Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er det noen her inne som syr klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-07, 10:09   #21
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det noen her inne som syr klær?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er stor og muligens litt klumpete, men jeg skulle altså så veldig gjerne ha hatt meg en kul kjole. Gjerne høy hals og litt sånn ungpikestil som de kjolene i den andre tråden her inne. (Husker ikke hva de heter).

Går det an? Går det an å kjøpe stoff og at noen syr? Eller enda bedre; er det noen som bare kan ordne stoff og alt?

Eller er det noen som kan tegne mønster? Eller tegne en kjoleidé til meg?

Det finnes mange enkle kjoler som blir veldig stilige med riktig stoff. Jeg er ikke god til å sy, men jeg har faktisk klart å sy meg noen kjoler - selv om de ikke er like flotte på innsiden...

Mitt råd er egentlig at du bare hopper i det - gå på en stoffbutikk, få hjelp til å finne et enkelt mønster, og kanskje kan de hjelpe deg i gang også!

  Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 11:18   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her inne som syr klær?

Jeg kan selvsagt ha en kjole som er utringet. Siden jeg er utstyrt med både pupper og tatovering som er litt festlige å vise fram sånn innimellom.
Men jeg vil ha meg en slags høstkjole. Med høy hals. Når jeg på et eller annet tidspunkt får tid og penger til overs skal jeg rusle litt rund å se på stoff, tenker jeg.
Også skal jeg vise min kjære mor de der Tulipkjolene, og kanskje muligens fikser hun noe som ligner.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 12:03   #23
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her inne som syr klær?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg kan sy og lage/tilpasse mønstre, og har faktisk sydd kjole til Nabojenta mens jeg bodde 50 mil unna, og målene var tatt med tommestokk. Den satt som støpt, og det var flaks, for jeg kom med kjolen et par timer før bryllupet startet.

Men jeg tør ikke ta på meg noe oppdrag for tiden, for jeg har ikke tid (med mindre jeg skulle kuttet ut FP da ).

Har ikke du et bilde av meg i den kjolen? Hadde vært gøy(og kanskje litt vemodig) å se hvor slank og flott jeg var den dagen ...

(Herlighet er det gått 13 år alt?)

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 12:41   #24
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her inne som syr klær?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Har ikke du et bilde av meg i den kjolen? Hadde vært gøy(og kanskje litt vemodig) å se hvor slank og flott jeg var den dagen ...

(Herlighet er det gått 13 år alt?)

Jo, jeg har det en eller annen plass, men fant det ikke i farta. Da var du skikkelig sylfide, ja. Men du er jo på god vei ned igjen nå også da. Det som imponerte meg mest var at du kunne gå med en kjole med dyp ryggutrigning uten bh!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no