Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kattungen på 6 måneder er borte :(

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-16, 23:35   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Kattungen på 6 måneder er borte :(

Vi har en kastrert hannkatt på 6 måneder. Han har vært veldig ivrig etter å være ute, så vi har måttet slippe ham ut tidligere enn vi hadde tenkt. Han har likevel ikke pleid å gå særlig lenger enn et par hundre meter fra huset.

Vi slapp ham ut på morgenen i dag, men da jeg skulle på jobb en halvtime senere, var han søkk borte. Vanligvis finner vi ham tøysende i hekken og må slepe ham motvillig inn, men nå var han ikke å se.

Jeg har trålet nabolaget, og gått en runde et godt stykke utenfor det jeg tror er maksradiusen hans, men uten hell .

Jeg er jo redd for at han enten er påkjørt, eller skremt langt vekk av en hund, eller innestengt et sted.

Er det noen som har tips til hvordan vi kan lete? Han er chippet. Eller som har noen solskinnshistorier å fortelle? 2

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 00:29   #2
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Han er sikkert innelåst i en garasje. Btdt. Kommer ut i morgen.
Eller så har han gått bort til skolen og finner ikke veien hjem igjen. Btdt.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 00:52   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Huff, så kjipt da

Sjekk på facebook om det er grupper for savnede dyr i distriktet der du bor, og etterlys den der. Har grupper her i Trondheim for både hund og katt, og du verden for et engasjement det er hos folk for å lete etter savnede dyr!

Håper lillepusen dukker opp snart!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 06:26   #4
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Solskinnshistorie her fra: Vår lille kattunge forsvant også fra heimen. Hun var vant til å være rundt huset, men hadde nå tydeligvis funnet det for godt å utvide territoriet sitt. Var borte i mange dager, og vi gikk hver dag og leita og ropte på henne, spurte naboer og folk som bodde litt lenger borte. 3-500 meter borte fra huset bodde en dame som hadde sett henne, og matet henne i et par dager. Vi gikk rundt i nabolaget til damen og ropte, og plutselig svarte lillepusen med lykkelig mjauing. Kom løpende ut fra noe tett buskas og ble med hjem igjen. Snipp, snapp osv.

De roter seg gjerne bort disse kattungene, men de har ennå ikke evnen til å finne tilbake igjen. Bare fortsett å lete etter ham, spør folk, henge opp lapper med bilde og rop på ham. Lykke til!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 07:55   #5
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Så utrolig kjipt! Forsøk nabolagssider på Facebook om dere har sånt? Eller om det finnes spesifikke sider for savnede dyr. Håper lille tassen kommer hjem snart!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 13:59   #6
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Vår 8 mnd var borte i 15 dager og vi hadde nesten avskrevet henne. Hun var strålende fornøyd med å komme hjem dog veldig sulten og tror hun lå hjemme og sov i 3 dager. Nå er hun max borte i 2-3 dager. Og er blitt 4 år.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 14:50   #7
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Vår var borte i tre måneder og kom tilbake. Håper dere får deres tilbake veldig snart.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 19:11   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Tusen takk for støtte og solskinnshistorier!

Jeg tapetserte nabolaget med plakater, men det var alldeles tilfeldig at jeg fikk høre om noen som hadde hatt en fremmed katt rundt huset i hele går. OG, katten var vår katt! Han befant seg langt utenfor letesonen min, så han hadde nok rotet seg skikkelig bort. Jeg tipper han har blitt skremt av noe, og så gått videre i feil retning.

Så, koseklumpen vår er hjemme igjen! Det var utrolig deilig. Og innerst inne hadde jeg nok ikke helt tro på at vi kom til å se ham igjen i det hele tatt.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 19:20   #9
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.715
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Det var godt å høre.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 20:40   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Åh, så godt at pusen er hjemme igjen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 20:50   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Godt du fant ham. Nysgjerrigheten kan få de til å vandre langt avgårde.

Tips for ettertiden når han ikke kommer hjem: prøv i naboens kjeller, evnt under naboens platting. Der kan det hende den sitter fast så se etter pels som stikker opp mellom plankene. BTDT Humrer litt for meg selv når jeg nå ble sittende å tenke de rare plassene jeg har, etter mye leting, har funnet kattene jeg hadde.


Sist redigert av Luvi : 31-05-16 kl 21:39.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 21:24   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Huff, Luvi, jeg håper det ikke blir behov for så mange slike leteaksjoner. Jeg har jo knapt sovet i natt ved å tanken på at lille babyen min var ute i den store verdenen alene..

Og hovedpersonen selv har nok heller ikke sovet så mye, for han ligger helt paddeflat nå og leer ikke på et øre, en gang.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 21:54   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Så godt å høre!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 22:48   #14
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Bra dere fant han igjen!

Som du helt sikkert vet, så utvikler ikke katter særlig retningssans før de runder året. Det beste er dermed å være ute sammen med han, til han blir litt eldre.

Jeg blir helt nevrotisk når ikke kattene kommer hjem til kvelden. Har dermed lært de å komme på innkalling. Jeg sover mye bedre, når jeg vet at kattene er inne. De får være ute fra morra til kveld, hvis de har lyst. Heldigvis ser de ut til å fortrekke vanen vi har lært de, med å sove inne.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 23:11   #15
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Så godt at han er hjemme igjen! 😻

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 23:12   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Vi slår litt i fatet hver gang det er våtfor i emning. Den lyden har de vært vant til fra de var liten så hvis det er lenge siden vi har sett pusene, vanker det godsaker

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 23:17   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Så godt å høre!

Vi har forresten laget løpestreng til kattungen på terrassen, og han liker den kjempegodt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 01:21   #18
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Løpestreng? Det var lurt! Vi har balkong i 3. etasje, og pus elsker å være der ute. Men etter et par episoder der hun nesten hopper opp på taket/forsvinner over rekkverket kunne jeg tenkt meg å sikre uteplassen litt bedre. Det er bare det at det er temmelig vanskelig å kattesikre den med mindre jeg bygger et digert bur. Men løpestreng kan vi få til.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 08:57   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Vi hadde tenkt å holde katten helt inne noen dager,og deretter bare få slippe ut under overvåkning, men han sitter ved døra og hyler (Slipp meg uuuuuuuut!),så vi får se hvor lenge vi klarer å holde ham innendørs. Særlig i disse tider med tropevarme og sterkt ønske om å ha alle dører og vinduer på vidt gap.

Jeg har sele da, så kanskje jeg skal teste å binde ham til ei lang line? Det burde være bedre enn ikke noe, ihvertfall.

Jeg trodde det skulle hjelpe på utelysten å kastrere ham,men neida Og holde ham med selskap ute til han er et helt år føles også ganske utopisk, så mye som han vil være ute.

Sukk. Mange bekymringer med et slikt lite vesen i hus! Men jammen mye kos også, han ser heldigvis ut til å ha blitt seg selv igjen i løpet av natta. I går var han en sliten pus..

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 09:27   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattungen på 6 måneder er borte :(

Så godt at dere fant ham igjen

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no