Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-17, 11:13   #41
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Hjemme hos meg er det en som ikke er noe glad i fisk, og hun foretrekker helt klart laks fremfor hvit fisk. Vi spiser aldri makrell, for det liker ikke jeg, og det er stort sett jeg som tar initiativ til fiskemiddager.

En helt enkel og klassisk torskemiddag er ovnsbakt torsk med baconbiter over og potetstappe til. Men det er kanskje for mye torskesmak av det også?

Ellers lager jeg en helt enkel fiskegryte, jevnet grytebasis med litt rømme i, lar løk og gulerøtter og potetbiter koke seg møre, og legger i fisken helt på slutten, bare sånn at det blir passe kokt. Ta gjerne masse hakket persille over. Det smaker nesten ikke fisk i det hele tatt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 13:41   #42
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Enkel og god fiskegryte, uten fiskesmak!

Hakk og stek en gul løk i smør. Tilsett mel og melk/matfløte (fungerer med laktosefritt også) så du får sausekonsistens, og nok til at det skal dekke følgende;
Torsk eller sei i biter, litt salt og pepper, masse karri og en pose med frosne grønnsaker. Ha dette i sausen og småkok til fisken er gjennomkokt.
Serveres med ris.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 20:09   #43
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Jeg er ingen oppskriftsperson, men fisk med cocosmelk, chili, ingefær osv smaker ofte mer asiatisk en fisk. Ja, om asiatisk er en smak. Det kan lure eldstemann her i huset hvertfall.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no