Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 21:00   #101
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Startet egentlig tråden for å lufte om dette er akseptabel irrettesettelse av andres barn?

S ble sår og lei seg av kjeften hun fikk av damen. Hun begynte å gråte skikkelig sårt.

Jeg er helt enig i at det er ufint å kjefte på andres barn, altså (unntatt i ekstremtilfeller). (Diskusjonen begynte bare etter hvert å dreie seg om mer generelle betraktninger om hvor greit man synes det er at andre har andre standarder for oppførsel enn man har selv.) Stakkars jenta di som ble så lei seg. Jeg ville nok ha sagt akkurat det samme til mitt barn som du sa til ditt, i en slik situasjon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 23:10   #102
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er helt enig i at det er ufint å kjefte på andres barn, altså (unntatt i ekstremtilfeller). (Diskusjonen begynte bare etter hvert å dreie seg om mer generelle betraktninger om hvor greit man synes det er at andre har andre standarder for oppførsel enn man har selv.) Stakkars jenta di som ble så lei seg. Jeg ville nok ha sagt akkurat det samme til mitt barn som du sa til ditt, i en slik situasjon.

For min del dreide diskusjonen seg slett ikke om hvor greit man synes det er at andre har andre standarder for oppførsel enn en selv.

Man skal være relativt lite oppegående for å ikke skjønne at virkeligheten blir tolket ulikt av ulike mennesker.

Diskusjonen har dreid seg om hvorvidt nabodamas oppførsel var akseptabel eller ikke.
Og det var den selvfølgelig ikke.

Om den ene synes det er greit at barn springer rundt, den andre at de må sitte stille og den tredje at barn bør holdes borte fra café, spiller liten rolle i denne sammenhengen.

Dama kjeftet på et lite barn som vred seg på stolen sin - det kan vel trygt kalles en usympatisk overrekasjon, selv om man tar all verdens forbehold om at vi alle er ulike etc. etc.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 23:27   #103
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For min del dreide diskusjonen seg slett ikke om hvor greit man synes det er at andre har andre standarder for oppførsel enn en selv.

Man skal være relativt lite oppegående for å ikke skjønne at virkeligheten blir tolket ulikt av ulike mennesker.

Diskusjonen har dreid seg om hvorvidt nabodamas oppførsel var akseptabel eller ikke.
Og det var den selvfølgelig ikke.

Nei, det er det du har diskutert.

En hel del av oss andre har diskutert på generelt grunnlag etter hvert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 23:52   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Jeg hadde blitt knust hvis jeg hadde fått et fremmed barn til å gråte, og i hvert fall for en så liten foreseelse som å sitte urolig. Og jeg hadde blitt temmelig forbannet på nabodamen for det du opplevde, Cascaye.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:00   #105
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For min del dreide diskusjonen seg slett ikke om hvor greit man synes det er at andre har andre standarder for oppførsel enn en selv.

For all del, du vet best selv hva diskusjonen har dreid seg om for din del, jeg snakket for meg selv, jeg. Og deler av diskusjonen for min del dreide seg nettopp om dette du nevner her. (Hvis det ikke var klart for deg, er det ikke så rart at du så ut til å være såpass uenig med meg.) Du skrev et sted i tråden at "Jeg synes vel det er et poeng å tolerere et mangfold av mennesker i ulik alder når man er på café eller andre offentlige steder." - en relativt generell uttalelse som satte i gang en relativt generell del-diskusjon, som ikke hadde noe spesielt med Cascaye å gjøre.

Jeg ville bare gjerne presisere overfor Cascaye at jeg ikke hadde trukket hennes beskrivelse i tvil - jeg kom inn i tråden på en tangent etter den kommentaren din, og det jeg skrev om hadde bare delvis noe med hennes historie å gjøre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:31   #106
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Beklager hvis jeg misforstår her, men bruker du dine egne unger som eksempel på at unger i sydlige strøk ikke alltid sitter ved bordet under måltidet?

