Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Krangling..

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 19:06   #21
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi krangler fint sjeldent, men gjør vi det, så skjer det innenfor husets fire vegger, når vi to er alene.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 19:07   #22
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler bare hjemme, ikke at det er så ofte da. Vil vel egentlig heller si at vi diskuterer.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 19:47   #23
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi krangler bare hjemme, ikke at det er så ofte da. Vil vel egentlig heller si at vi diskuterer.


Ja, husker det godt fra jeg var liten;

"Neida, vi krangler ikke, vi bare diskuterer!"


Uten å si at dere krangler altså, Lenam!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:21   #24
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.450
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler aldri foran andre. Jeg hadde blitt rasende hvis mannen min hadde startet en krangel med meg foran andre, og jeg ville ikke drømt om å gjøre det samme mot ham.

Vi har også venner som krangler i vårt nærvær. Folk er forskjellige og tåler forskjellig, noen bryr seg ikke om at andre er tilskuere i sitt privatliv, men er man sammen med andre har man jo et felles ansvar for alles trivsel. Og trivselfaktoren daler fort når kjefte- og smellefrekvensen øker.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:26   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling..

Jeg liker ikke å krangle foran andre, men det skjedde nok med eksen. Han klarte faktisk å krangle forde om ingen svarte han imot. Vi var på hyttetur med et vennepar engang hvor han ødela en hel kveld med surmuling og det var skikkelig ekkelt. Er glad jeg har kvitta meg med han

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:42   #26
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

For å si det sånn:
Vi krangler ofte, i alles nærvær... men det er bare "moro-krangling"!!

Krangler vi ordentlig, der vi virkelig er sinte på hverandre, holder vi det innenfor husets fire vegger, og ikke med barna i nærheten..

Ja, jeg sier at jeg er halvt nordlending, men jeg føler meg heller som halvt italiener eller greker...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:54   #27
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Krangling..

Jeg er hissigpropp, gubben er hissigpropp, så ja, det kan gå en kule varmt både hjemme og ute. Men det pleier ikke å vare så lenge da.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:59   #28
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Ja, husker det godt fra jeg var liten;

"Neida, vi krangler ikke, vi bare diskuterer!"


Uten å si at dere krangler altså, Lenam!

Og for mange er det kanskje sant også, man har bare ulike måter å diskutere på. Noen krangler hett, men det ser ut som om de diskuterer fuglens flukt over fjellet, mens andre diskuterer samtidig som det høres ut som om de ønsker å drepe hverandre.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:13   #29
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krangling..

Vi er begge fra Nord-Norge, og diskuterer fuglenes flukt over fjellet.

Synes det er veldig ubehagelig med folk som absolutt må krangle offentlig, med navnekalling og lignende. Og sånne som skal krangle hver gang de er på fest sammen. Hva med å slutte og drikke sammen?
Aller, aller verst er de som mener at bare man åpner kjeften når de krangler, så tar man parti...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:31   #30
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krangling..

Er det virkelig bare vi som krangler offentlig noen ganger?

Må understreke igjen, ikke ved å kalle hverandre stygge ord, det gjør vi ikke når vi krangler privat heller, men litt sånn småhakking blandt familie og gode venner(huff det høres grusomt ut!)

Vi er ganske likandes sånn til vanlig altså, og det er absolutt ikke noe vane, heller unntak.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 00:07   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Man krangler da ikke offentlig? Da skal det være noe graverende jeg må si fra om i så fall.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 00:11   #32
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Er det virkelig bare vi som krangler offentlig noen ganger?

Må understreke igjen, ikke ved å kalle hverandre stygge ord, det gjør vi ikke når vi krangler privat heller, men litt sånn småhakking blandt familie og gode venner(huff det høres grusomt ut!)

Vi er ganske likandes sånn til vanlig altså, og det er absolutt ikke noe vane, heller unntak.

