Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Elleveåring på ti timers togtur alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-13, 18:39   #121
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

På omtrent alle tog i Norge i dag får man strøm ved alle setene. Så underholdning hadde man hatt i alle ti timer.

Tja,jeg ville sjekket det opp før en dro. Vi hadde ikke det hvertfall på vår togtur.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 18:40   #122
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Her kan man sjekke: http://tog.yzi.me/

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 18:46   #123
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her kan man sjekke: http://tog.yzi.me/

Takk for link! Familie bør unngås da ser jeg. Stellerom som fasilitet er ikke så interessant lengre.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:04   #124
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

For når alt kommer til alt, vel ja så er verden generelt ett skummelt sted.

For et utrolig trist syn på verden? Spesielt når vi aldri har levd lengre, tryggere, bedre og aldri hatt så mange gode systemer for å ta vare på oss i tilfelle rottefelle på alle mulige kanter. Selvfølgelig kan ting skje, 100% trygg er det umulig å bli, men generelt er verden, og spesielt Norge, trygg og "kjedelig".

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:06   #125
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Dersom barnet mitt ikke kunne klare seg uten strømuttak på togreisen, hadde jeg heller droppet det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:15   #126
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

For et utrolig trist syn på verden? Spesielt når vi aldri har levd lengre, tryggere, bedre og aldri hatt så mange gode systemer for å ta vare på oss i tilfelle rottefelle på alle mulige kanter. Selvfølgelig kan ting skje, 100% trygg er det umulig å bli, men generelt er verden, og spesielt Norge, trygg og "kjedelig".

Skjønner ikke hva som er trist med det.
Verden, eller Norge er da ikke noen rosa verden.
At Norge er tryggere enn andre land har jeg strengt tatt aldri sagt noe på.
Men se feks bare her ifjor høst, på alle barna som ble forsøkt dratt inn i biler på østlandet. Sigrid feks, som faktisk forsvant og ble drept. Utøya. osv osv.
Trygt og kjedelig? Vel i forhold til USA, ja helt sikkert. Men at det sjeldent skjer elendighet i Norge er feil syns jeg.

Jeg lever fortsatt livet som normalt, har ingenting med det å gjøre.
Men ja, Norge er absolutt annerledes idag enn det var for 14år siden når jeg var tennåring.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:18   #127
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Det var barn som ble dratt inn i biler og folk som ble drept i Norge også for 14 år siden og lenge før det. Men før internett så hørte vi ikke om alt på samme måte som vi gjør nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:25   #128
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det var barn som ble dratt inn i biler og folk som ble drept i Norge også for 14 år siden og lenge før det. Men før internett så hørte vi ikke om alt på samme måte som vi gjør nå.

Helt sikkert, men i så store tall som ifjor høst? Det tviler jeg faktisk på.

UANSETT, så var ikke den setningen noe å henge seg opp i.
Den var mer for å understreke fra min side at det er ikke skummelheten som gjør jeg ikke ville sende barnet alene med toget, for verden er ett skummelt sted, det er at jeg syns det er for lenge å være alene for 11åringen. Men det var voldsomt så folk skulle henge seg opp i setningen "verden er ett skummelt sted"

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:30   #129
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Dersom barnet mitt ikke kunne klare seg uten strømuttak på togreisen, hadde jeg heller droppet det.

Jeg hadde ikke giddet å kjøre tog i ti timer uten tilgang på strøm, så det syns jeg tiåringen skal få slippe også. Dessuten vil jeg vite helt sikkert at hun har mulighet til å lade mobilen sin og ikke sitter med død telefon hvis det faktisk skjer noe og hun ønsker å kontakte meg. (For ikke snakke om at jeg vil kunne kontakte henne og høre om hun har det bra.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:31   #130
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg hang meg ikke spesielt opp i den setningen, jeg mener bare at verden ikke nødvendigvis er så veldig mye skumlere enn for bare 14 år siden. Uten at jeg har noen konkrete tall å komme med, så tror jeg virkelig ikke det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:36   #131
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde ikke giddet å kjøre tog i ti timer uten tilgang på strøm, så det syns jeg tiåringen skal få slippe også. Dessuten vil jeg vite helt sikkert at hun har mulighet til å lade mobilen sin og ikke sitter med død telefon hvis det faktisk skjer noe og hun ønsker å kontakte meg. (For ikke snakke om at jeg vil kunne kontakte henne og høre om hun har det bra.)

For meg blir dette på samme linje som å se på DVD i bilen - man får null og niks ut av turen. Jeg ville nok sendt med telefon (våre telefoner varer batteriet en uke på, så det går fint), men annet elektronisk utstyr hadde både jeg selv og barna mine klart seg uten. Vi kjører bil til Spania hver sommer uten noen som helst tekniske duppeditter (annet enn radioen som er i bilen fast), og det er overhodet ikke noe problem.