Både ja og nei. Jeg bruker mine unger som eksempel, men jeg har også sett andre unger i sydlige strøk, altså, vi har en tendens til å reise steder hvor det er andre barnefamilier Det eksempelet jeg nevnte var bare for å vise at selv der det IKKE er mye unger i sydlige strøk, så blir de ikke sure om det er noen unger som ikke sitter dønn stille og er usynlige.

Men for alt i verden, det finnes jo unger der også som sitter dønn stille og er "usynlige". Unger er forskjellige, der som her.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:33   #107
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har opplevd i Norge at servitører både har flørtet, lekt og invitert med barnet vårt på kjøkkenet for å hente is slik at vi voksne skulle få litt alenetid og fordi de syntes det var hyggelig med barn. Leker har han fått låne også. Han er tre år nå, og vi øver oss på å gå på restaurant når det ikke er altfor mange andre der, og passer på å gå før han kjeder seg så mye at han "tar av". Vi har også med leker, bøker og tegnesaker for å holde ham opptatt.

Vi har også funnet en sånn restaurant nå - italienere som driver den Men vi går om dagen da, ikke om kvelden. Våre unger blir litt eltne på kveldstid, så da er det i grunnen lite aktuelt å ta dem med. Det blir noe annet når man er på ferie, og har snudd døgnet litt, slik at de ikke er helt utslitte når kvelden kommer.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:37   #108
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er en grunn til at en del restauranter i "syden" har små lekeplasser. Ingen unger i 1-7 årsalderen sitter stille ved bordet under en flere timers lang middag. Men de trenger ikke hyle og skrike og herje, men å røre på seg litt ser jeg på som helt naturlig for unger i den alderen.

Veldig få unger i alle fall. Jeg kjenner unger i den alderen som sitter dønn stille og spiser seg gjennom flere retter (ikke mine ). De er ikke ekstremt rolige til vanlig, men de er ekstremt glade i mat .

Forøvrig enig. Unger kan godt røre seg, det er skriking og veldig høylytt leking som er irriterende. Glad barnelatter og litt bevegelse er bare koselig synes jeg.

Men selvfølgelig. Var jeg ute på en superromantisk middag på en dyr restaurant ville kanskje jeg også blitt irritert om der sprang unger rundt bordet jeg satt på? Men det er et stykke derfra til å irritere seg over unger som synes og høres litt på en kafee på dagtid.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:22   #109
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg hadde blitt knust hvis jeg hadde fått et fremmed barn til å gråte, og i hvert fall for en så liten foreseelse som å sitte urolig. Og jeg hadde blitt temmelig forbannet på nabodamen for det du opplevde, Cascaye.

Jeg tror at de fleste tenker som deg, Scarlett - heldigvis! : )

Det er sjelden jeg er på café på dagtid uten at det er barn i lokalet. Og med et eneste unntak, har jeg aldri opplevd at et voksent menneske har kjeftet på et lite barn for en så lite alvorlig "foreteelse" som HI skriver om.

Grunnen til at jeg synes det å diskutere at folk har ulik mening om hvor grensene går mtp på barns oppførsel på café er lite interessant i denne sammenhengen, er at det synes åpenbart at nabodama overreagerte i denne situasjonen.

Jeg har enda ikke lest et eneste innlegg hvor noen hevder at kjeft fra en ukjent voksen er en helt rimelig reaksjon på at et barn sitter urolig på en stol.
Og om det forholder seg slik, så er vi vel alle enige. I akkurat dette tilfellet.
Det er ikke alltid man må diskutere for diskusjonens skyld heller.

Da jeg leste HI, tenkte jeg at hun var litt oppbrakt der og da, og ønsket seg noen tilbakemeldinger på om det var hun eller nabodama som var på jordet.
I denne sammenhengen kunne kanskje det greieste vært å kun gi HI støtte på at det ikke var hun som var på jordet i denne sammenhengen.

Av og til er det enkle det beste.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:35   #110
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Da jeg leste HI, tenkte jeg at hun var litt oppbrakt der og da, og ønsket seg noen tilbakemeldinger på om det var hun eller nabodama som var på jordet.
I denne sammenhengen kunne kanskje det greieste vært å kun gi HI støtte på at det ikke var hun som var på jordet i denne sammenhengen.