You're not alone, som jeg sier litt over innlegget ditt Og det er da ikke så farlig, litt får da folk tåle!! Bedre enn å bite det i seg og frese at man får ta det på kammerset hjemme. man trenger ikke plage folk med sin uenighet, men noe må da kunne gå an.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 00:57   #33
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

You're not alone, som jeg sier litt over innlegget ditt Og det er da ikke så farlig, litt får da folk tåle!! Bedre enn å bite det i seg og frese at man får ta det på kammerset hjemme. man trenger ikke plage folk med sin uenighet, men noe må da kunne gå an.



Godt vi er fler



...det hender vi krangler litt mens vi handler matvarer også.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:01   #34
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.



Godt vi er fler



...det hender vi krangler litt mens vi handler matvarer også.

...IKEA er også et fint kranglested

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:04   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.102
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krangling..

Jeg har opplevd dette, at et vennepar (eller venninne og sur mann) krangler i mitt nærvær. Det var fryktelig ubehagelig og jeg må si at jeg kvier meg veldig for å dra på f.eks hyttetur sammen med dem og oppleve det igjen. Man vet jo ikke helt hvilken fot man skal stå på og om man skal blande seg inn.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:52   #36
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Krangling..

Noen ganger er jeg ikke i stand til ikke å vise at jeg er uenig i noe gubben sier/gjør eller har gjort rett før vi drar bort... desverre. Det har sikkert vært ubehagelig for andre når jeg er i rette krangle-lunet.. og som nordlenninger - både jeg og gubben, kan det gå hardt for seg innimellom.

Det er ikke mangel på respekt for de vi er sammen med, men bare følelser hvor man ikke får lagt lokket godt nok på... det bobler litt i kantene..

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:50   #37
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Jeg er ganske uenig jeg. Hvis jeg var på hyttetur med GODE venner (ikke bekjente, men nære venner) så ville jeg heller at de skulle diskutere (ja, eller krangle) om ting de var uenige om i vårt nærvær enn å holde en fake fasade. Gode venner må kunne være åpne for hverandre, og jeg regner med at vi ville kunne bidra med verdifulle innspill? ELLER gi beskjed om vi synes de gikk vel langt eller ødela turen for oss eller alle.


Men ren skittkasting er jo selvsagt ikke hyggelig og vi ville akseptere det.

Men ren skittkasting er jo selvsagt ikke hyggelig og vi ville IKKE akseptere det.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 25-10-06 kl 21:15.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:18   #38
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Krangling..

Når man er med andre så syns ikke jeg at krangling hører hjemme. Kan heller vente med det til man er i enerom.

Vi krangler ikke offentlig. Vi kan fint komme med noen sure kommentarer til hverandre, men som oftest er det ment som ironi. Ikke sikkert mange skjønner at det var ment som ironi, men vi skjønner det hvertfall oss imellom.

Om vi er skikkelige sure på hverandre, så er vi alltid blid når vi er ute, for å så fortsette å være sure når vi kommer hjem igjen
Kranglene våre er alltid om pittesmå bagateller som egentlig ikke fortjener kranglig i det hele tatt. Men så er eg gravid å hormonell da, så det er kanskje ikke så rart

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:29   #39
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er ganske uenig jeg. Hvis jeg var på hyttetur med GODE venner (ikke bekjente, men nære venner) så ville jeg heller at de skulle diskutere (ja, eller krangle) om ting de var uenige om i vårt nærvær enn å holde en fake fasade. Gode venner må kunne være åpne for hverandre, og jeg regner med at vi ville kunne bidra med verdifulle innspill? ELLER gi beskjed om vi synes de gikk vel langt eller ødela turen for oss eller alle.

Men ren skittkasting er jo selvsagt ikke hyggelig og vi ville akseptere det.

Det er jeg helt enig i jeg å.. Litt krangling går helt greit, men i dette tilfellet gikk det på ord som; "din feite fi... og jævla drittsekk".. og det er å gå over streken etter mitt syn.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:02   #40
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Det er jeg helt enig i jeg å.. Litt krangling går helt greit, men i dette tilfellet gikk det på ord som; "din feite fi... og jævla drittsekk".. og det er å gå over streken etter mitt syn.

Når man kaller hverandre slike ting så mangler man den respekt man bør ha for hverandre i et forhold... synes nå jeg

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no