Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 13:39   #1
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Spørsmål

Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Har litt inntrykk av at det er svært vanskelig...?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:41   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Det har gått bra i 4 måneder, nå har jeg et enormt godtesug. Jeg tror kroppen prøver å fortelle meg at jeg mangler noe.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:50   #3
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Har litt inntrykk av at det er svært vanskelig...?

Og det inntrykket er nok rett dessverre...

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:57   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Jeg gikk ned ganske mye etter fødselen, men har nå gått opp 8 kg. Det er svært vanskelig ja, er ihvertfall min erfaring.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:00   #5
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Nei, opp og ned 5-6 kilo stort sett. Lei nå. Skal gå sånn stabiliseringskurs på GR etter denne økta.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:04   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Nå har jeg slanket meg maange ganger

Og ja, jeg har alltid gått opp...

Men nå har jeg bestemt meg for å gå Hold Vekten gjennom GR når jeg er ferdig.. og det er 1 år - og det tror jeg er utrolig viktig!

For det er nok nesten vanskeligere å HOLDE vekten enn å gå ned..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:07   #7
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Det er veldig lett å skli over i gamle vaner igjen - og da kommer kiloene på like fort som de gikk av....

Jeg tror man må legge om livsstilen, og gjennomføre det et par år, slik at det blir "vanen".

Jeg har aldri beholdt vekta for å si det slik. Jeg starter alltid slanking på "all time high"...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:22   #8
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det er veldig lett å skli over i gamle vaner igjen - og da kommer kiloene på like fort som de gikk av....

Jeg tror man må legge om livsstilen, og gjennomføre det et par år, slik at det blir "vanen".

Jeg har aldri beholdt vekta for å si det slik. Jeg starter alltid slanking på "all time high"...

Jeg har vært "bunadslanker" flere år på rad, går jeg ikke ned i vekt, passer ikke bunaden.
For hver vinter jeg går opp er det vanskeligere å gå ned igjen.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:38   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Lurer også på dette. Nå er det over 6 mnd siden jeg sluttet å amme og nå er jeg nede i trivselsvekt fra gymnastidene

Håper jeg klarer å holde på dette, før jeg evt. blir gravid igjen

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 12:56   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Eg gjekk ned frå 65 kg til 55 kg i byrjinga av sommaren, og har halde meg der sidan. Dette har eg gjort ved å endre haldninga mi til porsjonar, i staden for å nekte meg sjølv kos. No et eg meg mett, før åt eg meg stappmett. No kan eg ete ei handfull eller to med peanøtter, før åt eg ein pose. Det eg opplever som det viktigaste er å ikkje kutte ut verken karbohydratar eller feitt, men å kutte på porsjonane. Min kropp treng alle næringsstoffa, og kuttar eg ut anten feitt eller karbohydratar vert eg slapp og godtesjuk.

Før hadde eg ein tendes til å tenke at "i morgon startar eg eit nytt og sunnare liv", og brukte det som unnskylning til å tømme i meg ein heil pose chips i staden for å kose meg med ei lita skål.

Eg vil sjølv seie at eg er i tynnaste laget no (burde nok ha vore ca 58-59- kg), men trivst mykje betre med det kosthaldet eg har, så då får vekt vere vekt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:06   #11
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Har faktisk ikke hatt noen problemer med å holde vekta nede. Men nå la jeg ALT på meg i svangerskapet og. Så har nok med at jeg ikke har et "livsstilproblem" på den måten...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:38   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Jeg har aldri klart å holde vekta nede etter å ha gått ned mange kilo, det er bla. derfor jeg vurderer slankeoperasjon nå. Gastric bypass.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:00   #13
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Det er kjempevanskelig og skyldes nok ikke kun at man faller tilbake til gamle vaner. Om man har redusert vekten med f. eks 10 kilo er det temmelig sikkert at det er mye muskelmasse (som forbrenner flere kalorier enn det fett gjør) som har gått med i dragsuget om man ikke har trimmet disse kiloene vekk....Det er, i følge min fysiologi foreleser, helt umulig å beholde en tilslanket vekt om man ikke trener seg ned i vekt samtidig som man er nøye på hva man putter i seg...Dessverre. Gid det var anderledes.....

