Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Baby Led Weaning-metoden

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-11, 21:16   #21
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Hakke peiling på noe fancy metode, men å kle av sneipen og gi h*n en plasttalerken med div matgreier ved bordet sammen med oss så snart h*n kan sitte har vært standard her med hele flokken.( Har en matte under tripptrappen) Kanskje det er derfor de er så usedvanlig vakre og inteligente?

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 21:25   #22
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Dette minner meg om mammas metode.
Hun sydde ponchoer til oss av håndklær, slang oss i tripp trappen, ga oss en tallerken med mat og lot oss fjase på som vi ville.
Det ble også mye fine bilder av det.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 21:52   #23
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Jeg leste også en del om dette da dukka var liten og fulgte ingenting slavisk, men mer instinktivt som andre her nevner. For oss har det fungert veldig bra og vi har ei matglad jente på drøyt 2 år som spiser det meste. Mulig dette er tilfeldig, men jeg har nå "trua". Når det gjelder dette med å sette i halsen var det aldri noe problem. Hun hostet rett og slett ting opp igjen. Jeg lot henne ikke spise alene før hun var ganske stor da.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 21:53   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Men bare så det er sagt. Resulatet trenger slett ikke blir unger som spiser alt. Knerten min er ekstremt kresen, men han spiser i hvert fall helt selv. :fokuserer på det positive:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:40   #25
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men bare så det er sagt. Resulatet trenger slett ikke blir unger som spiser alt. Knerten min er ekstremt kresen, men han spiser i hvert fall helt selv. :fokuserer på det positive:

Jepp denne gangen kan jeg si meg ganske enig med Tjorven og hennes formaning om at det ikke gjelder alle. Det finnes ikke mer kresen jente enn min. Hun er nå nettopp fylt tre og har gått fra å spise chilli til å ikke kunne spise agurk. Er så utrolig lei! Men gutten min gikk gjennom noe lignende, og han er vel den jeg blw'et mest med, og han er en ivrig smaker!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:43   #26
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jepp denne gangen kan jeg si meg ganske enig med Tjorven og hennes formaning om at det ikke gjelder alle. Det finnes ikke mer kresen jente enn min. Hun er nå nettopp fylt tre og har gått fra å spise chilli til å ikke kunne spise agurk. Er så utrolig lei! Men gutten min gikk gjennom noe lignende, og han er vel den jeg blw'et mest med, og han er en ivrig smaker!

Nå er ikke dukka mer enn drøyt 2, så mulig jeg må bite det i meg om ett år eller to jeg også. Ellers kommer nummer to rimelig snart og jeg kjører nok samme fremgangsmåte på han. Om jeg ikke passer kjeften min kommer han sikkert ikke til å spise annet enn loff med syltetøy og nugatti før han fyller 18 og et halvt!

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:50   #27
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Hehe ja, jeg laget en tråd om BLW her inne for ca 2,5 år siden og gikk i frisk start med nr 2 etter en veldig suksessfull mattilvenning med nr 1. Det gikk dessverre ikke like bra da, hun spiste lite og enda mindre grøt. Ble vel fullammet til over 9 mnd før hun endelig begynte å spise.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 18:32   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Jeg bruker aldri salt i maten, så det er jo greit. Men om jeg bruker litt krydder, kan han spise det "sånn som oss" da?

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Dette minner meg om mammas metode.
Hun sydde ponchoer til oss av håndklær, slang oss i tripp trappen, ga oss en tallerken med mat og lot oss fjase på som vi ville.
Det ble også mye fine bilder av det.

Tok hun bilder av gulvet etterpå og eller? Vi har nemlig hatt pannekaker med blåbær til middag i dag. Mannen hadde visst vasket blåbær av veggen til og med.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 18:35   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Krydder går vel bra for det meste. Rene krydder, ikke krydderblandinger som inneholder salt og annen styggedom.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 20:02   #30
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Lurt å skjære skallet av den grillede squashen før 10 måneder gamle babyer får det :Opplyser: Det har gått bra før, men i dag harket han en del av det (bruker ikke å gi med skall på, men her var man litt trøtt etter nattevakt ).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no