Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Elleveåring på ti timers togtur alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-13, 16:25   #101
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Og ang lengde på turen. Lar dere ungene slippe ting som kan være litt kjedelig altså?
Jeg kjedet meg jeg. Men man har da bare godt av å kjede seg litt? Kanskje tenke litt på vær og vind, filosofere litt og spise uanstendige mengder godis.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 16:32   #102
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Nei, jeg synes det er helt greit at de får prøve seg, være voksne, kjede seg og alt det der, men det er noe med mengden timer alene i en vogn som jeg opplever som litt i kjipeste laget for mange elleveåringer. I hvertfall hvis de ikke har prøvd det før sammen med voksne eller trappet opp med kortere turer først. Jeg prøver å unngå at de er ti timer alene hjemme også for den saks skyld, ikke fordi det er farlig, men fordi det er litt kjipt. Og det er en grunn til at vi har sykedager for barn under 12 år og at barn har krav på å ha med seg en voksen på sykehus selv om de ikke er spesielt syke. De er ganske store og greier mye, men de er barn som ennå trenger endel oppbacking av voksne. Og 10 timer er lenge både å kjede seg og å ha det litt skummelt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 16:36   #103
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg tok toget tre timer hver vei alene i den alderen der. Riktignok mye kortere tid, men alle scenarioene som nevnes kunne like godt skjedd.
Syns det må være innenfor normalen for hva en bør klare jeg. Jeg syns det var litt spennende, litt skummelt, litt kjedelig, men jeg følte meg ansvarsfull og voksen husker jeg.

Jeg håper jeg tenker likedan når jenta mi blir så stor.

Syns faktisk at en del av dere fremstår som litt pysete altså.

Det er ganske stor forskjell på 3 t og 10 t altså, jeg kunne også satt en 11-åring på toget i 3 t men ikke i 10t.
Det har ingenting med å være pysete å gjøre for min del hvertfall.

Katta sier det i grunn veldig greit i sitt siste innlegg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 16:36   #104
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg ville lagt vekt på hvordan barnet takler forsinkelser og eventuelt buss for tog. Kanskje tom en reise uten toalett. Jeg har opplevd så mye rart Trondheim - Oslo de siste seks årene. Og NSB som arrangør tar lite ansvar for opplysning og tilrettelegging når ting ikke går som planlagt.

Jepp, det var jeg som satt seks timer på Ringebu med to småbarn pga flom. Det var veldig dårlig med informasjon og tilrettelegging. Vi var ute på reise i 13 timer for så å komme hjem igjen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 16:39   #105
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nei, jeg synes det er helt greit at de får prøve seg, være voksne, kjede seg og alt det der, men det er noe med mengden timer alene i en vogn som jeg opplever som litt i kjipeste laget for mange elleveåringer. I hvertfall hvis de ikke har prøvd det før sammen med voksne eller trappet opp med kortere turer først. Jeg prøver å unngå at de er ti timer alene hjemme også for den saks skyld, ikke fordi det er farlig, men fordi det er litt kjipt. Og det er en grunn til at vi har sykedager for barn under 12 år og at barn har krav på å ha med seg en voksen på sykehus selv om de ikke er spesielt syke. De er ganske store og greier mye, men de er barn som ennå trenger endel oppbacking av voksne. Og 10 timer er lenge både å kjede seg og å ha det litt skummelt.

Dette oppsummerer greit min mening også.

Ett par timer på tog, helt ok. Men ikke 10 timer. Jeg har hatt ungen i baksetet fra Oslo til Kiel flere ganger og han klarer fint sånne transport-etapper. Men da er han ikke alene.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 16:41   #106
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Amen, Katta!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 18:22   #107
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg hadde da ikke sendt noen ti timer med tog hvis de ikke hadde hatt lyst til det selv. Jeg trodde virkelig det var snakk om en elleveåring som syntes dette var spennende og gøy og som var troende til å få en fin tur. Å sende en elleveåring som bare ville vært til plage for sine omgivelser og som ville ringe hjem hvert kvarter for å fortelle at hun/han kjedet seg hadde jeg absolutt ikke gjort.

Men jeg har ikke noe problem med å la de være ti timer alene hjemme heller da. Skal det være kjipt å være alene? Uten noen til å aktivisere seg? Jeg tror det er veldig nyttig fra tid til annen å måtte sørge for sin egen underholdning, men om det hadde vært hver dag hadde det blitt i meste laget. Hos oss blir det ni timer 6 dager i året (når vi har planleggingsdager), og det har jeg ingen kvaler for. Jeg håper han (Storebror) kjeder seg inderlig og får et kick bak til å bli litt mer kreativ, og foreløpig har han faktisk funnet på veldig mye de dagene da han er "tvunget" til det - i motsetning til hverdagen hvor han har skole, lekser, søsken, aktiviteter og venner som fyller hvert ledige sekund slik at han aldri klarer å finne på noe selv i det hele tatt.

Og Storebror var bare så vidt fylt 8 første gang han var hjemme en hel dag. Virkelig helt uproblematisk, så å ikke ville la en elleveåring være hjemme en hel dag alene (med mindre spesielle behov og alt det der) høres litt voldsomt ut - for meg.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 27-03-13 kl 20:41.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 20:23   #108
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg tror ikke jeg hadde latt en elleveåring være alene hjemme i ti timer, så nei, en togtur i ti timer tror jeg hadde vært utelukket. Min eldste er straks ti, så gudene vet hvor mye som skjer i løpet av det året, ergo uttaler jeg meg kun ut i fra hva jeg tror.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 21:32   #109
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Storesøster er 11, og hun har vært alene hele dager. På planleggingsdager og hvis hun er syk, men ikke pleietrengende... Har aldri tenkt over at det er synd på eller kjipt å være alene. Litt alenetid har ingen vondt av, og hun er såpass kreativ at hun klarer seg fint.

