Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-06, 22:47   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Bare en historie og noen tanker i utkledningstiden.

Nå er det kle seg ut tid igjen. HE er blitt invitert til to utkledningsbursdager. Valget av kostyme til gårsdagens fest var ikke helt lett, siden vi har en svær kiste full av kle seg ut klær. Han kunne jo være alt. Ridder, prins, troll, nisse, bjørn, sjørøver, kokk, bakermester Harepus mm. Etter litt tenking bestemte han seg for å være tiger. Passe skummelt og ikke ekkelt og fælt. Han var kjempestolt da han dro til bursdagen i går, med striper fra topp til tå, og med mammas improviserte tigersminke klisjet i fjeset. De andre barna var litt av hvert, og alle syntes at både de selv og de andre var kule. Neste gang vil han være tiger igjen, eller kanskje røver eller cowboy eller eller eller ...

Kusina skulle også i utkledningsbursdager denne uka. Hun hadde tenkt lenge over kostymet, og bestemte seg for at indianerjente var flott. Lange, mørke fletter har hun, og klær som kunne passe finfint for ei lita Pocahontas. Mamman var fornøyd med det, for hun er ganske lei av prinsessedill etter årevis med rosa og glitter over alt. På skolen hadde jentene diskutert grundig hva alle skulle være, og de fleste valgte stort sett å være prinsesser og feer. Bare niesa mi skulle være indianer. Men det var visst skikkelig teit. For det var ikke noe fint, så det så. Den ene feen skulle til og med trylle jentungen med tryllestaven sin, slik at hun ikke var indianer lenger, men heller var prinsesse eller fe hun også. Jentungen fortalte om dette hjemme, og fikk selvfølgelig lov til å velge et annet kostyme hvis hun ville. Hun var litt usikker, men i gårsdagens bursdag, der HE også var, kom hun som knalltøff indianerjente. HE syntes kusina var morsom. Mye morsommere enn kjedelige prinsesser som bare skulle være pene og jålete. Indianere er jo nemlig kule!

Motet opp av gårsdagens fest stilte jentungen opp som indianer i den nesten reine jentebursdagen i dag, men det ble visst en annen opplevelse. Der hadde det bare vært stivpyntede, rosa, rysjete og glitrende prinsesser og feer, utenom en enslig spidermangutt og indianerniesen min. Og jentungen hadde jammen fått høre det. ALLE hadde vært fine i den bursdagen, utenom gutten og indianerjenta, som hadde vært stygge. Det var visst alle jentene enige om. Bare ei av jentene hadde sagt hun syntes indianerniesa mi var fin. Godt gjort å si imot prinsessemafiaen, synes jeg. Da jentungen kom hjem hadde mamman selvfølgelig trukket frem de pene og kule og tøffe indianerheltene hun visste om. Kaijatante hjalp til på telefonen og fortalte om hvor morsomt og spennende det var å lese om Månestråle fra Sølvpilen. Og HE kunne igjen fortelle at prinsesser var teite og indianere morsomme. Det hjalp kanskje litt, og jeg er glad for at jentungen har bein i nesa og sikkert mot til å velge som hun vil selv framover også.

Synes det er så trist at jentene gir hverandre så trange rammer å utfolde seg i. En skal jammen være sterk for å klare å utfordre de kreftene der. Og så var det interessant å se at guttene aksepterte og godtok hverandres forskjellige klesvalg, og også jentenes valg utenom normen på en helt annen måte enn hva jentegruppa gjorde. Jeg er jammen glad jeg ikke er jentemamma hvis det er slik jentene skal styre og kontrollere hverandre videre framover.


Sist redigert av Kaija : 28-10-06 kl 23:14.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:12   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Tøffe, tøffe niesen din! Jeg har for lengst sett meg lei på dette prinsessestyret. Håper virkelig det er en trend i tiden, og ikke noe som er kommet for å bli. Jeg ble nesten litt lettet i dag da Vesla bedyret at nå var hun lei av rosa. For det er jammen jeg også.

Jeg tror vi jentemammaer har en jobb å gjøre med å slite oss fra disse prinsessenykkene. Det er liksom helt legitimt å dolle opp småjentene i alskens glitter og fjas. Ikke rart småjentene tror at det eneste rette er å være små prinsesser.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:24   #3
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.


Jeg tror vi jentemammaer har en jobb å gjøre med å slite oss fra disse prinsessenykkene. Det er liksom helt legitimt å dolle opp småjentene i alskens glitter og fjas. Ikke rart småjentene tror at det eneste rette er å være små prinsesser.


Kloke ord!
fra guttemamma

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:33   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Det er ei modig jente!
Jeg ser i barnehagen at jenter er slemmere og styggere med hverandre enn guttene.
"Vi leker bare med de som har rosa bukse og gult hår."
Den jenta som skiller seg ut blir gjerne stående på utsiden og det er vanskelig.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:35   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Tøffe jenta!

Innomellom priser jeg meg lykkelig som har gutter...

