Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nennes rundstykker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-12, 12:21   #161
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg spiste Nenne-rundstykker til frokost i dag!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 12:36   #162
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Har bakt dem to ganger denne påsken.
Baker alltid halv porsjon, siden det i grunnen blir mange nok om gangen.
Dessuten har jeg tvangstanker mot 2 pakker gjær i samme deig.

Noen som har bakt "stor" porsjon med med 1 fersk gjærpakke og som kan bekrefte at det blir bra?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 16:20   #163
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Bakte de grove i dag igjen. Nydelig På mandag skal jeg bake de fine.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 16:20   #164
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Har bakt dem to ganger denne påsken.
Baker alltid halv porsjon, siden det i grunnen blir mange nok om gangen.
Dessuten har jeg tvangstanker mot 2 pakker gjær i samme deig.

Noen som har bakt "stor" porsjon med med 1 fersk gjærpakke og som kan bekrefte at det blir bra?

Det blir veldig bra. Jeg baker dobbelt porsjon og dobler aldri gjær. Gjør jo ikke noe om det blir for mange rundstykker, for de hiver vi i fryseren og de går til matpakker eller frokost eller tilbehør til middag en annen gang. Varmes bare på 150 grader i ca. 10-15 minutter når de er frosne. Eller rett i kald varmluftsovn på 200 grader i 10 minutter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 18:10   #165
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg trenger te-skje. Kan noen linke direkte til innlegget med de grove rundstykkene? (finner mange varianter her) Jeg har alltid en porsjon av de fine Nenne-rundstykkene i fryseren, og de er kjempegode.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 18:15   #166
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg lager grove av samme oppskriften, men bytter ut halvparten av melet med grovt mel.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 18:25   #167
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Crap. Jeg har jo fått en eggeallergiker siden sist. Hva gjør jeg da? Bare har i litt mer melk?

Nå har jeg lest gjennom hele tråden for å finne ut om noen har spurt om dette. Endelig kom spørsmålet - helt til slutt! Har du prøvd uten egg, Hot Lips?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 18:36   #168
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg har bakt de grove nå til påsken og er kjempefornøyd!
Skikkelig gode!!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 18:49   #169
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Vi prøvde og lage de fine idag. De var veldig gode. Til og med særingen i huset spiste de!!! Det er kvalitetsstempel.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 19:12   #170
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg trenger te-skje. Kan noen linke direkte til innlegget med de grove rundstykkene? (finner mange varianter her) Jeg har alltid en porsjon av de fine Nenne-rundstykkene i fryseren, og de er kjempegode.


Dette er den oppskriften jeg bruker til grove rundstykker, men om det er den de andre snakker om vet jeg neimen ikke.

Dette blir som regel 32 stykker:

1 liter lunkent vann
1 pose tørrgjær
1 klunk olje, 1/2 dl kanskje. Jeg bruker raps- eller solsikkeolje.
2-3 ts salt
3 kopper havregryn
2 kopper sammalt hvete
litt linfrø, solsikkekjerner og evnt. annet som er godt
Hvetemel til deigen er passe. (Ca. en liter kanskje?)

Jeg lar deigen være litt løs før jeg setter den til heving. Så elter jeg inn mel på bakebordet til deigen er helt passe og lar rundstykkene etterheve før steking. Stekes i ca. 12 minutter ved 225 grader.

Disse er helt melkefrie forresten og det kan være kjekt innimellom til gjester.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 20:40   #171
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Nå har jeg lest gjennom hele tråden for å finne ut om noen har spurt om dette. Endelig kom spørsmålet - helt til slutt! Har du prøvd uten egg, Hot Lips?

De står til heving nå. Skal gi deg tilbakemelding senere.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 22:14   #172
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Supert, Hot Lips

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 22:23   #173
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg erstattet eggene med litt ekstra melk og en god ts bakepulver. De ble gode som alltid, kan ikke si jeg merker forskjell. Gleder meg til frokost!

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:14   #174
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Nå står deigen til heving her Jadda, jeg vet jeg baker til litt merkelige tidspunkter Byttet ut 10% av melet med Fiberfin. Pleier å bruke det istedenfor sammalt, som jeg egentlig synes forringer smaken

Det blir sen kvelds her idag - nærmere nattmat tenker jeg Gleder meg til å smake disse jeg også

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 01:25   #175
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jepp, da kan jeg føye meg inn i listen over tilbedere av disse rundstykkene Fantastisk gode

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 18:44   #176
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg er fan! Lager de grove hver uke. Siste runde nå så helte jeg bare deiger over i langpanne og rullet over med pizzaskjærer. Enda enklere! Litt lavere varme i ovnen, og ca 30 min steiketid.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 18:45   #177
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg er fan! Lager de grove hver uke. Siste runde nå så helte jeg bare deiger over i langpanne og rullet over med pizzaskjærer. Enda enklere! Litt lavere varme i ovnen, og ca 30 min steiketid.

Smart! Det skal jeg huske

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 14:33   #178
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Åh det var lurt- det skal jeg også prøve neste gang!

Nå har jeg de fine til heving. Skal overraske gjengen med nybakte rundstykker til kvelds i dag

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg er fan! Lager de grove hver uke. Siste runde nå så helte jeg bare deiger over i langpanne og rullet over med pizzaskjærer. Enda enklere! Litt lavere varme i ovnen, og ca 30 min steiketid.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 20:03   #179
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg kjøper ikke brød lenger,men lager disse rundstykkene i stedet.Ungene spiser mye mer. Lager grove som vi spiser i uka og fine i helga. Har tre brett som stekes akkurat nå.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 18:27   #180
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg har bakt og skal servere de i morgen. Fryse de i natt, eller er de nesten like gode i morgen selv om de ikke fryses?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no