Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-23, 14:10   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Og som du gjerne reiser tilbake til?

Fortell!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 14:36   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Ikke i Norge, men i nærheten. (Litt avhengig av hvor i landet du bor.) Så velger jeg å reklamere for Hotell Pigalle i Gøteborg. Utrolig sjarmerende og med skikkelig god frokost. I tillegg til at Gøteborg er en skikkelig kul by.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 15:39   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

For to år siden så overnattet vi på Energihotellet. Litt pes å komme seg dit, men så utrolig flott og gjestmildt!

Vi kom så sent at det hang en lapp på døra til oss om hvor vi kunne finne nøkkelen, og litt snacks til oss på rommet. Vi bodde på originalsuiten, som er et enkelt rom med originalmøbler og innredning fra 60-tallet, med magisk utsikt og badekar.

Frokostsalen har en helt nydelig peis, og jeg vil gjerne reise tilbake og få med meg meg middagsserveringen også. Mye lokalmat, og grønnsaker fra kjøkkenhagen. Datteren til arkitekten, som også er arkitekt, har tegnet et anneks, som jeg gjerne vil bo i, neste gang.


Vel verdt en spasertur ned til hovedkontoret for energistasjonen, og rundt atriumshusene til funksjonærene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 15:53   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Tuddal høyfjellshotell og Hvaler gjestgiveri.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 16:09   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Sylte hotell i Valldal. Fikk overnatting der sammen med mannen, i bursdagsgave fra svigers. Veldig koselig og stemningsfullt gammelt hotell, som er renovert i nyere tid, gjennomført stil som er veldig tro mot det gamle. Og superhyggelige eiere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 16:27   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Skjolden hotel - Vi booket det bare for at det var et passe sted å stoppe på, men vi ante ikke hvor fantastisk mat vi skulle få. Flott sted!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 17:23   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Nutheim gjestgiveri i Flatdal.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 20:25   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Storfjord hotell! Er nok av de dyrere her i landet, men fantastisk sted, service og mat. https://www.storfjordhotel.com/no/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 21:22   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Dalen hotell i Dalen, Tokke, Telemark. Jeg fikk riktignok et spøkelse på besøk på natta og kommer aldri til å sove der igjen, men det var likevel en helt fantastisk opplevelse. Bygget, rommene, matsalen, salongen, personalet. Til og med sprit-dispenserne var tidsriktige. (Mulig de er tatt vekk nå, det er vel et år eller to siden jeg var der.) De har vinterstengt pga dårlig isolert bygg (og lite turisme), så mulig man må vente til sommeren igjen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 22:37   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dalen hotell i Dalen, Tokke, Telemark. Jeg fikk riktignok et spøkelse på besøk på natta og kommer aldri til å sove der igjen, men det var likevel en helt fantastisk opplevelse. Bygget, rommene, matsalen, salongen, personalet. Til og med sprit-dispenserne var tidsriktige. (Mulig de er tatt vekk nå, det er vel et år eller to siden jeg var der.) De har vinterstengt pga dårlig isolert bygg (og lite turisme), så mulig man må vente til sommeren igjen.

Oj. Spøkelse? Fortell gjerne mer

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 23:14   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Oj. Spøkelse? Fortell gjerne mer

Huff, nei, nå som jeg har det litt på avstand er det bare teit, men det føltes virkelig der og da. Jeg våknet på natta av følelsen av å bli dyttet ut av senga og at det blåste veldig, selv om ingen ting var åpent. Men jeg hadde jo ligget og lest i hotellboka rett før jeg sovnet, om alle historiene som går om det bygget.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-23, 09:02   #12
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ikke i Norge, men i nærheten. (Litt avhengig av hvor i landet du bor.) Så velger jeg å reklamere for Hotell Pigalle i Gøteborg. Utrolig sjarmerende og med skikkelig god frokost. I tillegg til at Gøteborg er en skikkelig kul by.

Tenkte også Pigalle, var der i helga. Fantastisk!

Men i nabolandet, ja.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 05:16   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dalen hotell i Dalen, Tokke, Telemark. Jeg fikk riktignok et spøkelse på besøk på natta og kommer aldri til å sove der igjen, men det var likevel en helt fantastisk opplevelse. Bygget, rommene, matsalen, salongen, personalet. Til og med sprit-dispenserne var tidsriktige. (Mulig de er tatt vekk nå, det er vel et år eller to siden jeg var der.) De har vinterstengt pga dårlig isolert bygg (og lite turisme), så mulig man må vente til sommeren igjen.

Skriver under på Dalen Hotell. Fantastisk hotell og koselig sted. (Selv om jeg har familie der, så har jeg overnattet på hotellet noen ganger. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-23, 12:28   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Hotellet fortjener å bli vist frem også.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 15:45   #15
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnattingssteder i Norge som har overrasket deg positivt i det siste?

Nå ble jeg riktignok ikke overrasket, stedet snakkes mye om i Trøndelag, men Stokkøya skal vi definitivt tilbake til:
https://www.stokkoy.no/

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no