Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vinterferietips for mor og sønn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-23, 14:38   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinterferietips for mor og sønn

Det har blitt besluttet at knerten (16) og jeg skal på vinterferie sammen. Bare vi to. Vi klarer bare ikke å bli enige om nøyaktig hva vi vil.

Vi vil et sted hvor det er varmt, eller i hvert fall varmere.

Knerten er spesielt opptatt av at han får gode matopplevelser. Han er nemlig en snodig kombinasjon av foodie og ekstremt kresen.

Vi er begge opptatt av å slappe av, men vi må kunne gjøre «noe» (i tillegg til å spise). Ingen av oss er særlig atletiske, men vi kan holde oss i moderat bevegelse ganske lenge. Og vil kunne synes det er ålreit hvis det vi gjør er gøy.

Jeg har foreslått Jordan med tur til Petra osv. Men det ble visst rart/voldsomt/whatever. Uaktuelt var det i hvert fall.

Så … kor ska vi reis?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 17:08   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Bilbao og San Sebastian for mat, men neppe varmt.

Kapp Verde? Aner ikke noe om maten, da.

Hva slags mat ønsker han?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 18:34   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Mexico og spise taco. Granka er varmt, men ikke spesielt spennende da.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 19:13   #4
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Hva med Madeira?

Jeg var der en gang for mange år siden; før jeg ble klar over at det var mange pensjonister som dro dit. Men jeg ser ingen grunn til at pensjonistene skal få beholde Madeira for seg selv.
Dere kan gå tur på levadaene, oppleve den botaniske hagen (Madeira er et av de seks 'floral kingdoms' i verden), og det er mye god mat.
Jeg ville bodd i Funchal.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-23, 19:55   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Mellomste (15) og mormor (en ikke særlig atletisk 71-åring) gikk nettopp en del av pilgrimsturen til Santiago de Compostela. Det er mormors prosjekt som mellomste var nysgjerrig på da hun gikk tidligere i år. Det hjelper nok at minst en er brennende engasjert i denne turen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 10:59   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Noe av utfordringen er at hvis vi gjør noe veldig kult, så vil mannen min være med. Men han bør holde seg hjemme denne gangen.

Både knerten og jeg ville elsket San Sebastaian, men da vil mannen være med.

Vi har pratet litt videre, og funnet ut at siden han har passert 16 år så skal vi undersøke litt mer om en mer vanlig "sydenferie", men på et hotell som ikke tillater småbarn. Knerten er en snodig sjel og synes småunger er skikkelig slitsomt (og har egentlig syntes det siden han selv var i kategorien småbarn). Men nå har han jo blitt stor nok til å slippe inn på hoteller hvor dette kan unngås.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 11:00   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Hva med Madeira?

Jeg var der en gang for mange år siden; før jeg ble klar over at det var mange pensjonister som dro dit. Men jeg ser ingen grunn til at pensjonistene skal få beholde Madeira for seg selv.
Dere kan gå tur på levadaene, oppleve den botaniske hagen (Madeira er et av de seks 'floral kingdoms' i verden), og det er mye god mat.
Jeg ville bodd i Funchal.

Madeira høres egentlig ålreit ut. Det skal jeg undersøke nærmere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 11:31   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Noe av utfordringen er at hvis vi gjør noe veldig kult, så vil mannen min være med. Men han bør holde seg hjemme denne gangen.

Både knerten og jeg ville elsket San Sebastaian, men da vil mannen være med.

Vi har pratet litt videre, og funnet ut at siden han har passert 16 år så skal vi undersøke litt mer om en mer vanlig "sydenferie", men på et hotell som ikke tillater småbarn. Knerten er en snodig sjel og synes småunger er skikkelig slitsomt (og har egentlig syntes det siden han selv var i kategorien småbarn). Men nå har han jo blitt stor nok til å slippe inn på hoteller hvor dette kan unngås.

Min kollega og mannen var på et slikt hotell i sommer og har bestilt på nytt til neste år, Kreta, men der har jo dere tilgang på hus og det er vel ikke varmt nok der (eller åpent da).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 11:46   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Vi har tilgang til hus på Kreta, ja. Men vi har vurdert det til ikke å være "varmt nok" i februar. Tanken var også at vi skulle oppleve noe nytt denne gangen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 12:04   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har pratet litt videre, og funnet ut at siden han har passert 16 år så skal vi undersøke litt mer om en mer vanlig "sydenferie", men på et hotell som ikke tillater småbarn. Knerten er en snodig sjel og synes småunger er skikkelig slitsomt (og har egentlig syntes det siden han selv var i kategorien småbarn). Men nå har han jo blitt stor nok til å slippe inn på hoteller hvor dette kan unngås.


Det var denne typen hotell jeg bodde på på Kreta i sommer, og det anbefales absolutt (et anna sted en Kreta, selvsagt ). Det var utrolig rolig og deilig; den eneste "støyen" som forekom var hvis noen lo litt høyt ved bassenget.

Hotellet mitt hadde forøvrig samarbeid med SATS om utvida treningstilbud (gruppetimer med svensktalende instruktør), og det var også veldig bra hvis dere vil ha noen som pusher dere til litt aktivitet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 23:26   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

+1 på Madeira

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 07:16   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterferietips for mor og sønn

Vi var på et hotell i gran canaria i sommer som ikke hadde 16-årsgrense, men det var færre barn enn vanlig på chartertur, og det var ikke lov å herje i bassenget, så de minste barna var nok mest på stranda. Litt dyrt da, det skal sies.

Det var ikke så mye å finne på i området rundt, men man kan jo leie bil og kjøre litt rundt. God mat, fint hotell og fine bassengområder:

https://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_...y_Islands.html

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no