Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

København før jul. Ønsker tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 10:41   #1
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

København før jul. Ønsker tips!

Hverken jeg eller mamma har vært i København før, og nå har vi tenkt å reise dit sammen en langhelg. Håper det er noen her som vil komme med reisetips til oss!

- Når bør vi reise? Noen helger som det skjer noe spesielt? Vi satser nok på litt juleshopping og julestemning, men vil ikke reise helt oppi jula.
- Hotell? Sentralt, ok standard, men ikke det dyreste.
- Shopping? Vi liker koselige små butikker, interiør og sånt vi ikke finner overalt hjemme.
- Spisesteder?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:48   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Jul i Tivoli åpner 14. november trur eg det var.
Har aldri vore der i juletida men eg og ei venninne skal dit 20. november.
Har ikkje så mange tips å komme med. Har berre vore der ein gong og da budde me på The Square. Heilt ålreit hotell med super beliggenheit. Lett å gå fra togstasjonen, rett ved tivoli og Strøget gågate. No skal me bu på Clarion Twentyseven. Skulle visst være bra der.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 11:05   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Jeg skal dit siste helgen i november og gleder meg.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 11:08   #4
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Scandic Copenhagen er et godt hotell. Ligger rett ved Vesterbro. Der finner du det meste.
Gangavstand til alt, i grunnen. Inkludert Tivoli.

Obelix på Vesterbro Torg er et hyggelig sted å ta en øl, btw.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 18:30   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Nå er helg bestemt, og det blir 27-30 nov. Gleder oss masse!
Noen flere som vil dele tips?
Vi har ikke bestilt hotell...

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 18:33   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Spise lunch her http://www3.aok.dk/infosites/4921/
eller her http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/cafe-sorgenfri

Utrolige gode luncher! Men hvis du skal spise der på en lørdag må det bestilles bord i ganske god tid. Minst en uke før tror jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 19:57   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Nå er helg bestemt, og det blir 27-30 nov. Gleder oss masse!
Noen flere som vil dele tips?
Vi har ikke bestilt hotell...

Det er samme helg som jeg og noen andre skal. Vi skal bo på Ascot hotell som skal ligge like ved Tivoli.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 20:31   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Julemarkedet i Tivoli er et must, det er utrolig vakkert med alle lysene når det er mørkt ute.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 20:44   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Jeg likte veldig godt hotel Guldsmeden, nydelig frokost med økologisk mat, husets egen dusjsåpe osv. http://www.hotelguldsmeden.dk/explorehotels/index.ht

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 21:18   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Tusen takk for tipsene!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 21:32   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: København før jul. Ønsker tips!

Ascot hotel har vi også brukt før og det var helt greit, vi var fornøyde. Gangavstand til alt.
Var der sist midt i desember i fjor.
Vi var på Tivoli bla. og det er mye å se, hvis man er et "jule-menneske" er det vel nærmest et must, men for oss andre var det også helt ok.
Også var vi en kveld på Wallmans (også kalt Circus) (http://www.wallmans.dk/) med dinnershow og det var faktisk veldig bra. Vi hadde ikke så høye forventninger, men det var veldig god mat og underholdning. Sangerene var faktisk veldig flinke, noen var rent til å få ståpels av, og showene var mye bedre enn forventet. Det ble en riktig vellykket kveld.
Ellers var vi på Shopping i byen vel.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 07:47   #12
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Hotelltips

Vi har bodd - og skal bo - på Nebo i Istedgate, like ved Hovedbanegården, veldig greit hotell med store dobbeltrom. I hvert fall hvis det rommet vi hadde i fjor var representativt. Det er ganske billig, rundt 600 kr for et økonomi dobbeltrom (uten eget bad) og et par hundrelapper mer hvis man vil ha bad. Frokost, trådløs nettilgang, (må betale) sittegruppa, skrivebord, skap og ellers det som trengs. Ypperlig beliggenhet, gå gjennom hovedbanegården og du er ved Tivoli på 4-5 minutter, på Strøget etter 8-10.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 08:17   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Jeg har vært der i slutten av november tidligere. Jeg likte godt julemarkedet i Nyhavn, Tivoli var også flott, men veldig mye folk. I Nyhavn var det roligere og lettere å se på tingene. Jeg ville nok gått begge steder om jeg skulle dit nå. Fredag var det greit å shoppe på formiddagen, så da gikk vi i Strøget, men ettermiddagen og hele lørdag var det så tykt med folk (MYE nordmenn) at da trakk vi opp i bakgatene og fant på litt andre turistting. Jeg reiste med moren og søsteren min og vi hadde mål om å slappe av, reke rundt og gjøre det vi hadde lyst til - alle hadde vært i København før.

