Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelaget pizza!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-10, 23:00   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

*her var det komt mange gode forslag*
Takker! Skal prøve ut!


Sist redigert av ItsOnlyMe : 13-02-10 kl 23:13.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 23:55   #22
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Genial tråd. Tusen takk. Her fant jeg mange gode tips, så kanskje det blir artig å lage pizza igjen. :-)

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 00:08   #23
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Min favoritt:
Kyllingfilet i biter stekes sammen med hvitløk og litt ingefær
Hakket løk surres og blandes i
Creme Fraiche (ca 1/2 boks) helles over, smak til med litt pepper
Fyllet bres utover bunnen
Stekt bacon drysses jevnt over
Revet ost topper det hele tilslutt

Dette blir en "hvit pizza", og alle synes det ser helt feil ut inntil de får smake...Himmelsk!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 00:10   #24
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Min pizza er ikke så veldig avansert, men det blir tomt hver fredag

Jeg lager bunn på sammalt hvete og hvetemel, men mest grovmel..
Så bruker jeg peppes pizzasaus, revet ost oppå sausen, også fyllet på topp..

Vi bruker kyllingkjøttdeig som er godt krydret, skinke, paprika, purre, også varierer vi med litt reker, bacon og pepperoni.. Har rømmedressing og salat til

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 00:26   #25
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Artisjokkhjerter er godt på italiensk pizza!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 01:18   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

De der kjøttbollene fra Peppers er sabla gode!! Vi kjøpte dem i dag, og hadde dem på pizzaen. Ser også at de har fått sataykylling fra Peppes i butikkene, synd pakkene er så små, men man kan jo ha litt annet også på, eller unne seg et par pakker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 01:28   #27
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Vist jeg skal lage meg skikkelig god pizza så liker jeg å ha på.

-Skavet reinkjøtt,blåmuggost,løk å sopp.
-Seranoskinke, bacon, rødløk, cherry tomat parmesan også ruccola.
-Kjøttdeig, bacon, løk, blåmugg, oliven.
-Kylling,mais,annanas,løk,vårløk.
-Tacopizza- Tacokryddrakjøttdeig,mais,(ev paprika)løk, knus tortilla over ekstra ost.
Etterpå topper jeg med salat å dressing.

Husk å legge tomatsaus først,ost også topping.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 02:48   #28
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Peppes italienske tynne bunn
Peppes tomatsaus
Peppes thaikylling
Peppes kjøttboller
Skinke
Løk
Sopp
Stabburet pepperoni
Jarlsberg Ost og noen biter mozarella
og sist men ikke minst Peppes hvitløksdressing

Kan man egentlig kalle dette hjemmelaget? Vel, jeg monterer det jo selv i allefall.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 08:36   #29
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De der kjøttbollene fra Peppers er sabla gode!! Vi kjøpte dem i dag, og hadde dem på pizzaen. Ser også at de har fått sataykylling fra Peppes i butikkene, synd pakkene er så små, men man kan jo ha litt annet også på, eller unne seg et par pakker.

Sataykyllingen er også veldig god

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 08:57   #30
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Mmmm! Mange gode tips!

Min favoritt er med skinke, créme fraîche, champignon og mozarella. Smakes til med bittelitt salt, god olivenolje og pepper. Tynn bunn. Veldig enkel og veldig god.

Amimannen liker best den gode, gammeldagse "husmorpizzaen" min. Kjøttdeig, champignon, løk, tomatpuré, norvegia/jarlsberg. Tykk bunn.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 09:07   #31
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lager veldiggod pizzasaus:
3 fedd hvitløk
1 halv finhakket løk
1 ss olje
1 eske/boks hermetisk tomat
1 liten boks tomatpuré
1/2 ss sukker
salt
pepper
1/2 ss basilikum
1/2 ss oregano
1 ss eddik

Fres løk og hvitløk i oljen. Tilsett puré og hermetisk tomat. Tilsett krydder, salt, pepper, sukker og eddik. La dette koke en stund.

Det blir virkelig kjempegodt.

På pizzaen pleier vi å ha mais, bacon, pepperoni og ost. I dag spiste jeg steinsopp på pizza, og det var også veldig godt. Litt revet parmesan, serranoskinke og frisk basilikum blir også bra, men det tas på etter at den er ferdigstekt.

Oppskriften på min nydelige pizzasaus er nesten lik denne. Bare at jeg ikke bruker hvitløk eller eddik.

Så ha jeg kjøttdeig, og revet ost på.

Enkelt og ikke avansert i det hele tatt.

