Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fine feriesteder i Spania?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 19:51   #1
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fine feriesteder i Spania?

Hva er din feriefavoritt i Spania?

Vi er litt mettet på charterturer og vil prøve noe annet neste sommer. Frankrike, Italia eller Spania er mest aktuelt - innbiller meg at det er rimeligere å feriere i Spania enn i Italia og Frankrike, men det er mulig at jeg bommer her

Vi ønsker å leie hus eller leilighet. Vi har lyst til å leie bil under hele oppholdet og farte litt rundt, men samtidig vil vi bo nært strand og bademuligheter. Helst vil vi til noe som er litt spansk, ikke et lite mini-Skandinavia der alle restauranter har meny på svensk og butikkhyllene er fulle av Findus og Toro-varer

Tips til fine steder i Frankrike og Italia tas også i mot med glede

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:46   #2
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Vi var på Sardinia i sommer og der trenger du ihvertfall ikke være redd for å treffe på naboen. Menyer på skandinavisk trenger du heller ikke å frykte, samtlige er på italiensk og kun italiensk, og det er lite sannsynlig at servitørene snakker engelsk, så det blir litt bingolotto når det gjelder hva man får servert.

Det er en vakker øy med vakker natur, vakre strender og god mat. Vi leide bil og kjørte rundt og fant strender vi hadde nesten helt for oss selv, spiste på koselige steder utenfor allfarvei og det var i det hele tatt helt supert. Noe vi dessverre ikke fikk gjort var å overnatte på en agriturismo.

Det var ikke spesielt billig der, noe billigere enn her i Norge men ikke så mye.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:04   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Kysten nord for Barcelona er veldig fin, og så er det kort vei å kjøre over til Frankrike og bare en liten svipp til Barcelona som jo er et must.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 22:18   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Kysten nord for Barcelona er veldig fin, og så er det kort vei å kjøre over til Frankrike og bare en liten svipp til Barcelona som jo er et must.

Barcelona er veldig fristende ja
Vet du sånn ca hvor langt det er fra Barcelona til Nice? Det hadde jo gått an å kombinere ei uke i Spania og ei uke i Frankrike (ser for meg to fra Barcelona til Nice eller Cannes)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 22:48   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Vi pleier å feriere nær Marbella. Flotte strender, ingen Toro og hyggelige mennnesker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 22:52   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Guardamar del Segura - ett ypperlig sted, men mange muligheter for div opplevelser rundt om

Les fra vår ferie der: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=443190

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 22:53   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

kan jo nevne at derer på Costa Blanca, Spania kanskje

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 22:58   #8
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Barcelona er veldig fristende ja
Vet du sånn ca hvor langt det er fra Barcelona til Nice? Det hadde jo gått an å kombinere ei uke i Spania og ei uke i Frankrike (ser for meg to fra Barcelona til Nice eller Cannes)

Er usikker på hvor langt det er, men absolutt såpass at man kan kombinere. Tror jeg ville satset på en overnatting mellom de to byene, ser for meg at det kan bli en noe heftig biltur å kjøre i ett. I hvertfall med barn i bilen... Kos dere i Middelhavsområdet, jeg synes det er et ypperlig område å feriere i - myyye god mat og vin og deilig klima.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 10:43   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Foreldrene mine har hus i utkanten av Santa Pola, rett nord for Guardarmar del Segura og sør for Alicante. Deilig sted, få nordmenn.

Styr for all del unna Torrevieja og Benidorm.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 10:48   #10
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Jeg har tilbrakt hver eneste sommer fra jeg var 12 til jeg var 23 år på Costa Brava og elsker det området (kysten nord for Barcelona).

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 19:41   #11
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine feriesteder i Spania?

Trekker fram en gammel tråd

Det ser ut til at det blir Spania-tur til sommeren. Eldstejenta spiller i skolekorpset og korpset skal på jubileumstur til Calella, en by ca 5 mil nord for Barcelona.

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg har tilbrakt hver eneste sommer fra jeg var 12 til jeg var 23 år på Costa Brava og elsker det området (kysten nord for Barcelona).

Vi ser for oss ei uke på korpsfestival i Calella og kanskje ei uke lenger sør i Spania med hjemreise fra Alicante. Noen som vet hvor langt det er fra barcelona til Alicante?

Er Albir/Altea-området veldig "norsk"? Er ikke så giret på nabolag med bare norske pensjonister og "fantastisk norsk kjøpesenter" som jeg så omtalt i en leilighetsannonse på Finn At senteret har den beste garnbutikken i distriktet er ikke det viktigste salgsargumentet for å treffe meg for å si det sån

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no