Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdagsfølge ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 22:54   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Vi har alltid hatt kake og kaffe til voksne. Og har alltid fåt det hos andre også. Vi serverer det samme som barna får. Det er jo alltid massevis igjen etter barna!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 22:57   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Jeg synes ikke kaffe er alminnelig høffelighet. jeg drikker ikke kaffe, lager aldri kaffe og kommer ikke på at andre vil ha det. Vann med isbiter, byr jeg der i mot alle på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 22:58   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Jeg serverte brus, juice og iste i Ibens bursdag. Det holder lenge.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:01   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Jeg mente i grunnen "alminnelig høflighet" som i "høflighet som er veldig vanlig" og ikke som "høflighet som er helt påkrevd hvis jeg ikke skal synes at folk er veldig uhøflige", altså. Det sitter i ryggmargen å alltid spørre folk som er innom mer enn fem minutter om de vil ha kaffe, men det henger jo sammen med at jeg drikker mye kaffe selv, og jeg blir ikke sjokkert over å ikke bli tilbudt kaffe hos andre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:05   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Ja, jeg hadde forventet at hun spurte om vi ønsket noe å drikke. Jeg spør alltid gjester eller folk som kommer innom eller foreldre som er i bursdag. Jeg reagerer hvis jeg er hos folk i en viss tid uten å bli spurt om det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:36   #26
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Det er litt spesielt ja. Når vi har hatt/har bursdager med så små barn har vi alltid satt frem en kaffekanne og en farris på salongbordet til de voksne. Har ofte bakt en voksenkake også.
Har aldri opplevd å ikke bli tilbudt brus eller kaffe når jeg har vært med ungene i bursdager heller.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:38   #27
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Da Storebror nylig fylte 5, hadde han sine tre bestevenner på besøk. Mammaene fulgte med på slepet, og for meg var det helt naturlig å servere kaffe/te/brus, samt at de fikk lov å spise av pølsene og pizzaen som barna fikk tilbud om.

Slik har det også vært i tilsvarende selskap jeg har vært i, hvor Storebror er blitt invitert, og vi mammaene har kommet med "på slep."

Jeg syns da ikke det er for mye ekstrajobb å ha en kaffekopp på lur, litt å tilby til mammaene også - for det blir jo til at vi hjelper hverandre i selskapet, samtidig som vi har det hyggelig og skravler.

Sånn er vi vant med også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:50   #28
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Foreldrene til bursdagsbarnet var sikkert for oppskjørtede og travle med barna at de glemte helt av de voksne i selskapet.

Jeg tilbyr alltid gjester noe å drikke når de kommer, men i krig og barnebursdager er det lov å være litt stresset.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 18:11   #29
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsfølge ...

Snart har minstejenta treårs-bursdag, og i barnebursdagen vil sikkert endel foreldre følge med barna sine. Har tenkt å bake en egen voksenkake, og dekke på salongbordet med kaffe og te. Jeg forventer ikke at de skal hjelpe til med serveringen, og vil heller at de sitter og slapper av.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 19:31   #30
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagsfølge ...

Det er nok mest vanlig å tilby til foreldrene det samme som barna, + kaffe/te i tillegg. Men en kan bli ganske svett i en barnebursdag, så det er ikke sjokkerende at det ble glemt.

Men hadde jeg hjulpet litt til med servering, så hadde jeg nok ikke kvidd meg for å ordne opp litt til meg selv også, kanskje også til den svette mamma``n? :årneropp:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 19:35   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bursdagsfølge ...

Jeg synes det ville vært naturlig å i hvertfall si at foreldrene bare kunne forsyne seg av det barna fikk (av både drikke og spiselig ting), hvis man hadde det litt travelt selv med alle barna.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 20:30   #32
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg synes ikke kaffe er alminnelig høffelighet. jeg drikker ikke kaffe, lager aldri kaffe og kommer ikke på at andre vil ha det. Vann med isbiter, byr jeg der i mot alle på.


Jeg tenkte på drikke generelt når jeg laget tråden. Ikke nødvendigvis kaffe. Det er bare det som er mest vanlig å by på, vil jeg tro.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 20:39   #33
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfølge...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Da Storebror nylig fylte 5, hadde han sine tre bestevenner på besøk. Mammaene fulgte med på slepet, og for meg var det helt naturlig å servere kaffe/te/brus, samt at de fikk lov å spise av pølsene og pizzaen som barna fikk tilbud om.

Slik har det også vært i tilsvarende selskap jeg har vært i, hvor Storebror er blitt invitert, og vi mammaene har kommet med "på slep."

Jeg syns da ikke det er for mye ekstrajobb å ha en kaffekopp på lur, litt å tilby til mammaene også - for det blir jo til at vi hjelper hverandre i selskapet, samtidig som vi har det hyggelig og skravler.



Men om jeg ikke hadde blitt spurt om jeg ville ha noe å drikke, så hadde jeg nok bare forsynt meg av drikke som stod fremme.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 20:45   #34
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsfølge ...

Vi hadde 3-årsdag før jul, og da inviterte vi de små gjestene med mamma eller pappa. Vi visste at de ikke ville være her alene, så da slapp foreldrene å lure.

Derfor hadde jeg også laget nok pizzasnurrer til alle, og kokt kaffe.

Hadde det kommet litt mer overraskende på meg hadde jeg nok klart å lage litt kaffe og servert allikevel.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no