Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg savner et eldrevern

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 09:09   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg savner et eldrevern

Jeg savner et eldrevern a'la barnevern. Et sted man kan melde inn bekymringer angående eldre som ikke har det så bra.
De kunne da undersøkt hvordan livsituasjonen til den eldre er, og tilbydd hjelp ved behov.

Eldre mennesker som ikke har familie har ingen som kan oppdage at de har behov for hjelp. Og heller ingen som kan stå på krava og kreve hjelp.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:36   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg savner et eldrevern

Det er kanskje ikke helt hva du mener, men man kan ringe inn "bekymringsmelding" til hjemmesykepleien, som drar til hjem til den gamle på vurderingsbesøk. Så tilbyr de tjenester ut fra det de finner ut av der.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:03   #3
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg savner et eldrevern

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Det er kanskje ikke helt hva du mener, men man kan ringe inn "bekymringsmelding" til hjemmesykepleien, som drar til hjem til den gamle på vurderingsbesøk. Så tilbyr de tjenester ut fra det de finner ut av der.

Det er akkurat det jeg mener. Tusen takk.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:39   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg savner et eldrevern

Tenkte jeg kunne supplere litt. For å få kontakt med hjemmesykepleien kan du ringe kommunens sentralbord, og bli satt over derfra. Ofte skal du snakke med "fordelerenheten/tildelingsteam/vurderingsenhet/tjenestekontor" eller noe sånt (og ikke nødvendigvis hjemmesykepleierne selv), men det vet heldigvis de på sentralbordet.

I Oslo kan du ringe 02180 uansett bydel.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 23:25   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg savner et eldrevern

Tenkte på hjemmesykepleien jeg også. Der kan du ringe inn bekymringsmelding, så tar de hjemmebesøk.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 00:42   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg savner et eldrevern

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Tenkte på hjemmesykepleien jeg også. Der kan du ringe inn bekymringsmelding, så tar de hjemmebesøk.


Jeg skal prøve å ringe til uka. Takk for svar.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 00:50   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg savner et eldrevern

I Oslo finnes "Vern for eldre":

http://www.oslo.kommune.no/tjenestev...ern_for_eldre/

Det jobbes også med å få dette til nasjonalt:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1268351.ece

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no