Jeg hadde ikke sendt barnet mitt ti timer med tog hvis ikke det var noe barnet hadde lyst til, og følgelig hadde jeg regnet med at barnet hadde lyst til å få noe ut av togreisen og ikke sitte med nesa i en ipad/iphone/ipod. Det kan barnet strengt tatt gjøre hjemme og trenger ikke å kjøre tog for å gjøre. Hvis det var selve å komme fra a til å som var poenget og barnet ikke hadde lyst til å kjøre tog for opplevelsens skyld, hadde jeg sendt det med fly.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:40   #132
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Hvis jeg hadde vært sikker på at telefonbatteriet holdt, så ville absolutt ikke strøm vært noen forutsetning for å kunne være på toget i ti timer verken for meg eller elleveåringen. Vi kan lese bøker, og er ikke nødt til å være på nett eller ha spill de timene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 22:18   #133
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Den (langdistanse)togstrekningen jeg kjører oftest er Trondheim-Oslo, og man skal være ganske entusiastisk for å "få en opplevelse" ut av det altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 23:29   #134
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den (langdistanse)togstrekningen jeg kjører oftest er Trondheim-Oslo, og man skal være ganske entusiastisk for å "få en opplevelse" ut av det altså.

Og Nordlandsbanen er myyyyye verre. Den strekninga er så kjedelig at det ikke går an å sette ord på det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 23:55   #135
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den (langdistanse)togstrekningen jeg kjører oftest er Trondheim-Oslo, og man skal være ganske entusiastisk for å "få en opplevelse" ut av det altså.

Jeg kjenner et par stykker som syns det er virkelig en opplevelse.
De bor i Oslo, og syns det er eneste måten å komme seg til Trondheim på.

Har aldri tatt den strekningen selv, så aner ikke.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 00:27   #136
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og Nordlandsbanen er myyyyye verre. Den strekninga er så kjedelig at det ikke går an å sette ord på det.

Det er faktisk så kjedelig at jeg sliter med å finne ord. Både i bil og på tog. I tillegg er komforten totalt fraværende.

Jeg sliter med å se at en 11-åring skulle ha forutsetning for å ønske å legge ut på en sånn tur. Det er ikke akkurat interrail vi snakker om, barnet (!!) er fortsatt bare 11 år og jeg klarer ikke se på det som noe annet enn en transportetappe

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 02:52   #137
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg hadde sendt min 11 aaring paa en saa lang tur hvis hun ville det selv. Hun har helt greie forutsetninger for aa vurdere lengden paa reisen. Vi reiste nettopp i 24 timer selv (NB! Ikke tog) og jeg opplevde det som en helt OK tur.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 06:33   #138
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

For meg blir dette på samme linje som å se på DVD i bilen - man får null og niks ut av turen. Jeg ville nok sendt med telefon (våre telefoner varer batteriet en uke på, så det går fint), men annet elektronisk utstyr hadde både jeg selv og barna mine klart seg uten. Vi kjører bil til Spania hver sommer uten noen som helst tekniske duppeditter (annet enn radioen som er i bilen fast), og det er overhodet ikke noe problem.

Jeg hadde ikke sendt barnet mitt ti timer med tog hvis ikke det var noe barnet hadde lyst til, og følgelig hadde jeg regnet med at barnet hadde lyst til å få noe ut av togreisen og ikke sitte med nesa i en ipad/iphone/ipod.

Wow! Noen ganger tenker jeg at dere må da ha enormt rolige, og tålmodige barn? En slik tur uten tekniske dupeditter - blir det ikke NOE mas, altså? Vi kjører av og til 6-7timers turer med ungene, og pøser på film, DSog Ipad for å få tida til å gå, og for å overleve. En motorvei man har kjørt mange ganger før er ikke en opplevelse, det er transport. Kjører man småveier for å oppleve et annet land er det selvfølgelig noe annet.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:31   #139
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Wow! Noen ganger tenker jeg at dere må da ha enormt rolige, og tålmodige barn? En slik tur uten tekniske dupeditter - blir det ikke NOE mas, altså? Vi kjører av og til 6-7timers turer med ungene, og pøser på film, DSog Ipad for å få tida til å gå, og for å overleve. En motorvei man har kjørt mange ganger før er ikke en opplevelse, det er transport. Kjører man småveier for å oppleve et annet land er det selvfølgelig noe annet.

Vi kjørte 13*2 timer med tog for ikke så lenge siden med fire unger på 10,7,4 og 2 år. Uten mer elektronikk enn to smart telefoner. Det var utrolig koselig. Vi hadde høytlesing, spill og ikke minst lekedelen i familievogna. Turen var definitivt en del av opplevelsen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:37   #140
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg har vært på mange lange bil- og togturer med barn uten andre elektroniske hjelpemidler enn kassett/cd-spiller i bilen, og det er fullt mulig. Litt mer krevende for foreldrene selvfølgelig, men det går an å ha det hyggelig kombinert med å kjede seg litt. På togturer hadde vi med bøker og kortspill etc.

Minsten har med spill i bilen, men på ferieturer så nekter jeg ham å ha det hele tiden for jeg syns det er utrolig usosialt og at det går an å følge med litt på det som foregår utenfor bilvinduet. Hvis det er kun motorvei er det selvfølgelig ikke så spennende, men det er det som regel ikke. Litt vel stusslig å kjøre forbi de fantastiske utsiktene på Sardinia, og det eneste du har sett er Angry Birds-spillet, som du ser hele tiden hjemme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no