Det er sjelden mer til overs når barna har spist.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 09:48   #32
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Her lager vi pizza hver lørdag.
Deigen:
Litt sammalt hvete og litt hvetemel i bollen sammen med 1 ts. salt.
6 dl lunkent vann som jeg løser opp 50 gram gjær i.
4 ss matolje i melet og vannet med gjær oppi, så rører jeg sammen og har i hvetemel til det er en passe deig.
Hever den ca 30 minutter.

Fyll:
Stekt kjøttdeig blandet med masse godt krydder, tomatpure og ca 1/2 glass med oppløst buljong.
Jeg har på kjøttdeigfyllet, en pakke stekt bacon som er skåret i bittesmå biter og stekt godt på forhånd, to små bokser maiskorn. Så bruker jeg hvitløkssmør som jeg legger gode klumper av rundt på pizzaen. 1/2 pose med reven mozarellaost og passe mengde norvegiaost. Pizzakrydder på toppen.

Steker den på 225 grader i ca 20 minutter.

Den er kjempegod.

Jeg liker tykk bunn med tykke skorper så det er ganske mye deig her.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 10:37   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Hvitløkssmør?? Oj, det må jeg teste ut!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 10:43   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Denne er litt annerledes, men veldig god. Ungene elsker den.

Bunn:
2,5 dl vann
7 dl mel
1 pk gjær
1 ts salt
snau dl olje


Fyll:
1 boks creme fraiche blandes med en pose ferdig revet mozarella.
Smør på bunnen.
Dekk oppå med en god spekeskinke, westfaler eller denslags.

Stekes som normalt. 225, kvarters tid.

Lover - den er knallgod altså.

(Nei, det skal ikke være tomatsaus.)

  Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 10:47   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Mmm. Jeg lager noe lignende bare med løk, altså løkpizza. Da steker jeg masse, masse løk til den er myk og karamellisert, tilsetter hakket/presset hvitløk og steker litt til, og blander inn 1/2 beger creme fraiche, salt, pepper og litt chili og smører det utover bunnen, og så har jeg på masse revet ost, gjerne 3-4 forskjellige typer, og også kanskje litt bacon eller skinke i biter. Kjempesnadder.

Atkins har forresten oppskrift på en hvit pizza (som de uten tomatsaus kalles) med brokkoli, jeg har ikke prøvd den men den høres ganske god ut. Bortsett fra bunnen, kanskje.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:03   #36
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvitløkssmør?? Oj, det må jeg teste ut!

Det er helt nydelig, setter skikkelig smak på pizzaen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:05   #37
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Denne er litt annerledes, men veldig god. Ungene elsker den.

Bunn:
2,5 dl vann
7 dl mel
1 pk gjær
1 ts salt
snau dl olje


Fyll:
1 boks creme fraiche blandes med en pose ferdig revet mozarella.
Smør på bunnen.
Dekk oppå med en god spekeskinke, westfaler eller denslags.

Stekes som normalt. 225, kvarters tid.

Lover - den er knallgod altså.

(Nei, det skal ikke være tomatsaus.)

Det hørtes godt ut! Den skal jeg prøve i pizzasnurrer neste gang.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 17:08   #38
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

*dytter*. Mange gode forslag her altså! Og den hvite sausen er kjempegod!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 08:40   #39
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Bruker litt tynn bunn; 275g hvetemel, 1/2pk tørrgjær, litt salt(ca 1/2ts), litt sukker(ca 1/3ts), og vann til deigen blir litt løs. Har til slutt i noen ss olivenolje. Denne trykker jeg ut til en stor, rund pizza rett på bakepapiret - slipper å bruke kjevla.

Av og til jukser jeg med peppes sin kjøpte pizzasaus, andre ganger koker jeg egen av tomater(boks og eller ferske), tomatpure, hvitløk, løk, olivenolje, salt, pepper, oregano, basilikum og litt slump etter lyst som f.eks paprikapulver, chili, cayenne osv. Ja, og så litt sukker til slutt.

Har på saus og ost og fyllet på toppen. Favoritten er enkel: løk, pepperoni og annanas.
Ellers: Biff i strimler(med krydder eller lagt i marinade), bacon, løk og fersk sjampinjong
Kyllingfilet i strimler stekt med tacokrydder(og tørka chili fra kvern), løk, mais, rød paprika og salte tortillachips

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:31   #40
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget pizza!

Ah...nå fikk jeg lyst på pizza...igjen! Skikkelig "pizzadilla" fortiden....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no