Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen Tusenfryd-supertips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-18, 18:16   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Noen Tusenfryd-supertips?

Vi skal til Tusenfryd for første gang. Begge jentene er over 140 cm, men ikke spesielt tøffe, så vi tror de "verste" berg-og-dalbanene ikke er for oss.

Er det noen som har noen supertips som er kjekke å ta med seg for noen nybegynnere som oss? Jeg husker vi syntes det var kjekt da vi var i Legoland at jeg hadde lest her inne at det var lurt å gå til en spesiell berg-og-dalbane først pga køen.

Er det lange køer der nå så sent på sommeren?

Vi har planlagt å ta med niste.

Jeg klarer ikke å se på kartet på nettsiden hvor inngangen er...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 18:27   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Tømmerrenna har alltid svært lang kø så den lønner det seg å ta så tidlig som mulig om dere kommer når det åpner.

Ellers kan det være lurt å begynne øverst å gå nedover.

Smart å ta med mat. Maten på Tusenfryd er spesielt ille. Og dyrt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 20:21   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Det er store avstander og mye høydemeter på Tusenfryd. Man stikker ikke bare bort til noe som ligger i den andre enden hvis man har gått derfra. Så det kan være lurt å planlegge litt. Hvis man først er i et område er det greit å få med seg det som er i nærheten før man går videre.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 20:43   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Åå, er det det? Det hadde jeg ikke sett for meg.

Hvor på kartet er inngangen, egentlig?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 20:53   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Ja, det er pyton mye bakker der.

Inngangen er litt til høyre på kartet. Ser ut som noen trehytter med en stige som går opp i en blå berg-og-dalbane. "Stigen" er en rulletrapp som går fra inngangen og opp i selve parken, under banen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 20:55   #6
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Inngangen er i det store røde huset nederst på kartet.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 20:55   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Tusen takk.

Får ta det som trening.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 22:20   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Jeg opplever ikke avstandene som problematisk, og man orker stort sett en bakke når man først er i fornøyelsespark. Men jeg gidder ikke gå ned til den dør supersplæsjen mer enn en gang.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 22:36   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Tusenfryd er en liten park, så avstandene er ikke store, nei.
Kjøp parkering og billetter på nett, det er billigst.
Da kan dere også kjøpe mat til redusert pris. Men maten der er ikke det helt store, nei. Pizzaen er helt ok.
A og I har årskort. De sier at speedmonster har mest kø sent på dagen, så den bør dere ta tidlig (den er morsomst). De anbefaler å ta Ragnarok -den er morsom, men mange gidder ikke gå ned til den. Ellers er det ingen tips å hente her.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 22:48   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Ja, har kjøpt billetter og parkering og lastet de ned til appen.

Da satser vi på å starte med Speedmonster!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 23:16   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen Tusenfryd-supertips?

Parkering hadde jeg ikke trengt å betale for, vi stod på elbil-lading og det var tydeligvis gratis.

Vi har hatt en helt aldeles FANTASTISK dag! Herlighet, som vi har kjørt. Vi startet med tømmerstupet og gikk direkte videre til Thunder Coaster, og fy flate, den var skikkelig guffen. Jeg trodde nesten jeg skulle slutte å ta berg- og dalbaner for evig og alltid. Ungene tok så Speed Monster et par ganger alene, men så ble jeg med etter hvert, og den var ganske kul. Jeg tok den 5 og ungene 7 ganger, tror jeg. Synes også loopen var kul, og Space Shot. Behagelige køer i dag.

Ragnarok må jeg bare beklage og si at jeg ble skikkelig skuffet over. Den var ordentlig kjedelig, og hadde dagens lengste kø og dagens lengste gåtur, så det var virkelig ikke verdt det. Det var også sykt lang kø på den VR-brille-greia, så vi kjørte uten briller, og det var heller ingen høydare.

Tips til andre er å ha en 20-kroning eller to til oppbevaringsboks. Kjekt å ikke ha noe å bære på i løpet av dagen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no