Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-18, 18:34   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Jeg vil ha en app hvor jeg kan registere alt som finnes i skap og fryser, og hvor det er enkelt å justere mengde når jeg har brukt noe av det. Den må også kunne deles med Høvdingen og Hiawata, og gjerne komme med oppskriftstips.

Bruker du en genial en som du elsker?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 19:28   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Det ønsker jeg meg også.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 20:25   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Jeg gadd ikke vente på svar og lastet ned Fridge Pal og har nå lagt inn alt i høyskapet og fryseren. :svett: Var ganske ålreit å få gjort den jobben, og slått sammen tre poser couscous til en og sånn. Ble ganske mye bedre plass med en gang.

Nå skal de andre skapene til pers, og de tingene som blir stående lenge i kjøleskapet slik at vi ikke ender opp med 17 flasker chilisaus og sånn.

Den kan tydeligvis ikke deles, det er dumt. Jeg kan gjøre oppskriftssøk, f.eks. i google ved å krysse av på ingredienser jeg har liggende.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-08-18 kl 20:35.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 20:40   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Er tørrfesk og tørkakjøtt også en option i appen?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 20:47   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er tørrfesk og tørkakjøtt også en option i appen?

Du skriver inn selv, så ja. Begge deler kan vel betegnes som jerky, btw. Fish jerky og reindeer jerky, I presume?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 21:10   #6
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Ah, glimrende med tanke på at jeg får en helt ny frysedel i morgen. Kan begynne på skrætsj!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 22:07   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Det som er litt dumt er at man ikke kan markere nøyaktig hvor mye som er igjen, bare antall. Så jeg kan ikke si at jeg har en halv pakke mel eller 500 g f.eks.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 22:12   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Det finnes en app! For slikt! Åh, vidunderlige nye verden altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 22:35   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Ååååååh! Dette visste eg ikkje at eg mangla!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 22:53   #10
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Kult! Det vil jeg prøve også!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 22:58   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Vi bruker OurGroceries. Der har vi en liste for handling, og en for innhold i fryser. Det går an å lage flere lister.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 23:17   #12
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Funker slike apper i familier? Hos oss henter alle mat i fryseren og lager mat. Jeg klarer ikke å se for meg at vi skulle fått det til å funke med en app. Noen med erfaring?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 23:22   #13
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Klarer dere å holde de listene oppdaterte hele tiden da?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 23:33   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Høres ut som mye arbeid. Men det er jo lett for meg å holde oversikt som eneste voksen, og med et lite kjøkken.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 23:37   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Funker slike apper i familier? Hos oss henter alle mat i fryseren og lager mat. Jeg klarer ikke å se for meg at vi skulle fått det til å funke med en app. Noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Klarer dere å holde de listene oppdaterte hele tiden da?

Det vet jeg jo ikke, jeg lastet den ned for tre timer siden, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 23:45   #16
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det vet jeg jo ikke, jeg lastet den ned for tre timer siden, liksom.

Er den oppdatert etter kveldsmat og litt snopspising? ?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 23:47   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Nei. Gått til helvete med en gang.


Neida. Det er noen ting jeg ikke har giddet å legge inn. Ting vi bruker hele tiden og handler flere ganger i uka, samt snop og ting det ikke er krise å ikke ha. Jeg har lagt inn alt som er i fryseren og i tørrvareskapet, for det er typisk sånn jeg ikke husker når jeg skal bake eller lage middag, og kjøper enda en pose med frosne wokgrønnsaker, eller enda mer melis. Jeg tror vi hadde fem åpnede pakker på et tidspunkt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 23:51   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Sjekker du ikke skap/kjøleskap/fryser når du lager handleliste?

Jeg kan ikke se at jeg har behov for denne appen, nemlig... Veldig fornøyd med Our Groceries (handleliste/huskeliste) som er delt med hele familien, så ungene også kan legge inn det de vet vi trenger. Men å holde styr på hva vi HAR det, tror jeg ikke jeg gidder.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 00:05   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Sjekker du ikke skap/kjøleskap/fryser når du lager handleliste?

Selvfølgelig, om jeg er hjemme. Jeg sitter ikke ved siden av kjøleskapet uten å åpne det. Dette er for når jeg handler på vei hjem fra jobb, som er det vi som oftest gjør. Vi driver ikke med ukeshandling med bil og slikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 01:00   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den baste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Supert å ha en app for slikt! Med en stor fryser så er det nok av hemmelige skatter der Men kjipt at man ikke kan dele. Det er vi egentlig litt avhengig av...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi bruker OurGroceries. Der har vi en liste for handling, og en for innhold i fryser. Det går an å lage flere lister.

Den bruker vi også, men har ikke tenkt på at vi selvsagt kan kjøre en liste for skap/fryser/etc. Vi har nettopp gått over til handlelister pr butikk (Rema, Meny, Kiwi etc.), og det er sååå utrolig mye enklere enn datosortert liste (mulig vi er trege )

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no