Av og til er det enkle det beste.

Når man legger ut slike innlegg som Cascaye gjorde her, så må man være forberedt på flere ting: for det første kan det hende at noen snur saken på hodet og sier at "Dette er din versjon av historien. Kan det finnes en annen side av den som du ikke ser?" Dette kan være så irriterende og/eller sårende det bare vil, men det er altså en risiko man tar når man velger å fortelle om slike hendelser på FP. Vil man bare ha koz og klemz, anbefaler jeg andre fora enn dette.

For det andre kan det hende at tråden sklir ut i generell debatt etter en stund. Det betyr ikke nødvendigvis at folk ikke har sympati med HI eller at HI tar feil. Det betyr ganske enkelt at folk flest er ferdige med sympatierklæringene (eller hvilke tilbakemeldinger hovedinnlegget nå har avfødd) og at de går videre til mer generelle betraktninger rundt lignende problemstillinger.

Det er ikke slik at hovedinnlegger "eier" en tråd og at alle innlegg i tråden plikter å rette seg etter hovedinnleggers innhold (for ikke snakke om hovedinnleggers ønsker i forhold til tilbakemeldinger). Slik er forumlivet, og det må man nesten bare godta – i alle fall hvis man vil skrive her på FP.

Og når det er sagt, så kan jeg gjerne presisere at slik den aktuelle saken har vært fremstilt i denne tråden, mener jeg damen ved nabobordet handlet helt feil og overreagerte totalt i sin tilbakemelding til barnet (men det er altså ikke den konkrete saken jeg har diskutert i det siste i denne tråden).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:50   #111
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Teofelia - jeg visste jeg ville få et svar som ditt ; )

Og jeg skjønner hva du sier.

Poenget mitt var vel at om man faktisk ER enig med HI, så er det da slett ikke koz&klemz å gi uttrykk for akkurat det.

Om hele saken hadde vært mer i gråsonen, ville jo en slik utarting som denne tråden har vært høyst relevant og også på sin plass.

Her inne er det heldigvis mange diskusjonsglade mennesker.
Jeg hadde bare lyst til å si at av og til er det vel greit å bare gi en person støtte, hvis det står klart for en selv at en er enig i HIs perspektiv. Det er da slett ikke intetsigende kozemozing, men er ærlig og oppriktig meningsutveksling.

Vi har jo mange nok tråder hvor det er langt mer opplagt grunnlag for uenighet enn denne.
Jeg føler ikke så sterkt for dette at det er et poeng for meg å diskutere hvilken vei denne tråden burde ta, altså.
Snakk ivei om det dere vil, selvfølgelig.

Men det er disse tankene jeg har gjort meg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 11:02   #112
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Jeg forstår hovedinnleggers frustrasjon, og synes innblandingen fra nabodamen var ufin og upassende.

Jeg griper også av og til overfor barn med ekstrem oppførsel som går utover andre,- og foreldrene ikke griper inn, men det skal endel til. Er man på steder der foreldre og barn ferdes, er overbærenheten stor. Noen ganger har jeg snakket med foreldrene. Men jeg prøver å gjøre det på en vennlig måte.

Dersom barna mine skulle oppføre seg urimelig mot andre mens jeg ikke følge med, har jeg absolutt ikke noe i mot at andre voksne irettesetter dem, men jeg hadde reagert dersom det bare var snakk om å sitte litt urolig på en stol.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 14:14   #113
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Teofelia - jeg visste jeg ville få et svar som ditt ; )

Hva!? Kaller du meg forutsigbar?!

Sitat:

Her inne er det heldigvis mange diskusjonsglade mennesker.
Jeg hadde bare lyst til å si at av og til er det vel greit å bare gi en person støtte, hvis det står klart for en selv at en er enig i HIs perspektiv. Det er da slett ikke intetsigende kozemozing, men er ærlig og oppriktig meningsutveksling.

Vi har jo mange nok tråder hvor det er langt mer opplagt grunnlag for uenighet enn denne.
Jeg føler ikke så sterkt for dette at det er et poeng for meg å diskutere hvilken vei denne tråden burde ta, altså.
Snakk ivei om det dere vil, selvfølgelig.

