Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Barbie-filmen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-23, 21:37   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Jeg vil se den, men om ingen vil se den sammen med meg, kommer jeg til å vente til den kan streames.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 09:17   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Jeg blir altså så influenset! Nå ønsker jeg meg Birkenstockene Barbie hadde på seg i siste scene…

Er filmen foresten sponset av Birkenstock? Blir nesten overrasket hvis ikke…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 21:33   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barbie-filmen

Sett den i dag og likte den!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 21:35   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

14 åringen så den i går og likte den. Hun sa de fleste var jenter/damer på hennes alder eller eldre. Hun dro i barbiegenser kjøpt på Primark i ferien og rosalakkede negler. Og jeg så mange tenåringsjenter i rosa klær utenfor når jeg hentet.

Det var mye rosa i vår sal også, også menn i rosa!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 16:39   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo, har du ikke hørt? De sjekker i døra og du slipper ikke inn om man ikke har på seg rosa.

Altså, jeg trekker nesten tilbake tullingen min. Har nettopp sett den, og 90% var kledd i noe rosa. Inkludert en del småjenter som fikk en tidlig innføring i patriarkatet. (De kjedet vettet av seg, og forstyrret ganske mye).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 16:43   #46
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.739
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, jeg trekker nesten tilbake tullingen min. Har nettopp sett den, og 90% var kledd i noe rosa. Inkludert en del småjenter som fikk en tidlig innføring i patriarkatet. (De kjedet vettet av seg, og forstyrret ganske mye).

Hvor små var disse jentene? Vet det er 6 åts grense. Tenker på min 10--åring.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 16:46   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvor små var disse jentene? Vet det er 6 åts grense. Tenker på min 10--åring.

Jeg syns det er vanskelig å si, de gikk nok på barneskolen. Tror endel vil gå over hodet på en 10-åring, med mindre hun er eller har belegg for å bli tidlig feministisk engasjert. Det vsr noen ungdomsskolejenter der også dom var mest opptatt av å dokumentere at de var der enn å se filmen.

Jeg vil si at det er en ungdom/voksenfilm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 16:48   #48
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.739
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barbie-filmen

Ok, takk for svar.
Hun skal opp i 5. klasse så hun er ikke så liten sånn sett. Vi kan se trailer og snakke om den først.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 17:20   #49
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barbie-filmen

Skal visst se den i kveld og har fått beskjed om at jeg MÅ ha på noe rosa. 16-åringen skal se den for andre gang. Så da må den være bra, antar jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 17:25   #50
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvor små var disse jentene? Vet det er 6 åts grense. Tenker på min 10--åring.

Min 8-åring har sett den. Hun likte den godt, men vi hadde snakket en del om den først. Hun har nok fått noe annet ut av filmen enn hva voksne gjør (jeg har ikke sett den selv), men hun quoter filmen støtt og stadig og har lyst til å se den igjen. Så det er nok individuelt, hvor godt den funker på barn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 17:57   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvor små var disse jentene? Vet det er 6 åts grense. Tenker på min 10--åring.

Det var nok et par på den alderen i salen i går, kl 17, men de fleste var langt eldre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 18:57   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Vi så den i dag, men konstaterte at garderoben ikke inneholder rosa plagg. Men altså; jeg visste ikke helt hva jeg gikk til, men denne filmen underholdt på mange nivåer.

Jeg har jo vært mor til svartkledd og negativt innstilt tenåring. Hun ga meg god klem etter filmen, og skjønte at den var viktig for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 28-07-23 kl 19:24.
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 19:04   #53
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil si at det er en ungdom/voksenfilm.


De som tror det er en nyinnspilling av Life in the Dreamhouse får seg en aldri så liten overraskelse.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 19:53   #54
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.739
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Min 8-åring har sett den. Hun likte den godt, men vi hadde snakket en del om den først. Hun har nok fått noe annet ut av filmen enn hva voksne gjør (jeg har ikke sett den selv), men hun quoter filmen støtt og stadig og har lyst til å se den igjen. Så det er nok individuelt, hvor godt den funker på barn.

Takk

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 21:26   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg blir altså så influenset! Nå ønsker jeg meg Birkenstockene Barbie hadde på seg i siste scene…

Mens jeg har lyst på de rosa buksene til America Ferrera.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 22:55   #56
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barbie-filmen

Er det 6-årsgrense i Norge? I ferielandet England er det 12-årsgrense.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 23:34   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mens jeg har lyst på de rosa buksene til America Ferrera.

Ja, de var kule. Men jeg hadde nok bare brukt dem i begrenset omfang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 23:35   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbie-filmen

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Er det 6-årsgrense i Norge? I ferielandet England er det 12-årsgrense.

Ja, de er strengere både på språk og «sexual innuendo».

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-23, 08:59   #59
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barbie-filmen

Har nå sett filmen og må si den var bra! Masse kjente skuespillere, retro-Mattell-historie, mor/dattergreier og kill the patriarchy. Det er også mange referanser jeg gikk glipp av, har jeg lest meg til etterpå - som er skjult i kulissene.

Var ganske annerledes enn jeg trodde - til det bedre. Og gråt litt for Ken.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-23, 10:26   #60
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barbie-filmen

Jeg elsket alle Sex Education-skuespillerne.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no