Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-06, 09:40   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Bruker sele der det finnes.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 10:29   #22
Musa
Nybegynner
 
Musa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På landet
Innlegg: 14
Musa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Jeg har ikke kjørt buss på mange år. Da fantes det ikke seler i de bussene jeg tok. Men hadde selvfølgelig brukt det hvis det fantes den gang.

__________________
Musa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 10:37   #23
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Tar buss relativt sjelden...... Kan ikke huske å ha sett belte på Oslo bussene ....Så svaret er nei.....

  Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 10:53   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Hvis det er belte i bussen bruker jeg det naturligvis.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:09   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Ja det gjør jeg. Nå har til og med noen busser fått trepunktsbelter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:16   #26
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Ja, når det finnes. Igår tok vi flybussen, og da oppyste bussjåfören om at det var påbudt. På den bussen hadde de også barneseter (på baksiden av to vanlige seter), synes det er så bra!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:17   #27
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Ja, eg brukar bilbelte om der er. Eg gjorde det ikkje før, men etter at eg vart mamma tek eg dei førehandsreglane eg kan for å vere så sikker som mogleg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:18   #28
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

jeg tar som regel bare buss her i byen, og her er ingen bilbelter.
Det skulle det vært, for en del av sjåførene kjører som svin!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 12:03   #29
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Det skulle det vært, for en del av sjåførene kjører som svin!

Derfor tar jeg alltid bilen når jeg har med Felix

  Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:30   #30
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Ja, bruker sele på bussen om det finnes.
Her hvor jeg bor, er det ikke seler på bussene, men nå jeg er i Norge gjør jeg det alltid.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:42   #31
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Er det bilbelte i bussen, så bruker jeg det helt klart. Skulle ønske det var belter i flere busser enn det faktisk er.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:49   #32
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Jeg bruker belte når jeg reiser med Turbuss/Nor-way, poden bruker også belte på bybusser hvis der er belte.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:52   #33
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Ja, jeg gjør det. Men irriterer meg over at jeg føler meg litt "dum" når jeg gjør det. Er så og si den eneste på bussen som bruker det.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:53   #34
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alle bussene jeg har tatt til byen har hatt seler.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:54   #35
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Er det belte, bruker jeg det.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:55   #36
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Jeg tror faktisk at jeg har til gode å se noen med bilbelte på i buss.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:12   #37
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Jeg bruker bestandig bilbelte på flybussen, som er den eneste bussen jeg tar med belter. Hvorfor? Tror det er vanen med å ta på seg beltet? Jeg bruker også bestandig belte når jeg tar taxi.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:12   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Dersom det er bilbelte i bussen, bruker jeg det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:45   #39
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Ja, når det finnes belter så bruker jeg dem.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:54   #40
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker dere bilbelte ombord i buss?

Jeg tar en del ekspressbuss ifbm. med jobb og da bruker jeg alltid bilbelte. Skulle bare mangle der man freser rundt på motorveien i 100. Jeg har også sett at det er mange som ikke bruker det, selv om sjåføren opplyser om at det er påbudt. Lokalbussene her i Oslo har jo ikke belte, så da sier det seg jo selv.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no