Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange ganger har du flyttet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-15, 01:04   #81
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Jeg ser at de som har svart her har flyttet mange flere ganger enn det som er vanlig i min vennekrets.

Men påvirker mange flyttinger behovet for å slå seg til ro et sted? Jeg flyttet aldri i barndommen, og slår meg fort til ro et sted. Mannen flyttet mye og synes 10 år på samme sted er drepen. Eller er der sånn at mange bosteder i barndom/ungdom fører til at en har et større behov for å lande i voksen alder?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 13:42   #82
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Tror ikke nødvendigvis det er noen sammenheng verken den ene eller den andre veien. Det er vel litt tilfeldigheter som gjør hvor mange ganger folk flytter. Jeg har flyttet endel ganger både som barn, ung og voksen - men jeg bodde på ett sted fra jeg var 3 til jeg var 17, i tre forskjellige hus med svært kort avstand. Altså aldri byttet skole. Tror ikke flyttingen har påvirket meg verken til å ikke kunne slå meg til ro eller til å få ekstra behov for å slå meg til ro heller - nå har jeg bodd 24 år i samme by, nå i hus nummer tre. Veldig kort avstand mellom de også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 14:28   #83
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Jeg flyttet fra blokk til enebolig til enda en enebolig da jeg var ungen. Men gikk på samme barneskole, og gnår jeg kom på ungdomsskolen, så var det samme der også. (Skole som samlet opp 5-6 bygdeskoler).

Så tre ganger med foreldrene mine.

Så folkehøgskole, hybel, hjem igjen. Så tre ganger der.

Så Oslo.

Og hjem igjen. Leilighet 1 og leilighet 2, også kjøpte vi hus.

5 ganger der altså.

Så flyttet vi til Oslo, så til rekkehus i Oslo. Også hit hvor vi bor nå.

3 ganger.

14 ganger, med andre ord.
Og 11 av de mellom 16 og 34 år.

Jeg kommer til å bo her iallefall til ungene har flyttet hjemmefra, så får vi se.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 17:03   #84
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Tror jeg har flyttet nærmere 20 ganger. Nå har jeg bodd på samme sted i 8 år og begynner å føle meg rastløs. Har bodd i 10 forskjellige byer og flyttet mange ganger innen samme by/sted.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 18:11   #85
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg ser at de som har svart her har flyttet mange flere ganger enn det som er vanlig i min vennekrets.

Men påvirker mange flyttinger behovet for å slå seg til ro et sted? Jeg flyttet aldri i barndommen, og slår meg fort til ro et sted. Mannen flyttet mye og synes 10 år på samme sted er drepen. Eller er der sånn at mange bosteder i barndom/ungdom fører til at en har et større behov for å lande i voksen alder?

Jeg hadde flyttet 7 ganger da jeg var 7 år gammel, og jeg føler litt på rastløshet. Er alltid på utkikk etter noe bedre liksom.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 18:42   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

En ganske avgjørende forskjell er om man bosetter seg i dyre områder eller ikke. Flytter man til et sted der enebolig er overkommelig for to mennesker i full jobb, så flytter man oftere rett i enebolig, trur jeg.

Jeg har fpresten vokst opp i ett hus, men har flyttet en del siden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 18:49   #87
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Jeg har bodd på fire steder i mitt liv, men har byttet bolig noen ganger flere. Bodde i samme hus til jeg var 19 år, flyttet tre ganger i løpet av studiene. Flyttet så til en annen by der jeg byttet bolig en gang (i samme gate). Flyttet til slutt til det rekkehuset vi bor i nå. Det blir med andre ord 6 ulike boliger. Jeg håper at jeg kun skal flytte en gang til i mitt liv, til byen når kiddsa har flyttet hjemmefra. Jeg slår meg raskt til ro på nye steder, og har lett for å føle meg hjemme der jeg bor.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:10   #88
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Barndom: To ganger.
Før barn: Tre ganger.
Etter barn: En gang.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:15   #89
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Barndom: 1 gang. Studietida: 7 ganger. Voksenlivet: 3 ganger. Er langt fra sikker på at vi blir her resten av livet. Det tviler jeg vel egentlig på!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:55   #90
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Det er avhengig av hvordan du regner. Jeg har bodde i andre land enn Norge fem ganger i løpet av livet - Sverige, Zambia, Zimbabwe, Botswana og USA. Hvis du regner en flytting ut og en flytting hjem for hver gang blir det femten. I Norge har jeg hatt fem hjem.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:20   #91
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

23 ganger. Og med studier har jeg da bodd åtte forskjellige plasser.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:48   #92
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

5 ganger.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 21:04   #93
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Eg har flytta ni gonger. Det skal bli minst ti, men veit ikkje når og til kva.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 21:08   #94
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

10 saa langt og snart en gang til. To byer i Norge og to utland.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 22:36   #95
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Skal jeg være pinlig nøyaktig så har jeg flyttet 7 ganger. Men da er 3 av de flyttingen unnagjort før jeg er 4 måneder.
Flyttet 2 ganger etter barn. Men siste flytt er da innad i samme by.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 22:41   #96
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

18 ganger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 09:05   #97
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Flyttet ut da jeg var 17 så flyttet ikke som barn. Mellom 17 og 26 flyttet jeg hvert år pga studier, kollektiv, utenlandsopphold. Etter barn har vi flyttet en gang da eldste var året. Nå i gang med nummer to. Det blir nok siste flytting før ungene blir store.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 09:31   #98
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

16 ganger. 3 land, 4 byer og en bygd. Vi blir her vi er nå i en del år til.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:22   #99
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Barndom: 4 ganger (3 av dem før jeg var fyllt 2 år)
Student: 4 ganger
Voksen: 1 gang

Det var flere enn jeg trodde, men noen steder bodde jeg veldig kort. Faktisk så har jeg bodd i gaten jeg bor i nå i 22 år til sammen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:30   #100
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men påvirker mange flyttinger behovet for å slå seg til ro et sted? Jeg flyttet aldri i barndommen, og slår meg fort til ro et sted. Mannen flyttet mye og synes 10 år på samme sted er drepen. Eller er der sånn at mange bosteder i barndom/ungdom fører til at en har et større behov for å lande i voksen alder?

Mamma var army-brat, og har sjelden bodd mer enn et par år på samme sted i oppveksten. Etter at hun fikk barn har de ikke flyttet mer enn de må (fra liten leilighet til enebolig, og tilbake til leilighet når barna var store). Hun mener hun har flyttet nok.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no