Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reiseselskapet er konkurs

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-08, 07:12   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Reiseselskapet er konkurs

Reiseselskapet som vi har bestilt USA-tur fra har tydeligvis gått konkurs.

Vi har betalt turen i sin helhet og fått nødvendig dokumentasjon tilsendt.

Turen står vel ikke i fare, da vel?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 08:03   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Gjetter bare, men om dere har fått billetter og alt sånn, så kan jeg da ikke se det. De har jo bare kjøpt billetter og evt hotell for dere.

Om det så går i vasken, så vil jeg tro at reiseforsikring dekker det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 09:10   #3
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Kommer nok litt an på hva du mener med reiseselskap. Hvis selskapet har egne fly som ikke kommer til å gå, får dere ikke plasser med andre fly. Dette blir heller ikke dekket av reiseforsikringen. :erfart
Vi måtte kjøpe returbilletter via et annet selskap da det selskapet vi skulle reise med gikk konkurs mens vi var på ferie.

Hvis du snakker om et reiseselskap som formidler billetter, regner jeg med at det ikke kan ha noe å si at de har gått konkurs.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:52   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Flyet (flyene) blir ikke avbestilt, men det gjør hotell og leiebil.

Det endte med at vi måtte booke nye hoteller og ny leiebil, og at vi måtte betale det av egen lomme inntil vi får refusjon fra Reisegarantifondet. Jeg synes det er kjedelig, for jeg har styra så vanvittig med å få bekreftet fly, og med å finne ut om de opprinnelige hotellene og leiebilen er avbestilt.

Smørja endte med at vi måtte betale nesten 2000 kr mer for en allerede betalt tur, og inntill videre; 1800 av egen lomme.
Det positive er at vi skal ligge på Hotel Luxor i Las Vegas, og et mye fjongere hotell i Los Angeles.


Sist redigert av Fruktflua : 17-10-08 kl 21:14.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 21:04   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Heia Flua.

Ja er det ikke typisk når det er noe en virkelig har gledet seg til at det må skje noe som setter kjepper i julene. Håper at alt er i boks nå da og at dere får en kjempeflott tur. Har du lagt deg opp mye å gamble for nå da? Og hva skal dere ellers gjøre i Vegas...

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 21:09   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Heia Flua.

Ja er det ikke typisk når det er noe en virkelig har gledet seg til at det må skje noe som setter kjepper i julene. Håper at alt er i boks nå da og at dere får en kjempeflott tur. Har du lagt deg opp mye å gamble for nå da? Og hva skal dere ellers gjøre i Vegas...

Hei!

Så hyggelig å se deg her igjen!

Neida, blir nok ikke så mye gambling på meg, nei. Vi skal kjøre fra San Francisco til San Diego på 14 dager, og da tar vi en to dagers tur innom Las Vegas (på (om)vei til San Diego) bare for å få med oss det også. Jeg er skeptisk til å ta med femåringen dite, men regner med at vi overlever i to netter.

Går det forresten bra med deg?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 21:14   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hei!

Så hyggelig å se deg her igjen!

Neida, blir nok ikke så mye gambling på meg, nei. Vi skal kjøre fra San Francisco til San Diego på 14 dager, og da tar vi en to dagers tur innom Las Vegas (på (om)vei til San Diego) bare for å få med oss det også. Jeg er skeptisk til å ta med femåringen dite, men regner med at vi overlever i to netter.

Går det forresten bra med deg?

Joa, er ikke så verst. Jeg sliter nå med det samme som før, en guttunge med sine problemer, en barnefar som er omtrent som et troll i eske (kommer og går) og omsider streika kroppen min også. Så nå har jeg vært sykemeldt i tre uker, er blitt satt på en solid antibiotikakur, pluss kortison, og skal på jobb på mandag. Skal forsøke i hvertfall. Har fått fast jobb der jeg fikk vikariat i fjor. Råflaks. Egentlig. Og flyr nå fortsatt rundt på blomsterbutikkene og maser om Jatropha. Enn du?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 21:19   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Joa, er ikke så verst. Jeg sliter nå med det samme som før, en guttunge med sine problemer, en barnefar som er omtrent som et troll i eske (kommer og går) og omsider streika kroppen min også. Så nå har jeg vært sykemeldt i tre uker, er blitt satt på en solid antibiotikakur, pluss kortison, og skal på jobb på mandag. Skal forsøke i hvertfall. Har fått fast jobb der jeg fikk vikariat i fjor. Råflaks. Egentlig. Og flyr nå fortsatt rundt på blomsterbutikkene og maser om Jatropha. Enn du?


Uffda, Perhonen! Håper kortison og antibiotikekur gjør susen, og at du snart er i kroppslig gjenge igjen. Og godt å høre at du har fått fast jobb!

Jathropaen min lever på badet, i beste velgående. Den blomstrer og står skikkelig på. Jeg hadde to, men ga bort den ene til søsteren min som (som oss) forelsket seg hodestups i den da hun så den hos meg.

Jeg fikk ei blomsterdame til å bestille de fra en leverandør i Drammen (tror jeg), og hun fikk 8 stykk, så jeg tror du burde ha en rimelig god sjanse for å få tak i en.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 21:47   #9
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Uffda, Perhonen! Håper kortison og antibiotikekur gjør susen, og at du snart er i kroppslig gjenge igjen. Og godt å høre at du har fått fast jobb!

Jathropaen min lever på badet, i beste velgående. Den blomstrer og står skikkelig på. Jeg hadde to, men ga bort den ene til søsteren min som (som oss) forelsket seg hodestups i den da hun så den hos meg.

Jeg fikk ei blomsterdame til å bestille de fra en leverandør i Drammen (tror jeg), og hun fikk 8 stykk, så jeg tror du burde ha en rimelig god sjanse for å få tak i en.

Har du fått frø? Tror jeg har spurt i hver enda blomsterbutikk i Trondheim, og ingen kan skaffe den. De har egentlig veldig dårlig utvalg syns jeg. Plantasjen mente de kunne skaffe den, men nei da.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 21:53   #10
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reiseselskapet er konkurs

Og hvordan gikk det med deg og jobb?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no