Men det er disse tankene jeg har gjort meg.

Selvsagt er det ikke noe i veien for å gi folk støtte, og det kan jeg ikke skjønne at noen har tatt til orde for heller. Og det er selvsagt også helt opp til deg å velge hvilken retning av diskusjonen du ønsker å gripe, men jeg skjønner deg dit hen at du mener andre også bør velge å begrense diskusjonen til å heie på hovedinnlegger, og der er jeg altså uenig med deg. Delvis fordi jeg ikke synes det er det som er poenget med et diskusjonsforum, men først og fremst fordi jeg i utgangspunktet ikke syntes det var like opplagt som deg at saken bare kunne sees fra en side.

Jeg synes det å prøve å belyse en sak fra flere sider, og finne ut om det kan være mer ved en sak enn det som kommer frem i hovedinnlegget, er både spennende og høyst relevant.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 14:45   #114
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva!? Kaller du meg forutsigbar?!

Selvsagt er det ikke noe i veien for å gi folk støtte, og det kan jeg ikke skjønne at noen har tatt til orde for heller. Og det er selvsagt også helt opp til deg å velge hvilken retning av diskusjonen du ønsker å gripe, men jeg skjønner deg dit hen at du mener andre også bør velge å begrense diskusjonen til å heie på hovedinnlegger, og der er jeg altså uenig med deg. Delvis fordi jeg ikke synes det er det som er poenget med et diskusjonsforum, men først og fremst fordi jeg i utgangspunktet ikke syntes det var like opplagt som deg at saken bare kunne sees fra en side.

Jeg synes det å prøve å belyse en sak fra flere sider, og finne ut om det kan være mer ved en sak enn det som kommer frem i hovedinnlegget, er både spennende og høyst relevant.

He,he - nei jeg mente ikke at jeg visste at jeg ville få et slikt svar fra akkurat deg - men jeg visste at jeg ville få det fra noen !

Og igjen - jeg skjønner hva du sier, og er enig med deg på generelt grunnlag.

Det er sikkert bare jeg som blir lei av at alt skal plukkes fra hverandre alltid.
Men det er vel bare meg , og akkurat - so don't take any notice ; )

(Ta gjerne høyde for at jeg har en for lav terskel for når jeg synes en diskusjon går fra nettopp diskusjon til kverulering. Jeg skal vurdere å høyne terskelen min - men lover ingenting, selvfølgelig! ; )

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 17:14   #115
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg hadde blitt knust hvis jeg hadde fått et fremmed barn til å gråte, og i hvert fall for en så liten foreseelse som å sitte urolig. Og jeg hadde blitt temmelig forbannet på nabodamen for det du opplevde, Cascaye.

Ja, samme her.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:06   #116
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Jeg var ikke ute etter koz og klemz.
Jeg er en relativt ung mor, som kanskje til tider er usikker på mine egne refleksjoner og tanker rundt noen situasjoner som mamma.
Derfor ville jeg ha noen objektive meninger om hvordan jeg oppfattet situasjonen og om jeg reagerte "riktig".

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 08:27   #117
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg var ikke ute etter koz og klemz.
Jeg er en relativt ung mor, som kanskje til tider er usikker på mine egne refleksjoner og tanker rundt noen situasjoner som mamma.
Derfor ville jeg ha noen objektive meninger om hvordan jeg oppfattet situasjonen og om jeg reagerte "riktig".

Jeg tror ingen - og absolutt heller ikke meg - trodde du var ute etter koz&klemz.
Poenget mitt var vel snarere at om ingen av oss synes at å kjefte på et fremmed barn som sitter urolig på en stol er en ok ting å gjøre, så er det vel nyttig for deg om vi gir uttrykk for det, og ikke nødvendigvis blander inn en haug med tolkninger i et så lite ullent case.

Å diskutere barn på café på generelt grunnlag, er absolutt interessant, det også.
Men jeg oppfattet deg som om du var ute etter en klar og tydelig tilbakemelding på om akkurat denne dama oppførte seg ok eller ikke.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no