Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Skravert firkantområde i Powerpoint

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-11, 11:34   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Skravert firkantområde i Powerpoint

Går det an å fylle en figur (rektangel, trekant, sirkel etc.) med skravering, som i mitt hode er det samme som skrå linjer? Må jeg lage det manuelt (sukk) eller kan jeg få det til automatisk?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 11:58   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

Formater - Fylleffekter - mønster.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:14   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

Jeg finner ikke det. Jeg har PowerPoint 2007, og jeg finner Format og Shape Fill og Shape Effects. Men det er ingen skravering i noen av dem. Det finnes "textures", men ingen vanlig skravering.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:34   #4
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

Du kan lage figuren i Word og kopiere den inn i Power Point etterpå. I word klikker du på fyll-symbolet, der ligger mønster som nederste alternativ i min versjon hvertfall.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:44   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

Takk! Nå gjelder det bare å finne ut hvordan jeg får den til å bli gjennomsiktig.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:50   #6
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

Sorry - jeg har 2003 varianten.
Kjenner at jeg ikke gleder meg til å tvangsoppgraderes.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:08   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Sorry - jeg har 2003 varianten.
Kjenner at jeg ikke gleder meg til å tvangsoppgraderes.

Kanskje du har lyst til å sende meg en ppt med en skravert firkant, så kan jeg lagre det jeg har som 2003 versjon og se om jeg klarer å integrere den? Kan den være delvis transparent (det kan ikke den i Word)?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:21   #8
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

Klart jeg kan. Brede eller smale striper, på skrå oppover og nedover? Gjennomskinneligheten gis i %. Bare send meg epostadressen din, du.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:27   #9
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

I 2010-versjonen finner man skravering hvis man velger Shape Fill - Texture - more textures (nederst i textureboksen) - Fill - Pattern fill. Kanskje det var slik i 2007-utgaven også?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:48   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skravert firkantområde i Powerpoint

Hvis jeg velger "More textures" i 2007-versjonen kommer den vanlige Format Picture diaglogboksen opp. Æsj.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no