Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 22:22   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Jøss. 5-6 bananer! Ja, det har ikke jeg. Men mye annet og proteinrikt som i teorien burde mette, feks cottage cheese, kesam, nøtter og gryn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:35   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Her spiser alle litt, men jeg lar de spise det de orker. Presser ikke i de mat, jeg vet at de har matvett. Som mannen så har ingen av de kjempeapetitt før skoletid.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 23:07   #43
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Her må også alle spise før de vi kjører. Den ene spiser en halv brødskive, den andre spiser en yoghurt eller en halv skive og den tredje spiser en skive. Alle drikker ca 1,5 dl juice eller melk for de så tåler det. De får frukt i slutten av 1. time på skolen (og to ganger senere på dagen også), så de klarer seg fint fram til lunsj selv med en relativt liten frokost.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:37   #44
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Jeg er frokostfanatiker.

Jeg vet barnehageungene spiser godt med frokost (jeg sender med de matpakker), mens eldste smører seg frokost selv på SFO. Hvor mye hun faktisk spiser der er jeg i tvil om, for hun er ganske skravlete og kan glemme seg helt bort ved bordet, men jeg tror hun spiser et knekkebrød eller rundstykke hver morgen. Så lenge hun selv oppfatter seg som mett får det være ok, tenker jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:42   #45
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Han må spise litt, i dag ble det en banan.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:46   #46
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

En brødskive eller en liten porsjon havregrøt evt. havregryn med melk må minstemann ha, selv om han ikke liker frokost. Jeg synes det høres lite ut med to-tre brødbiter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:47   #47
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Jeg sier forresten at mine må spise frokost, men det betyr ikke at jeg henger over de og kjefter i de maten, de er glade i mat og enkle i kosten så de spiser frokosten fordi de er sultne og klare for mat.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:49   #48
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Jeg prøver å motivere så godt som mulig til at de skal spise litt.
Det er slett ikke alltid de spiser noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:49   #49
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Eldste høres ut som barnet i HI. Han kan sitte i 20 minutter å røre rundt i frokostblandingen, eller ta to biter av brødskiven og så orker han ikke mer. Andre dager spiser han to brødskiver på rappen, så det kommer veldig ann på dagsformen. Det hender, på dårlige dager, at jeg smører en syltetøy/sjokadebrødskive, bare for å få i han noe ...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:51   #50
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Guttungen her i huset må spise frokost før han går på skolen. Han kan velge om han vil ha ei brødskive med juice til, eller en posjon havregryn med melk. Han bruker en liten evighet på å få det i seg, og jeg har forlengst svelget kamelen og lar ham få se tegnefilm mens han spiser, siden jeg stort sett er opptatt med å stelle lillebroren hans på morgenen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:54   #51
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

De spiser en brødskive hver.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:54   #52
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Jeg presser selvsagt ikke i storebror mat, men dersom han har spist veldig lite, prøver jeg oppfordre til å spise litt til.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 09:06   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Alle må spise frokost, men eldstemann er absolutt ikke sulten på morgenen, så han slipper unna med et glass biola med litt gryn. De to minste drikker et glass juice og spiser en liten skive.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 09:11   #54
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Liten apetitt her. 1 go'morgen yoghurt, men det hender den ikke blir spist opp. Men noe må han spise. Har kjøpt i Nugatti, men da ble det ikke spist noe annet enn kneipp med Nugatti. Så den har vi kuttet ut.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:19   #55
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Snuppa er ikke glad i frokost.

I går spiste hun en pitteliten yoghurt og 1/4 banan. I dag ble det nesten ei skive.
Jeg har sagt hun må spise litt, for det er lenge fra 07 til kl 11 når det er lunsj, men hun har virkelig ikke matlyst, så jeg pusher ikke på mengde så veldig.

Hun får aldri med syltetøy på skiva på skola, men hun har fått det på skiva til frokost. For da går maten litt lettere ned ser jeg. Og jeg synes det er viktig å få i seg noe energi på morgenen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:41   #56
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Storebror må spise frokost før han skal på skolen. 3 dager spiser han brødskive, og 2 dager får han havre-cheerios. Hadde han fått bestemme selv hadde han ikke spist noen ting før middag.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:44   #57
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

De må spise noe.

Men hvor mye varierer. Guttungen spiser fort to tallerkener med kornblanding, men kan også spise en halv banan.

Vesla er mer småspist, men de dagene hun absolutt ikke vil ha noe, er jeg fornøyd om hun får i seg en halv yoghurt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:58   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Snuppa er ikke særlig sulten om morgenen. Vi sier oss fornøyd om hun spiser en halv brødskive, men oppfordrer til å spise en hel. Vi kan presse ganske hardt for at hun skal få i seg den halve, men nå er det som regel ikke noen diskusjon lenger.

Knerten spiser frokost i barnehagen. Da rekker han å våkne skikkelig først, og da spiser han godt. Jeg gruer meg litt til akkurat han og frokost neste år, for jeg tror det kommer til å bli vanskelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 12:01   #59
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Ja, de må spise noe. Eldstemann har jo alltid matlyst, så det har aldri vært et problem. Nummer to er ikke så sulten om morgenen, men har vent seg til å spise litt likevel. Minstemann er mest trøtt, og da orker han ikke å spise, men så snart han er ferdig med å være trøtt så blir han veldig sulten, så jeg prøver å presse han til å drikke et glass juice og spise et knekkebrød - eller noe i den dur. Av og til en youghurt. Litt etter hva vi har.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 12:18   #60
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Snuppa må spise et knekkebrød før hun går, og litt melk. Hun kunne fint ha gått timesvis uten å spise for hun glemmer seg som hun så pent sier selv.
Som regel holder det ene knekkebrødet, noen ganger vil hun ha mer.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no