Har man redusert vekten med 10 kg og ikke passet på å beholde muskelmassen, vil man ha mindre muskeler igjen til å forbrenne de kaloriene man får i seg etter endt slankekur = man legger fort på seg. MEN det betyr jo også at om man lever "smalhans" videre så går det jo bra...DET er ikke lett.

Veldig generelt sagt dette da, men det er jo dette som er forklaringen på den evige runddansen; opp og ned i vekt og når man legger på seg så er det ofte slik at det kommer på noen flere kilo enn man hadde i utgangspunktet.

Jeg har ikke lykkes i å beholde vekt etter vekttap. Dette på tross av variert og sunt kosthold og kostholdsfokus. Innrømmer gjerne at sjokolade er som gift for meg. Få vekk sjokolade av hyllene....Jeg er helt håpløs...Dessverre.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:20   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Egentlig bør man ikke gå ned mer enn 10 % av sin kroppsvekt i året hvis man skal ha håp om å holde vekten stabil uten å passe på som en hauk hele tiden.

Det er i alle fall det jeg trøster jeg med når jeg vil bli slank NÅ og da aller helst I DAG!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:50   #15
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Jeg har slanket med 12 kg for noen år siden og har holdt meg der siden.
Man må se "slankingen" i et livsperspektiv. Man går opp igjen dersom man faller tilbake til gamle vaner, det er bombesikkert (og ganske logisk). Man må gjøre endringer som man kan klare å holde på til evig tid, ikke bare for noen måneder. Man kan godt gå ned mer enn 10 prosent av vekten, men det har alt å si at man er motivert og klar for det. Er man ikke det, kan man egentlig la være, for det er jo som regel dømt til å mislykkes.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:56   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

, men det har alt å si at man er motivert og klar for det. Er man ikke det, kan man egentlig la være, for det er jo som regel dømt til å mislykkes.

Selvsagt må man være motivert for å lykkes, men det er ikke dermed sagt at man lykkes så lenge man er motivert.

Dessuten så kan man selvsagt gå ned mer enn 10 % av kroppsvekten i året, men da blir det vanskeligere å holde på den nye vekta. Langt fra umulig, men vanskeligere.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:38   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Egentlig bør man ikke gå ned mer enn 10 % av sin kroppsvekt i året hvis man skal ha håp om å holde vekten stabil uten å passe på som en hauk hele tiden.

Det er i alle fall det jeg trøster jeg med når jeg vil bli slank NÅ og da aller helst I DAG!

10% ?

Hvor mange prosent har jeg gått ned da tro? Var 134 i januar.. og er nå rundt 95-96..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:40   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Selvsagt må man være motivert for å lykkes, men det er ikke dermed sagt at man lykkes så lenge man er motivert.

Dessuten så kan man selvsagt gå ned mer enn 10 % av kroppsvekten i året, men da blir det vanskeligere å holde på den nye vekta. Langt fra umulig, men vanskeligere.

Tror du har veldig rett..

Det er derfor jeg SKAL gå hold vekten ett år - for å lære meg å spise uten å gå opp/ned i vekt. Jeg har alltid droppet det kurset før.. og jeg ser jo hvordan DET har gått

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:51   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Problemet er vel at mange klarer selve slankingen, fordi det blir som et slags spill. "Slankespillet, hurra, det er jo et spill hvor jeg kan vinne. Å, så gøy. Jeg ser resultatet av spillingen hele tiden, osv. Litt pes innimellom, men mest gøy. Tjo hei, hvor det går".

Men det er når man har lyst til å avslutte spillet fordi man endelig har vunnet, at man skjønner at "vent litt, dette spillet kan jeg ikke slutte med, det vil forfølge meg resten av livet. Jeg kan spille det litt sjeldnere, men jeg kan aldri slutte å spille det" – det er da man lett kan få panikk og gjøre alt man kan for å slippe å ha noe med dette forb**** spillet å gjøre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:53   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

10% ?

Hvor mange prosent har jeg gått ned da tro? Var 134 i januar.. og er nå rundt 95-96..

Du har gått ned ca. 30 kilo, som er godt over 20 %.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no