Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva skulle du ønske barna drev med ...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-17, 16:53   #61
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.



Ja, men det tar jo fremdeles plass... Vi bor på 30 kvm. Men mulig det blir plass ved siden av pianoet, faktisk. Det hadde vært stas.

Hallo, sett det bak do;-)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 17:27   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

At jeg ikke tenkte på det. Beste forslaget til nå for hva den plassen skau brukes til!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 17:42   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Jeg skulle ønske hun var litt friluftsinteressert. Og veldig gjerne at hun holdt på med hester - det har jeg hatt STOR glede av både som barn, ungdom og voksen. Men hun er veldig allergisk mot hester, så det måtte vi gi opp.

Hun spiller i korps, tar timer på musikkskolen og sangtiner og bruker masse tid på å lære seg selv å spille både gitar, piano og ukulele - så jeg er VELDIG fornøyd med hennes altoppslukende musikkinteresse.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 17:56   #64
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Jeg har egentlig ingen ønsker annet enn at de skal velge noe de selv trives med. Hva jeg selv liker/likte som barn er egentlig uvesentlig. Hvis jeg skal tenke rent egoistisk og på det praktiske plan setter jeg pris på aktiveter som ikke er utendørs vinterstid, som har få dugnadskrav og som ikke beslaglegger mange helger pga kamp/cup (noe fotball gjorde, og jeg kjenner jeg er glad eldste sluttet med det). Taekwondo er sånn sett gull og oppfyller alle mine egoistiske krav. Barna velger uansett fritt og jeg stiller opp på hva det skal være.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 18:52   #65
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Eldste ble værende på de to tingene som passet henne best: 4H og teater.
Jeg ønsket at hun skulle spille piano + en fysisk aktivitet.

Mellomste burde fortsatt med fotball. Det hadde også vært fint om han kunne beholdt lysten til å spille gitar, og han burde definitivt blitt i speider'n.

De nest yngste passer i teatergruppa, og burde slutte med instrumentene sine og heller begynne på hhv sykling og dans.

Yngste? Da må vel alt realiseres Hun skal spille piano (har prøvd med 3 av de 4 søsknene uten at det holdt), og så må hun hoppe og sprette med et eller annet. For min del: helst fotball.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 21:04   #66
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette tror jeg du har rett i. Jeg engasjerer meg fordi jeg ser at det er viktig for ungene mine og at de koser seg.

Jeg gikk noen runder med meg selv da jeg var det eneste familiemedlemmet som ikke var engasjert i fotballklubben, men jeg konkluderte med at "If you can't beat them, join them" og meldte meg som lagleder ... et verv som har klart medføre at jeg har blitt ytterligere engasjert i klubben i andre verv.


Heilt klart!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 21:05   #67
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Skulle ønske han ville spille et instrument. Han vil gjerne spille trommer, men vi har på ingen måte plass til et trommesett, så det utgår. Ellers hadde han fått lov.

Han kan jo spille i korps, de får små øvingstrommer med hjem og har tilgang til all verdens utstyr på øving.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 21:09   #68
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med...

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Han kan jo spille i korps, de får små øvingstrommer med hjem og har tilgang til all verdens utstyr på øving.

Det er planen, men de får ikke være med i korpset før i 3. klasse.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 23:02   #69
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Jeg skulle ønske eldste hadde villet gått på ski på vinteren.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 21:57   #70
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Korps, ja.

Her er foreldreinnsatsen på korps pr år vesentlig lavere enn lagsport. Nå har jeg heller ingen selvstendig glede av å sitte i gymsokkluktende haller rundt i dalstroka, det påvirker jo endel.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 22:24   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Alt annet enn korps... *Drittlei vanvittige mengder dugnad*

Eldste sluttet i sommer etter å ha spilt i tre år. Det var nokså deilig må jeg innrømme. I år gleder jeg meg faktisk til en normal 17.mai uten å stå mange timer på arrangement uten å få vært med barna.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 23:10   #72
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Korps, ja.

