Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiselig kyllingfilet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-12, 19:03   #1
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Spiselig kyllingfilet?

Kjøpte pakke med kyllingfilet (vakumpakket coops). Glemte dem ut i kjøleskapet. 5 dager over holdbarhetstiden. La dem i fryseren (i plastposer). Hadde du tatt sjansen på å spise dem? Eller er de regelt rett farlige å spise nå?

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:04   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Aldri i livet! Kast de!

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:06   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Nevvah!
5 dager over tiden, er alt for lenge. Rett i søpla med de.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:07   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Nei. Kyllingfilet kastes den dagen de går ut på dato her i huset. Andre ting kan jeg være litt mer vågal med, men ikke kylling.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:08   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Nei, de hadde ikke kommet i fryseren en gang.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:09   #6
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Takk for svar alle sammen. Her er det samme konklusjon fra alle. Jeg går rett og kaster dem nå

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:24   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Signerer de over! Er pinlig nøyaktig med siste forbruksdag når det kommer til kylling (og egentlig kjøtt). Andre varer kan jeg smake meg litt frem (f.eks. melk, yoghurt etc).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:41   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Jeg er ikke spesielt forsiktig av meg, men kyllingfileter fem dager over hadde jeg ikke rørt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:55   #9
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Bra du velger å kaste dem.. Matforgiftning er virkelig ikke moro..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:11   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Kylling er skummelt så følg anbefalt holdbarhet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:18   #11
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Du åpnet pakken og pakket de i pose? Og det luktet ikke død og forråtnelse?! Altså, kylling stinker aldeles forferdelig når den har blitt dårlig.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:18   #12
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Kom på en god huskeregel: "siste forbruksdag" er nettopp det for det kan forårsake matforgiftning dersom du spiser det etterpå, mens "best før" og "minst holdbar til" er mer av kvalitetsmessig art (at det smaker best før den datoen, eller ser best ut eller lignende.)

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:20   #13
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Du åpnet pakken og pakket de i pose? Og det luktet ikke død og forråtnelse?! Altså, kylling stinker aldeles forferdelig når den har blitt dårlig.

Luktet ikke dårlig. Derfor jeg tok sjansen og frøys dem

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:24   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Men når er det trygt å spise kylling som er frosset ned innenfor holdbarhetsdato? Hvor lenge kan den ligge i fryseren? Oppdaget flere pakker kylling der forleden nemlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:48   #15
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men når er det trygt å spise kylling som er frosset ned innenfor holdbarhetsdato? Hvor lenge kan den ligge i fryseren? Oppdaget flere pakker kylling der forleden nemlig.

Jeg er som tidligere sagt en veldig lite forsiktig person og kan spise kylling som har ligget i fryseren i mange, mange måneder. Det er neppe anbefalt, men jeg gjør det likevel. Et vesentlig poeng er imidlertid at smaken forringes. De blir tørre og kjipe.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:56   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Jeg er usikker. Jeg er generelt uforsiktig og spiser det meste som ikke lukter eller ser rart ut uavhengig av dato. Men nå har de først ligget i pakken 5 dager over dato, så er de håndtert og så fryst ned og tatt opp igjen. Jeg tror kanskje ikke jeg hadde tatt sjansen.

Det som er fryst ned innenfor datostemplinga har jeg ingen problemer med å spise i månedsvis etterpå så lenge det ikke lukter rart.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:58   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men når er det trygt å spise kylling som er frosset ned innenfor holdbarhetsdato? Hvor lenge kan den ligge i fryseren? Oppdaget flere pakker kylling der forleden nemlig.

2-3 måneder er vel det som er anbefalt. Etter det blir de tørre, men vi spiser de ofte da likevel.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:24   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiselig kyllingfilet?

Da tror jeg at jeg tar sjansen, bruker nyeste pakke først og ser. Ryddet i fryseboksen i kveld og kastet mye rart. Må bli flinkere til å spise det som ligger der. Fant en pakke lapskausgrønnsaker, så i morgen blir det pølselapskaus.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no