Jeg fikk litt fnatt da jeg var på Lindex har om dagen, og de solgte kostymer til Halloween. På "guttesiden" lå det en kul skjelett-drakt...

... på "jentesiden" lå det et rosa tyllkostyme med søte vinger på...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:37   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror vi jentemammaer har en jobb å gjøre med å slite oss fra disse prinsessenykkene. Det er liksom helt legitimt å dolle opp småjentene i alskens glitter og fjas. Ikke rart småjentene tror at det eneste rette er å være små prinsesser.


Veldig kloke ord. Dersom man begynner å virkelig tenke over det ser man jo at jenter med rosa kjole, neglelakk, øredobber og dill får mye mer komplimenter på bursdager enn hva guttene får. Jenta mi får mye mer ros i typiske jenteantrekk enn om hun kommer i olabukser da vi skal bort, og det sier jo litt. Jeg synes det er veldig viktig å få fokuset litt vekk fra utseendet, og over på personen. Å si "så hyggelig at du kom på besøk" og ikke "så fin du er med den kjolen."

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:38   #7
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Takk for fine svar. Jeg tror nok vi voksne har en kjempejobb å gjøre hvis vi vil at ungene skal bli flinkere til å gi hverandre rom og se alle mulighetene de har.

Jeg synes bare det er så rart at jentene fenges av de søte, pene, skinnende, men ellers intetsigende prinsessene. Jeg klarer ikke å kjenne meg igjen i det. Husker godt at det tøffeste og beste eventyret jeg visste om var Lurvehette. Der ei rimelig ruskete halvprinsesse gjorde kål på trollene på egen hånd. Jeg elsket bildet av henne i Asbjørnsen og Moe, der hun rei på en bukk med sleiva i handa og håret raggende til alle kanter. SÅNN ville jeg bli. Skulle ønske det var flere slike forbilder jentene kunne få seg.

Link her hvis noen vil lese:
http://oaks.nvg.org/ja3ra7.html#lurhe

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:51   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Men jenter kan i det minste velge. Min jente har vært sjørøver på karneval, det ble noen kommentarer, men ikke mer enn hun kunne svare på.

Tror ikke guttungen kunne gått i rosa tyllkjole.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:54   #9
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men jenter kan i det minste velge. Min jente har vært sjørøver på karneval, det ble noen kommentarer, men ikke mer enn hun kunne svare på.

Tror ikke guttungen kunne gått i rosa tyllkjole.

Nei, men det er vel nesten det eneste de ikke "får" gå i også. Forresten har HE og JC et par tiaraer og litt glitter og perler i utkledningssakene sine. HE ville nemlig i en periode stadig kle seg ut som gutteprinsesse.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 00:05   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Tøffe niesen. Jeg må si jeg ble litt overrasket, jeg hadde trodd at Pochahontas og Mulan og Hermione hadde endret jentebildet litt. Flott at HE var så støttende!

Jeg selv ble umiddelbart brakt tilbake til min barndomstid. Jeg hadde gledet meg så lenge til å være Kasper i Folk og røvere, og løp rundt med knallpistol og ullparykk. Mamma mente det ble for mye mas og bråk og tvang meg inn i en rød lang kjole og pappkrone. Jeg var sur hele bursdagen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 00:45   #11
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg synes det er veldig viktig å få fokuset litt vekk fra utseendet, og over på personen. Å si "så hyggelig at du kom på besøk" og ikke "så fin du er med den kjolen."

Veldig viktig. Det arbeidet vi en del med i barnehagen jeg jobbet i og

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 00:50   #12
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

En liten gutt jeg kjenner ønsket seg mest av alt i hele verden prinsessesko. Prinsessesko viste seg å være svarte lakksko og mamman bestemte seg for at var det prinsessesko gutten vill ha, så skulle han jammen få det. Så de dro på fretex og fant flotte sko som gutten trippet rundt i og var verdens fineste i hele helgen.
Da mandagen kom ville han fremdeles være prinsesse, og fikk lov av mamma å ha dem på til barnehagen.
Men stasen med prinsesseskoene var kortvarig etter at han ankom barnehagen. Han ble møtt i døren av en av de store guttene som så hånlig ned på skoene hans og sa: det er jo jentesko jo!
Og hvem vil vel ha jentesko??? Ikke denne gutten i alle fall!

Så da var det tilbake til å være vampyrflaggermus sånn som de andre gutta

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 07:40   #13
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

En liten gutt jeg kjenner ønsket seg mest av alt i hele verden prinsessesko. Prinsessesko viste seg å være svarte lakksko og mamman bestemte seg for at var det prinsessesko gutten vill ha, så skulle han jammen få det. Så de dro på fretex og fant flotte sko som gutten trippet rundt i og var verdens fineste i hele helgen.
Da mandagen kom ville han fremdeles være prinsesse, og fikk lov av mamma å ha dem på til barnehagen.
Men stasen med prinsesseskoene var kortvarig etter at han ankom barnehagen. Han ble møtt i døren av en av de store guttene som så hånlig ned på skoene hans og sa: det er jo jentesko jo!
Og hvem vil vel ha jentesko??? Ikke denne gutten i alle fall!

