Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å reise alene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Er det sært å reise alene?
Ja, sært, uansvarlig og einstøingaktig. I would never! 4 2,70%
Si det? Tanken har aldri slått meg 47 31,76%
Herlig! Fred og ro og ingen som oppfordrer til shopping på ublu tidspunkt. Eller shopping whatsoever 95 64,19%
Dustepoll 2 1,35%
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-08, 16:31   #41
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg ville ikke reist til Paris alene, men NY kunne jeg fint klart.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:55   #42
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Å reise alene

Huff nei! Det hadde jeg aldri gjort, er alt for sosial og avhengig av selskap til å gjøre det. Dessuten har jeg angst for nye steder og eier ikke retningssans

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:00   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg vet ikke helt. Jeg liker aller best å reise sammen med noen, men jeg er ikke helt fremmed for tanken på å ta en kortere tur helt alene. Å reise alene mer enn noen dager kunne jeg ikke tenke meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:05   #44
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg liker best å reise med noen som er bra å reise sammen med, men reiser heller alene enn å reise med 95% av befolkningen. Og jeg reiser definitivt heller alene enn å ikke reise.

Ja. Det Esme sa.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:15   #45
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å reise alene

Før ville det vært "Det Esme sa", men nå høres det ut som den beste ideen i hele verden. Jeg hadde tenkt å skrive at det hørtes så deilig ut at jeg ville bli med, og se om du "tog'an".

Jeg har forøvrig bokmerket søk på flybilligst mellom Paris og min lokale flyplass, og det hender ofte at jeg sitter og stirrer tomt på skjermen mens jeg sier til meg selv at "tenk, 400 kr i morgen..." med et drømmende sukk. Paris og NY må være de beste byene for å reise alene, så mye å se på hvis man vil, og så innbydende å slentre avslappet rundt og bare dra inn stemningen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:43   #46
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å reise alene

Høres helt herlig ut! Jeg hadde antagelig strandet på en utekafé med blikk som vekslet mellom bok og gateliv. Men det hadde jo ikke vært så ille? :lengter:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:57   #47
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

I would never. Men at det er ille at andre gjør det.. bryr meg ikke så mye egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 18:05   #48
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Det første som slår meg er: Yes! Herlig!
Jeg har vært mye på farten alene, pre mann og barn.
Det er deilig og fritt og man kan gjøre som man vil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 20:21   #49
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å reise alene

I dag er jeg sliten og lei av alt, så jeg svarte "herlig osv."

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 20:27   #50
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å reise alene

Har aldri prøvd, men tanken har vært tenkt opptil flere ganger den siste tiden. :sliten&lei:

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 20:43   #51
Meo
What?!
 
Meo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 31
Meo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å reise alene

jeg synes de høres fantastisk ut! *drømmer*

__________________
Alene med Vakreste født 09.01.06
In løøøv i ny mann
Meo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 20:47   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg har vært i Paris flere ganger, og kan stotre nok på fransk til at jeg blir sett på som et sivilisert menneske. (Det skal strengt tatt ikke så mye til. )
Mutter'n er småstressa, men skjønner lengselen etter en annen storby, fatter'n er småstressa, men sier at hvis jeg blir borte er jo det en fin unnskyldning for å dra ned dit og lete etter meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 20:50   #53
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å reise alene

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet ikke helt. Jeg liker aller best å reise sammen med noen, men jeg er ikke helt fremmed for tanken på å ta en kortere tur helt alene. Å reise alene mer enn noen dager kunne jeg ikke tenke meg.

Signerer Hattifnatten jeg.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:00   #54
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Å reise alene

Du er jo en sånn som ikke trenger andres bekreftelse*, men uansett er det å reise alene (eller gjøre ha som helst "som man egentlig skal gjøre med flere" alene) deilig. (Hvor mange her har vært på restaurant eller på kino alene for eksempel? ) Å reise alene betyr at du kun har deg selv å ta hensyn til, og om du er som meg blir du aldri ensom i eget selskap.

Jeg var singel til jeg var ganske så gammel, og dersom jeg skulle være avhengig av andre for å oppleve det jeg ville hadde det blitt en del mindre å oppleve, ja. God tur!

*Slik jeg leser deg.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:09   #55
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg synes på en måte det høres deilig ut, men samtidig kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet at jeg fort kjenner meg ensom når jeg reiser alene. Har vært på noen jobbturer til spennende byer, men hvor jeg ender opp med å spise fastfood og se på tv i senga fordi jeg ikke liker å spise alene. Jeg er også ganske mørkredd og engstelig av natur og liker meg best sammen med noen etter mørkets frembrudd. Men shopping, det gjør jeg best alene.

Men altså, jeg forstår at noen synes det er deilig. Det gir jo en enorm frihet og ikke ha noen å ta hensyn til.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:12   #56
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å reise alene

Det Koma sa.

Jeg blir fort folkesky når jeg er alene. Og misantropisk.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:15   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Du er jo en sånn som ikke trenger andres bekreftelse*, men uansett er det å reise alene (eller gjøre ha som helst "som man egentlig skal gjøre med flere" alene) deilig. (Hvor mange her har vært på restaurant eller på kino alene for eksempel? ) Å reise alene betyr at du kun har deg selv å ta hensyn til, og om du er som meg blir du aldri ensom i eget selskap.

Jeg var singel til jeg var ganske så gammel, og dersom jeg skulle være avhengig av andre for å oppleve det jeg ville hadde det blitt en del mindre å oppleve, ja. God tur!

*Slik jeg leser deg.

Du vet at du snakker om verdens største feedbackjunkie her? Men ja, du har rett. Det er utrolig digg å gå på kino alene, i det hele tatt være alene og ikke ha noen som forstyrrer inntrykkene. I passe doser, that is.

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Det Koma sa.

Jeg blir fort folkesky når jeg er alene. Og misantropisk.


Bare når du er alene? :erter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:15   #58
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Det høres helt normalt og flott ut. De du har snakket med trives tydeligvis ikke i sitt eget selskap.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:16   #59
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å reise alene

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du vet at du snakker om verdens største feedbackjunkie her? Men ja, du har rett. Det er utrolig digg å gå på kino alene, i det hele tatt være alene og ikke ha noen som forstyrrer inntrykkene. I passe doser, that is.




Bare når du er alene? :erter:

Jeg er alltid alene.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:18   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jeg er alltid alene.



Ikke alltid, vel? Savner du sofagjest, lissom?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no