og delta før lørdag kl 12. slik at vi kan verifisere at det er
du som har vunnet den ultimate Apple-pakken!

Klikk her for å sjekke



Vh.
(Fornavn Etternavn)

Jeg synes jo det er ytterst merkelig at de klarer aa sende en mail paa norsk til mitt fornavn paa mannens tyske email adresse, men kan liksom ikke tro at det er sant. Ikke kan jeg huske om jeg har deltatt i noen slags konkurranse heller, men det kan forsaavidt ha skjedd... Jeg har brukt mannen min sin email adresse et par ganger hvis min egen ikke har funket, men det er veldig lenge siden.

Hva sier dere? Ikke klikke paa linken?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 17:15   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Hvordan ser linken ut?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 17:16   #3
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Ikke klikke.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 17:17   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Spam. Ikke klikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 17:21   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Ikke klikk på linken, spam.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 17:30   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Jeg får stadig vekk sånne, og har i det siste fått mange fra "Apple" om at jeg har vunnet iPads osv. Ikke klikke nei!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 18:20   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Jeg klikket fra Iphonen en gang og kom inn paa en side hvor jeg ble bedt om aa registrere meg. Hva skjer da? :skjelver:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 18:21   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Spam så det holder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 19:01   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Jamen hvordan vet de at jeg er norsk og navnet mitt naar det hele ble sendt til min ikke-norske manns ikke-norske emailadresse?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 19:43   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

De har kjøpt eller hacket til seg navn- og adresselister fra et nettsted der det er registrert.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 20:09   #11
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Har du vært med på konkurranse for å vinne dette?

Man vinner sjelden konkurranser man ikke har meldt seg på eller lotteri man ikke har tatt lodd i

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 21:05   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Har du vært med på konkurranse for å vinne dette?

Man vinner sjelden konkurranser man ikke har meldt seg på eller lotteri man ikke har tatt lodd i

Det hender en gang i blant at jeg for eksempel svarer paa spörreundersökelser og legger igjen email for aa vaere med i trekningen av noe greier. Men jeg legger jo selvsagt ikke igjen min manns emailadresse der, nei.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 21:06   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette ogsaa bare spam?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

De har kjøpt eller hacket til seg navn- og adresselister fra et nettsted der det er registrert.

Da tror jeg det maa komme fra Fotoknudsen paa nett. Det er saa vidt jeg vet eneste stedet hvor vi har mitt navn og mannens email.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no