Så da var det tilbake til å være vampyrflaggermus sånn som de andre gutta

Ja, og hvor har de andre guttene lært at dette ikke går an at gutter går med prinsessesko? Fra foreldrene sine. Antakeligvis de foreldrene som sier selv at de ville nektet å kjøpe barna sine rosa cherrox, rødt regntøy eller nektet dem hull i ørene selv om de jevnaldrende søstrene kan få det.

:kjenner det koker inni meg:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 07:45   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Vet du, jeg har helt omvendt erfaring disse ti årene jeg har vært mamma. I alle karnevalsbursdager og karneval på skolen og i barnehagen har det bare vært Spiderman, Superman og Hulken (kun helter) blant guttene mens jentene har vært baby, tante Sofie, prinsesse, balettdanserinne, indianerpike, sykepleier/doktor, katt etc. Jeg har alltid undret over hvorfor jentene valgte ut fra et bredere spekter mens guttene utelukkende skulle være helter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 10:02   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Jeg tror mye av dette ansvaret til en viss grad må ligge hos foreldrene.
Vi som lærer ugene våre hva som er sosialt akseptabelt.

Jeg har bare gutter, men i sommer haddejeg en samtale med naboen. Datteren hennes er snart 5 år og skal bare ha rosa.
Moren er nå lei rosa (vil gjerne ha litt andre farger også i allefall), men som jeg sa til henne så har jenta blitt vant til at aaaalt skal være rosa for det er det moren har kjøpt i alle år.

Jeg har sydd karnevalsdrakter til mine som de har brukt når de er små.
En rødrutente klovnedrakt og en rosa dinosaurusdrakt med gule og grønne "pigger"
Det er ofte "superhelt"drakter på gutta, men det er jo ikke mye å velge mellom om man kjøper en drakt til gutta heller da. Enten superhelt eller rosa tyllprinsesse.

Niesen som turte å gå mot mengden var kjempetøff, og håper oppbakkingen hun fikk vil hjelpe henne neste gang, slik at hun da også tør å gå i mot mengden.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 12:23   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Så flott at niesen din var så tøff Kaija! Supert!

Her er storesøster virkelig lei av rosa nå og ber pent om andre farger, så det har jeg tatt til meg nå når vi skal gjøre innkjøp.

Akkurat nå løper hun rundt i svart/marine fra topp til tå fordi hun skal være flaggermus på Halloweenfest i kveld. Sånn sett er det jo grunn til å ønske Halloween velkommen hvis det fører til at utkledningsklær til jenter dreier vekk fra prinsesserosa.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:29   #17
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så flott at niesen din var så tøff Kaija! Supert!

Her er storesøster virkelig lei av rosa nå og ber pent om andre farger, så det har jeg tatt til meg nå når vi skal gjøre innkjøp.

Akkurat nå løper hun rundt i svart/marine fra topp til tå fordi hun skal være flaggermus på Halloweenfest i kveld. Sånn sett er det jo grunn til å ønske Halloween velkommen hvis det fører til at utkledningsklær til jenter dreier vekk fra prinsesserosa.


Aldri så galt at det ikke er godt for noe, ja.

Hun er sikkert kjempefin som flaggermus, og det må da være mye morsommere enn å være prinsesse.


Ser på elevene mine (2. klasse) at de fleste jentene nok er kommet over den gedigne prinsessedillen. Håper bare de finner flere alternativer til prinsesse enn minisexyvoksen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 09:58   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Lillesøster var indianer den ene gangen hun har vært utkledd!


Det virket FOR absurd å kle den lille, røffe jentungen (uten hår!) opp i prinsesseklær!

Men jeg ser jo i barnehagen at det er prinsesser, Askepott og Snøhvit. Og prinsessekjolene kommer på selv om det ikke er utkledningsbursdag også...

Noen av mødrene ble litt (veldig kortvarig) da de kom og skulle hente småprinsessene sine og fant dem øverst i epletreet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:39   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Jeg synes det er prinsesser overalt når man skal finne noe til en jente. Det er prinsesser på klær, smykker, sengetøy, kostymer, ja alt! Jeg prøver å finne gardiner til rommet til snuppa som ikke rosa og søte og fulle av prinsesser, men det er søren meg ikke enkelt.

Tøffe niesen din som valgte å være indianer, selv om alle andre var prinsesser. Det står det virkelig respekt av.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 14:15   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om jenter og gutter, utkledning og rammer

Poden har fortsatt ikke kledd seg ut, men den tid kommer nok.

I barnekoret jeg hadde tidligere, pleide vi å ha karneval rundt fastelaven, og det var stort sett prinsesser og supermann (i de stygge polstrede draktene). I tillegg var det, heldigvis, en og annen klovn, hund, katt og tiger, og det var greit når diplom for kostyme skulle deles ut. Man kan ikke plukke ut en blant prinsessene, nei da vinner klovnen!
Og neste år var det jammen bedre utvalg!


Enda godt indianeren hadde ben i nesen!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no