Det fineste hotellet jeg har bodd på i Køben var SAS-hotellet på Amager. Det er 10-15 minutter å gå inn til sentrum, men for et hotell. Nydelig utsikt over København. Det er nok forøvrig litt dyrt (1200-1300 pr. natt eller så). Rundt Tivoli ligger endel litt rimeligere hoteller.

Sukk og stønn. Jeg vil så veldig også til København. Det er favorittbyen min.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 08:55   #14
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Vi har bodd - og skal bo - på Nebo i Istedgate, like ved Hovedbanegården, veldig greit hotell med store dobbeltrom. I hvert fall hvis det rommet vi hadde i fjor var representativt. Det er ganske billig, rundt 600 kr for et økonomi dobbeltrom (uten eget bad) og et par hundrelapper mer hvis man vil ha bad. Frokost, trådløs nettilgang, (må betale) sittegruppa, skrivebord, skap og ellers det som trengs. Ypperlig beliggenhet, gå gjennom hovedbanegården og du er ved Tivoli på 4-5 minutter, på Strøget etter 8-10.

Da jeg var i København i sommer, fikk jeg litt sjokk over hvordan det var blitt i Istedgate over 20 år etter jeg var der sist.
Folk stod i klynger og satte skuddene sine, jeg gikk og så ned på bakken for å ikke sparke borti sprøytespisser i sandaler, liksom.
Nei, der var det blitt fælt, synes jeg.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:09   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Jul i Tivoli åpner 14. november trur eg det var.

Foreldrene mine har vært der, og kom hjem med stjerner i øynene. Fikk se bilder derfra, og det så helt fantastisk ut. De har lovet å ta med seg storesøster et år, men jeg ble litt snurt for jeg vil også!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:22   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Da jeg var i København i sommer, fikk jeg litt sjokk over hvordan det var blitt i Istedgate over 20 år etter jeg var der sist.
Folk stod i klynger og satte skuddene sine, jeg gikk og så ned på bakken for å ikke sparke borti sprøytespisser i sandaler, liksom.
Nei, der var det blitt fælt, synes jeg.



Mener du det? Det har jeg aldri opplevd de par gangene jeg har bodd Istedgate-ish de siste årene (ikke i år). Jeg trodde egentlig det var slik at det var verstinggata for 20-30 år siden, men ikke nå lenger.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:24   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: København før jul. Ønsker tips!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har vært der i slutten av november tidligere. Jeg likte godt julemarkedet i Nyhavn, Tivoli var også flott, men veldig mye folk. I Nyhavn var det roligere og lettere å se på tingene. Jeg ville nok gått begge steder om jeg skulle dit nå.

Ja, vi var også på julemarket i Nyhavn, det var fint.
Og Strøget på ukurante tider, for da var det ikke så mye folk.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:57   #18
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.



Mener du det? Det har jeg aldri opplevd de par gangene jeg har bodd Istedgate-ish de siste årene (ikke i år). Jeg trodde egentlig det var slik at det var verstinggata for 20-30 år siden, men ikke nå lenger.

Ja. Vi kom dit på kvelden, og jeg ble skikkelig uvel. Det var rett og slett ubehagelig.
Mulig det er verst på en sommerkveld, at vi var veldig uheldige, eller noe.
Men slik opplevde i hvertfall jeg kvelden der i år.
De stod ved kirka med sprøyter og hjalp hverandre med å sette skudd. Vi måtte gå over på andre sida for å ikke få det "rett i trynet".

Jeg var glad vi ikke bodde ved Istedgate denne gangen, for å si det sånn.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 21:33   #19
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København før jul. Ønsker tips!

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Foreldrene mine har vært der, og kom hjem med stjerner i øynene. Fikk se bilder derfra, og det så helt fantastisk ut. De har lovet å ta med seg storesøster et år, men jeg ble litt snurt for jeg vil også!

Å så bra. Gleder meg veldig. :elsker jul og alt som har med jula å gjera:

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no