Her er foreldreinnsatsen på korps pr år vesentlig lavere enn lagsport. Nå har jeg heller ingen selvstendig glede av å sitte i gymsokkluktende haller rundt i dalstroka, det påvirker jo endel.

Jeg liker å sitte i hall, men her er det også så vanvittig mye dugnad på håndballen at jeg er glad ungene slutta... Korpset har lite dugnad, men man må være med på loppeinnsamling og loppemarked.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 01:15   #73
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Jeg skulle ønske de ville på tur på eget initiativ, for da kunne de inspirert meg og.

Minsten har godt gehør og synger i kor, men skulle ønske hun brukte pianoet som står her og støver ned. Innser at jeg kanskje kunne brukt det mer.

Er ellers godt fornøyd med å ha lite kjøring hit og dit, men savner å stå på sidelinjen og heie.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 09:44   #74
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Det er sant. Knerten synger veldig mye, men vil ikke synge i kor. Jeg har forsøkte å ymte frempå om dette flere ganger, men han vil virkelig ikke.

(På den annen side, aktivitetskalenderen hans er ganske full, så det er kanskje greit nok. Jeg vet ikke helt hva kan skulle valgt bort til fordel for kor.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 23:06   #75
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Jeg ønsket gjerne korps, og har fått en fløytegutt. (førsteårs aspirant, men jeg håper han fortsetter lenge) Han spiller også fotball til farens glede (eller frustrasjon.... for fotball er slett ikke "livet" for guttungen, han er ikke spesielt god eller veldig interessert. Eier ikke nevneverdig ballfølelse. Hva kan du vente da, han er min sønn også, sier jeg.. Men mannen spiller altså fortsatt fotball selv, og er med i trenerteamet for guttungen. )

Jeg ønsker en kombinasjon av fysisk aktivitet og gjerne noe musikalsk eller i alle fall en form for kulturelt for dem etterhvert. Mellomste går for tiden på dans men det er barnedans og veien videre er ikke helt gitt, for å si det sånn. Klubben har ingen naturlig fortsettelse for henne. Om hun skulle forsøkt seg på fotball er ikke utenkelig, men om det er noe for henne er jeg mer usikker på. (Pr nå kræsjer det med dansen, så da utgår det) Håper hun begynner i korpset, egentlig kan hun trolig godt like kor, og reelt tenkte jeg på dramagruppen på kulturskolen her en dag også (men hun må begynne i tredje klasse tror jeg det er og enda er hun førskole)

Hva som passer for yngstemor er enda veldig uvisst. Hun er tross alt bare 14 mnd gammel

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 00:15   #76
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Jeg er veldig glad for at eldste spilte håndball i så mange år. Fantastisk morsom idrett!

Samtidig kjenner jeg at jeg er glad for at yngste ikke ville spille fotball lenger.
Mye gøy der også. Men jeg er glad for å slippe å stå ute i all slags vær. Og møte opp på baner langt hjemmefra midt i uken i middagstid.
Jeg elsker at han spiller i korps. Korps er også en fantastisk "lagsport". Et korps vil ikke fungere bra uten alle stemmene.
Også har han ganske nylig startet med innebandy. Og er ganske god faktisk! Jeg trodde ikke den gutten hadde noe på en idrettsbane å gjøre, men han overrasker.

Jeg kunne ønske han ville danse! Han gikk på et dansekurs, men det var dårlig organisert.
Aller helst skulle jeg ønske han ville danse standard og latin.

Jeg er en sånn en som engasjerer meg alltid. Så jeg har vært innom lagleder i håndball, fotballtrener og nå korpsleder. Elsker å kunne følge tett på!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 20:04   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Tja, alt som ikke bråker eller binder opp helger eller gir masse dugnader. :lat:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 20:18   #78
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Fotball, det driver han med også heldigvis.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 20:43   #79
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skulle du ønske barna drev med ...

Jeg liker det de gjør fordi de liker det selv. Så jeg har ikke tenkt over mine ønsker for hva de skulle drive med.

Minstemann på 5 går på gymlek hver mandag, og de andre to spiller althorn og trombone.

Og så går alle på fjellet når vi har fri.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no