Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pusse opp stue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-14, 17:11   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pusse opp stue

Vi skal male stua her i løpet av sommeren. Orker bare ikke mer kaffe latte og vurderer også å male fondveggen i samme farge som soverommet (Matrix fra Jotun). På soverommet brukte vi antikkhvit på lister og dør fordi vi hadde det stående, men jeg syntes det blir litt anderledes når hvit blir hovedfargen......

Hvilken hvit passer syntes dere? Stua er stor, ca 45 kvm, og det er gode lysforhold.


Bilde: Matrix

Vedlagte bilder
Filtype: png Screen Shot 2014-03-28 at 17.07.54.png (9,4 KB, 31 visninger)

Sist redigert av Joika : 31-03-14 kl 13:12.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 17:50   #2
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Pusse opp stue

Limer inn fra Jotun:

Sitat:

9930 Matrix

- en mørk nøytral grå tone.

Fin i kombinasjon med 9915 Morgensdis, 9911 Nøytral og 9930 Tåkedis.

Samt en rekke klare og spreke kulører.



Felles for disse fargene er at de er såkalte nøytraler, altså ikke tilsatt andre kulører som rødt, gult, etc. De oppleves som klare og rene. Men det er viktig å notere seg at disse fargene, i enkelte belysninger, som skarpt dagslys og kjølig lys (f.eks LED), kan fremstå som noe blålige i tonen. Mange blir overrasket over nettopp dette. Jeg kan også nevne at disse nøytrale gråtonene ikke egner seg spesielt godt til andre detaljer med gulaktig hvite toner som Bomull og Egghvit. Da vil de hvite detaljene se skitne og gule ut. Alle farger nevnt over kan fint kombineres med hverandre. Et godtfargevalg for listverk og detaljer inntil disse nøytralene er LADY 9918 Klassisk Hvit.

Så jeg ville vel valgt en hvit farge, bare tilsatt svart, for å få ønsket "mørkhet" .

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 17:59   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp stue

Der stod det på Jotuns hjemmeside ja. Jeg er ikke så rut på å oppussing! Jeg syntes vel Morgendis ikke er hvit nok.. og den de anbefaler på listverk...hmm ja jo. Den kunne jo gå.

Jeg vurderer faktisk en blå sofa til det hele. Blir jo kjølig, men jeg er såååå klar for noe nytt.....Evt motsatt. Male fondveggen i en blåturkis/petrolblå tone, så ha grå sofa. Trenger inspirasjon...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screen Shot 2014-03-28 at 17.56.54.jpg (34,2 KB, 80 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 18:03   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse opp stue

Jeg ville nok gått for grå sofa og blåtone på veggen. Billigere å male en vegg enn å bytte sofa hvis du blir lei.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 18:41   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusse opp stue

Vi har klassisk hvit på soverommet, med industriell grå på en fondvegg. Klassisk hvit på listene også.

I stua har vi s1000n (mulig den har et navn også) på vegger, og Chi i tak og på lister. Jeg syns både Chi og klassisk hvit passer fint til gråtoner, men det er jo veldig hvitt da. Jeg er allergisk mot hvit med gult i.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 18:47   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp stue

Jeg vil ha veldig hvitt. Jeg er heller ikke redd for å kjøre på med noe kontrastfarger på verken sofa eller vegger. Lever som regel godt med avgjørelsene mine i 8-10 år.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 19:35   #7
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pusse opp stue

Chi er jeg veldig fornøyd med.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 10:35   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp stue

Gosh, jeg tror vi ender opp med å male hele stua grå! Vi snakker da en lysere grånyanse, feks Morgendis eller Tåkedis. Tror det kan bli kjempefint!

Også skal jeg å se på den blå sofan på Skeidar i dag (om jeg rekker det!).

Vedlagte bilder
Filtype: png Screen Shot 2014-03-29 at 10.34.39.png (10,8 KB, 449 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 10:41   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp stue

Vi har kombinasjonen Morgendis/Aubergine i gangen, og Morgendis tar opp veldig mykje farge frå Aubergine og ser rosa ut. Så eg er forsiktig med å anbefale den, dersom du er på jakt etter ein farge som ser nøytral ut. Eg håper å få retta opp litt med lyssetting, etterkvart, men eg er i alle fall skuffa over kor mykje farge han tar opp, med tanke på at det skulle vere lyse og nøytrale veggar.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 10:59   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pusse opp stue

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Gosh, jeg tror vi ender opp med å male hele stua grå! Vi snakker da en lysere grånyanse, feks Morgendis eller Tåkedis. Tror det kan bli kjempefint!

Også skal jeg å se på den blå sofan på Skeidar i dag (om jeg rekker det!).

Høres lurt ut med hele stua i en lysere grå !
Her er endel gråfarger, http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/shades-of-grey/

Om du ikke ønsker Lady maling får du allikevel blandet fargene i annen type maling hos forhandler. Den blå sofaen ser flott ut!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 11:15   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pusse opp stue

Vi maler i lys antikkgrå. Den går veldig bra til ferdimalte karmer og lister i bomull.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 16:11   #12
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pusse opp stue

Jeg elsket den sofaen!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 17:27   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusse opp stue

Jeg hadde gått for fargerik sofa og grå vegg, hvis det er en farge du liker. Jeg har akkurat kjøpt turkis sofa.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 17:51   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp stue

Jeg har akkurat vært å kikket på Skeidar nå. Den blå sofan er en sånn superbehagelig sofa som jeg frykter blir "sekkete" (typ som den vi har nå...). Også var det en annen som var mer turkis, men da 3+1+fotskammel. Elsket fargen på den og!

Denne.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 08:53   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pusse opp stue

Vi har morgendis i stua, på kjøkkenveggene og på vaskerommet,
hos oss er den veldig fin!
Vi har grå sofa og møbler i hvitt og valnøtt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 18:35   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp stue

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi har morgendis i stua, på kjøkkenveggene og på vaskerommet,
hos oss er den veldig fin!
Vi har grå sofa og møbler i hvitt og valnøtt.

Har du lyst til å legge ut et bilde?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:53   #17
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pusse opp stue

Her er stuen vår grunnet med Lys Antikkgrå. Litt dårlig inntrykk da vinduene fremdeles er blendet med plast.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 13:14   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp stue

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Her er stuen vår grunnet med Lys Antikkgrå. Litt dårlig inntrykk da vinduene fremdeles er blendet med plast.

Fint farge syntes jeg, men vurderer å gå enda litt mørkere faktisk. Litt det jeg lurer på om er pent....
Kanskje noe sånt? Er veldig usikker...




Impulskjøpte "ny" spisestue på finn i går btw! Den er fra tidlig 1900-tall, har hakk og riper, men er er nymalt og hel. Gøy med noe ikke alle andre har!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screen Shot 2014-03-31 at 13.13.43.jpg (44,7 KB, 277 visninger)

Sist redigert av Joika : 31-03-14 kl 13:21.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 13:29   #19
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pusse opp stue

Jeg tror nok jeg også hadde gått for litt mørkere om jeg hadde vært litt tøffere. Grå harmoni f.eks.

Stilig spisestue.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 13:34   #20
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusse opp stue

Jeg har valgt Matrix på gulv, og synes den blir fin i stort format.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no