Jeg kunne sendt henne på tur.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 21:33   #110
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke jeg hadde latt en elleveåring være alene hjemme i ti timer, så nei, en togtur i ti timer tror jeg hadde vært utelukket. Min eldste er straks ti, så gudene vet hvor mye som skjer i løpet av det året, ergo uttaler jeg meg kun ut i fra hva jeg tror.

Jeg er enig med deg!

Tok med min 8-åring på jobb forleden for at hun skulle slippe å få være alene hjemme i 7.5 timer alene. Hun hadde nok klart seg, men jeg syntes hun skulle få slippe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 21:40   #111
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg ville gjort mye for å unngå at 12 åringen skulle være alene hjemme i 11 timer. Ikke fordi det ikke kunne gått, men fordi jeg synes det er lenge for et barn å være alene. Hun kan fint være hjemme en dag, men det er ikke så lenge.

Jeg er ikke redd for å sende dem med toget alene, men jeg vil helst unngå det. Fordi de ikke ville like det, og jeg synes ikke at det er et poeng å utsette dem for noe som er ubehagelig uten at det er noen grunn til det. Dersom det var en veldig viktig grunn til at de måtte ta det toget og ingen kunne følge dem, så ville jeg latt dem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 22:26   #112
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg ville ikke sendt min 11 åring på så lang togtur alene.
Har begynt å grue meg for klasseturen de skal ha nå i mai, det er midt i bjørkepollensesongen og han Må ta en del remedier for ikke å tetne helt... hjelp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 00:41   #113
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg er helt enig i at mye har forandret seg. Men i forhold til et slikt scenario? Jeg ser ikke forskjellen. Ikke annet enn at dagens unger er mye mindre selvstendige.

Nei jeg tenker ikke at hun kan bli utsatt for noe, men jeg syns det er LENGE for en tiåring på ett tog helt mutters alene.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke jeg hadde latt en elleveåring være alene hjemme i ti timer, så nei, en togtur i ti timer tror jeg hadde vært utelukket. Min eldste er straks ti, så gudene vet hvor mye som skjer i løpet av det året, ergo uttaler jeg meg kun ut i fra hva jeg tror.

Det er litt der jeg å.
Ville ikke latt ungene være hjemme i huset så lenge, og det har litt med at jeg syns ikke ungene skal trenge å være alene så lenge. Ikke fordi alt det skumle som kan skje.

For når alt kommer til alt, vel ja så er verden generelt ett skummelt sted.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 08:43   #114
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har kjørt lengre enn 10 timer med tog, herlig, stille og fredlig. Mini eller mannen - nei.

De aller fleste voksne menn klarer seg vel på en titimers togtur?

Jeg har vært på mange lange reiser med tog, både som barn og voksen, og klart det kan være kjedelig i lengden, selv med lesestoff og iPad. Men det er jo ikke farlig å kjede seg. Tror jeg reiste alene et godt stykke med tog fra jeg var 12.

Vi har igrunnen ingen steder å sende elleveåringen alene med noen form for transport, så sånn sett er det ikke aktuelt. Men jeg tror jo han kunne klart det fint, om det var nødvendig for å komme til noe han hadde lyst til i den andre enden. Jeg hadde nok egentlig slitt mer med å sende ham alene med fly, men det er på grunn av tanken på ulykker og krisesituasjoner og at han skulle måtte oppleve det alene. Jeg vet det er veldig irrasjonelt, og det kan selvfølgelig oppstå med tog og buss også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 10:01   #115
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Det at det er langt og kjedelig er jo et viktig poeng. En ting er at barn har "godt av" å holde ut kjedelige timer, en annen ting er hensynet til andre passasjerer som skal holde ut en 11-åring som skal holde ut å sitte stille i 10 timer..?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 10:13   #116
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

For når alt kommer til alt, vel ja så er verden generelt ett skummelt sted.

Er den det altså?
Sånn på generelt basis?
Verden kanskje, men Norge?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 11:39   #117
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er den det altså?
Sånn på generelt basis?
Verden kanskje, men Norge?

Norge er nå en del av verden det å.

Og se feks 22.juli, tror ikke mange trodde at en politisk ungdomsleir skulle bli så skummelt.

Vi er ikke skjermet for elendighet her i Norge heller.

Men som sagt er det ikke skummelhetsgraden som gjør at jeg ikke ville sendt 11åringen min, det er fordi jeg syns det er for lenge å være alene. Jeg ville ikke satt 11åringen min alene hjemme engang i 10timer.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 18:15   #118
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg syns egentlig en bedre sammenligning er "hjemme alene på rommet sitt". For det er det største problemet, synes jeg, at man er så stuck til samme sted, med få muligheter til variasjon i underholdning og knapt noen variasjon i oppholdssted. Batteriet til iPaden varer jo ikke turen ut en gang. (Akkurat det kunne man selvsagt løse med en Komfort-oppgradering, så klart.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 18:28   #119
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

På omtrent alle tog i Norge i dag får man strøm ved alle setene. Så underholdning hadde man hatt i alle ti timer.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 18:37   #120
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

På omtrent alle tog i Norge i dag får man strøm ved alle setene. Så underholdning hadde man hatt i alle ti timer.

Det ville jeg forhørt meg om. Ett strømutak familievogna på vei fra Oslo til Trondheim, de ganske nye grønne togvognene. Der ble der kø de ti timene vi disponerte togsettet. Og de gamle vognene som kjører fra Trondheim kl 08.10, har jeg ikke sett strøm i familievogna, kun kupeene. Jeg er nå utrustet med Nokia 688 for reiser med NSB.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no