Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ha et talent...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 21:45   #21
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ha et talent...

Jeg har også sett denne før... Det er helt rått!!

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:50   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ha et talent...

Gåsehud! For en utrolig stemme.

Pastill, du må si mer. Eller prikke meg

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:55   #23
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ha et talent...

Den jenta er utrolig flink. Man tenker ikke akkurat at hun er 11 år når man hører de stemmen.

De fleste mennesker har nok sine talenter, og jeg tror faktisk de fleste liker å drive med ting relatert til det man har talent i, fordi man ser at det er ting man mestrer. For man velger jo helst ting man klarer bra, framfor ting man ikke får til.
Dermed blir man jo også flinkere og flinkere og gleden ved å gjøre det øker jo gjerne når ma selv merker resultater av jobbinga.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 22:08   #24
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ha et talent...

Ofte må en ha et talent som startpunkt og mye pågangsmot og trening i tillegg. Jeg har en veldig talentfull og musikalsk venn, som plutselig la musikken helt på hylla. For ham var det enten å satse på en karriere innenfor klassisk eller så var det å aldri mer spille. Å spille bare for moro og fordi han hadde talent var ikke aktuelt så lenge prestasjonen i hans øyne var middelmådig. For å perfeksjonere måtte han gi alt og det orket han ikke i lengden.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 23:27   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ha et talent...

Pastillen, jeg skjønte ikke om du bare var morsom, eller om det var du, eller om du hade laget det eller hvordan det var...

Jeg er egentlig ikke dum altså... : prøver å overbevise:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 23:29   #26
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å ha et talent...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Pastillen, jeg skjønte ikke om du bare var morsom, eller om det var du, eller om du hade laget det eller hvordan det var...

Jeg er egentlig ikke dum altså... : prøver å overbevise:

Du fikk en link ikke sant?? Wiki...noe?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 07:51   #27
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ha et talent...

Nå vil jeg også ha prikk fra Pastill.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 07:54   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ha et talent...

Jeg og!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 07:58   #29
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ha et talent...

Jeg sitter her med hakeslepp og gåsehud

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 08:39   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ha et talent...

Nysgjerrig som jeg er så vil jeg også ha prikk.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 11:39   #31
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ha et talent...

Jeg var ett barn som var voldsomt musikalsk, men hatet å spille. Jeg spiller klarinett, og hadde gjort ferdig alle disse spillerkursene og instruktørkursene da jeg var 21. Var regnet som en av de flinkeste, HADDE JEG BARE ØVD. Jeg hatet å øve, og spilte kun på gehør, og jeg kunne kommet langt, hadde jeg bare giddet.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 13:08   #32
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Å ha et talent...

Dommeren som er saa dum at han ber en 11-aaaring om aa bytte stil og kritiserer klaerne hennes for alles oerer provoserte meg voldsomt!!!

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 15:23   #33
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ha et talent...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Går det ann å ha en slik sangstemme og ikke like å synge?

Dette snakket faktisk jeg og mannen om senest i morges!

Det går faktisk an.
Jeg har ei venninne med en gudebenådet stemme, men hun liker ikke å synge.
Til nød i et studio, men liveopptreden er det verste hun vet - så hun sluttet i bandet hun koret for.


Fryktelig synd, for hun er så fantastisk å høre på...

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 17:35   #34
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ha et talent...

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Dette snakket faktisk jeg og mannen om senest i morges!

Det går faktisk an.
Jeg har ei venninne med en gudebenådet stemme, men hun liker ikke å synge.
Til nød i et studio, men liveopptreden er det verste hun vet - så hun sluttet i bandet hun koret for.


Fryktelig synd, for hun er så fantastisk å høre på...

Men er det fordi hun er sjenert? Eller liker hun overhodet ikke å synge?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 18:26   #35
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ha et talent...

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Men er det fordi hun er sjenert? Eller liker hun overhodet ikke å synge?

Jeg er faktisk ikke helt sikker.
Sjenert er hun jo - til tider! - men jeg tror hovedårsaken var at motivasjonen manglet.
Hun syntes ikke det var spesielt gøy, rett og slett.

Vi har sunget sammen på vorspiel mange ganger, og jeg har prøvd å lokke henne til mikrofonen hver gang vi har hatt Jam Session på den lokale puben, men hun vil rett og slett ikke mer.
Jeg begriper det ikke, for jeg synger ved hver eneste anledning jeg får...

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 18:28   #36
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ha et talent...

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Ofte må en ha et talent som startpunkt og mye pågangsmot og trening i tillegg. Jeg har en veldig talentfull og musikalsk venn, som plutselig la musikken helt på hylla. For ham var det enten å satse på en karriere innenfor klassisk eller så var det å aldri mer spille. Å spille bare for moro og fordi han hadde talent var ikke aktuelt så lenge prestasjonen i hans øyne var middelmådig. For å perfeksjonere måtte han gi alt og det orket han ikke i lengden.

Dette er et godt poeng, 10% talent og 90% hard jobbing fikk vi høre da jeg holdt på med dans, og det er ikke så langt unna sannheten. Man må være villig til å sette kunsten høyest, og det er ikke bare bare.

Jeg tror at foreldre må være veldig forsiktig, balansegangen mellom støtte og god tilrettelegging for at barnet kan utfolde og utvikle seg, men samtidig få være et normalt barn blir på et eller annet tidspunkt umulig, nettop fordi det krever så mye (daglig øving, gå glipp av mye sosialt, flytte til en annen by osv).


Vanvittig stemme på den jenta, fy søren!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 18:50   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ha et talent...

Den jenta var utrolig flink. Det hørtes ut som en voksen stemme. Når man er så flink spiller frisyre og image mindre rolle, man trenger ikke ytre staffasje når man virkelig kan.

Jeg synes det høres helt utrolig ut at noen skulle være virkelig talentfull og få masse gode tilbakemeldinger og så ikke like å drive med det de virkelig behersker. Det høres veldig, veldig rart ut.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 19:00   #38
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ha et talent...

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.


Jeg synes det høres helt utrolig ut at noen skulle være virkelig talentfull og få masse gode tilbakemeldinger og så ikke like å drive med det de virkelig behersker. Det høres veldig, veldig rart ut.

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt, for alle har behov for å være mer enn en ting. For barn og ungdom er det å være sammen med andre barn/ungdom viktig. Hvis du istedet må bruke all fritid til å øve/reise/opptre, så kan jeg godt tenke meg at du til slutt ender opp med å mislike det du er flink til.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no