Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hamsteret klemte benet sitt i døren

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 22:36   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hamsteret klemte benet sitt i døren

Stakkars lille Mia fikk foten sin i klem i en dør i kveld. Det blødde litt, foten henger slapt, og den klarer ikke belaste det. Hamsteren er ellers i fin form, og har løpt litt rundt i buret på sine tre bein.

Vi ringte veterinærhøyskolen, og de sa at hvis det er åpent brudd, må den sannsynligvis avlives. Hvis ikke, kan benet gro av seg selv. Vi har kikket på det, men er vanskelig å se fordi alt er så smått. Vi håper i det lengste at det går bra. Eldstejenta er helt knust,- hun er selvfølgelig veldig glad i kjæledyret sitt. Vi skal til dyrlegen i morgen for å sjekke hvordan det står til med benet.

Krysser fingre for at det går bra, og at vi slipper avlivning av det!!!!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:38   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Uff stakkars liten. Krysser fingrene for at dere slipper å avlive den.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:38   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Huff da.
God bedring til hamsteren.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:39   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Lykke til og håper alt går bra.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:42   #5
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Lykke til!

(Vi hadde en gang en spurv som knakk benet etter litt flybistand og kræsjlanding i en trillebår. Den fikk spjelket benet med en fyrstikk eller to, og ble så fin atte )

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:14   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Nei, huffda! Håper det går bra med kjæledyret deres!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 02:30   #7
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Usja! Håper det går bra med hamsteren!
Her i huset bor det tre hamstere og det er klart man bli glad i dem!

  Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 11:28   #8
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

God betring til vesle hamsteren dykkar

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 11:29   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Hvordan går det med hamsteren?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 11:48   #10
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Stakkars hamster, håper det gror av seg selv da.

Jeg hadde en rotte som fikk blodpropp i halen (hun tygde den helt ned til skjelettet )
så vi måtte amputere halve halen.
Kunne kjøpt 10 nye rotter for samme summen.
Fikk en litt spesiell rotte med en stump av en hale.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 13:39   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Takk for all trøst og oppmuntring.

HAmsteret har sovet stort sett hele dagen. Kl 16:30 skal vi til en dyreklinikk spesialisert for smådyr, så får vi se hvor skadet benet dens er. Jeg krysser fingrene for at det ikke er så alvorlig.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 13:47   #12
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Lykke til! Håper dere slipper å avlive hamsteren.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 13:55   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Lykke til hos dyrlegen! Håper det går bra og at det holder å spjelke benet med en fyrstikk eller to!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 14:54   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Lykke til og håper det går bra med hamsteren.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 16:54   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Hamsteren har brukket benet, men dyrlegen skal operere det på mandag, og sette inn noe i benet. Den må være i ro noen uker etterpå i buret sitt.

Det blir ganske dyrt, men jeg er lettet over at vi slapp avlivning av dyret.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 23:37   #16
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Hamsteren har brukket benet, men dyrlegen skal operere det på mandag, og sette inn noe i benet. Den må være i ro noen uker etterpå i buret sitt.

Det blir ganske dyrt, men jeg er lettet over at vi slapp avlivning av dyret.

Stakkars liten.
Jeg blir stadig vekk imponert over dagens medisin både på mennesker og dyr.
Lykke til på mandag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 23:51   #17
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Stakkars liten.
Jeg blir stadig vekk imponert over dagens medisin både på mennesker og dyr.
Lykke til på mandag.

Her må jeg si meg meget enig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 01:31   #18
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Dyrlegen kom ikke med avliving som alternativ i det hele tatt, overraskende nok, tatt i betraktning at et hamster kun lever et par år.

Han foreslo enten amputasjon eller nagling av benet. Aberet med operasjonen er at hamsteret må være i ro inni buret sitt i 3-4 uker, uten å løpe i hjul eller ute av buret. Den får ikke en gang ha spon i bunnen. Så det blir nok kjedelige uker for det lille dyret.

Operasjonen koster oss 2000 kr, og det oppleves jo dyrt, da et hamster koster 160 kroner. Men siden dyret betyr så mye for datteren min, er vi villige til å gjennomføre dette. Men jeg skal innrømme at jeg sitter igjen med litt bismak i munnen. Er det riktig å la et så lite dyr gjennomgå operasjon, og en slitsom rekonvalesens etterpå? Hvor langt skal man gå økonomisk for å la et barn få beholde et kjæledyr?

Jeg vet ikke, men håper at det går bedre enn jeg er redd for. Dyrlegen vet vel hva han forespeiler for det lille dyret.......

Hadde vært intressant å høre hva andre her inne mener om dette dilemmaet.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 02:15   #19
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Når det gjelder det økonomiske aspektet, så må jeg innrømme at jeg ikke hadde brukt 2000 kroner på et hamster.

Men, det andre spørsmålet du stiller synes jeg er viktigere. Altså hva man skal la dyret gjennomgå. Der må man nesten legge sin lit til dyrlegen og regne med at de ikke vil foreslå behandling som gjør at man piner dyret på noen måte. Jeg ville vel egentlig ha lagt frem problemstillingen her for dyrlegen og hørt hva h*n svarte.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 08:38   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Da jeg studerte hadde jeg en hamster som fikk lungebetennelse. Jeg brukte også over tusen kroner på lege og medisiner til ulldotten. Vi (les: mannen) sto opp hver tredje time på natten for å gi den antibiotika med engangssprøyte. Jeg tenkte samme tankene som deg, men kom frem til at når jeg nå en gang hadde anskaffet meg dyr så hadde jeg også ansvar for å gjøre det som sto i min makt for å gjøre livet behagelig for dette dyret. Store operasjoner ville jeg nok ikke gått inn for, men et spjelket bein tror jeg også at jeg hadde fått utført.

Min hamster døde, men det føltes likevel riktig å ha lindret det tydelige ubahaget hun hadde før hun fikk medisin.

Du får skjemme han bort med masse gode grønnsaker i rekonvalesensperioden

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no