Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva synes dere om Facebook?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-09, 09:23   #181
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Nysgjerrig som jeg var registrerte jeg meg for å titte litt, men
ble straks skremt over interessen av "gamle kjente" jeg absolutt ikke
ville ha kontakt med.
De jeg vil ha kontakt med - har jeg kontakt med IRL, og har ikke lyst
til å være "tilgjengelig" for alle og enhver som søker på navnet mitt.
Så nei, jeg var ikke reg. i mange dagene, og har klart meg meget bra uten FB.

__________________
Mamma til fem+
Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 11:59   #182
Røsslyng
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Innlegg: 52
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Alt dilldallet klarer jeg meg fint uten, men det er unektelig et eldorado for oss nysgjerrigperer.

Det er det som gjør facebook interessant...

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:05   #183
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Er inne på Facebook hver dag, og følger med på bilder som legges ut. Men har ryddet veldig i min, og har nå kun venner som jeg har et forhold til.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 13:56   #184
Emil's mamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Emil's mamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tenkte senest i dag på hvor takknemlig jeg er for facebook.
Får ta del i hverdagstankene og -aktivitetene til venner jeg ellers nesten aldri ser pga. avstand. Det er så utrolig hyggelig!

Er veldig enig i ditt innlegg. Facebook brukes aktivt til å holde kontakt med noen av mine gamle venner, og mine nyere venner. Gøy å se bilder av barna deres, og ellers fra livet deres. Og, selvsagt få kommentarer på bilder jeg legger ut. Sambo har også stor glede av det i skolesammenheng, skulle ønske jeg hadde samme verktøy for å være i kontakt med resten av klassen min da jeg var student.

Jeg er ikke så redd for det her storebror ser deg, og at det er farlig å legge ut bilder på facebook. (Men, på nettet generelt er jeg stort sett i mot det.) Jeg har sperret profilen min, slik at det er vanskelig å søke opp og finne meg, og jeg siler ut hvem jeg har på vennelisten, og begrenser det til at kun de på vennelisten min får se bildene.

Liker facebook mye bedre nå når den har kommet i ny versjon, og det meste av det applikasjonstullet har forsvunnet.

Emil's mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:55   #185
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Det fine med Facebook er jo å holde en slags kontakt med mennesker man sjeldent møter, eller ikke har møtt på mange år, men også en plass hvor man tar litt mer del i livet til sine nære venner og familie ved å dele bilder, tanker osv. Jeg blokkerer derimot så og si alt jeg mottar av invitasjoner til ditt og datt, alt det der er for meg bare tull. De få gruppene jeg er medlem av er bare for å vise et standpunkt om jeg kan si det slik, men hadde godt greid meg uten de også.

Jeg er også noe kritisk til hvem jeg legger til som venner. Ser jo at det er mange som har flere hundre (4-5-600 osv) venner, er det faktisk mulig? Det kan jo virke som om at mange legger til personer bare de har møttes en eneste gang for mange herrens år siden, for meg er det langt i fra venner. For min del holder det med gamle klassekamerater, gamle (og selvsagt nåværende) venner og slekt og familie).

Det er også begrenset hvem som har tilgang til profilen min, wallen min og bilder som jeg legger ut. Selve profilen er sperret slik at kun mine venner har tilgang til den. Det er heller ikke alle vennene mine som har tilgang til å lese hva som postes på wallen, hva jeg skriver på statusoppdateringen eller se bildene som jeg legger ut. Det er kun forbeholdt mine aller nærmeste og de vennene jeg har mest kontakt med.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:34   #186
emma-li
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 88
emma-li har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

facebook er helt greit. jeg bruker den kun til å veksle ett par ord med barndomsveninner. Og andre venner.. synes det er kjempekoselig. ellers så bruker jeg den ikke til noe annet. og sende blomster, hjerter osv synes jeg er noe tull

emma-li er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:30   #187
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg registrerte meg der tidlig denne mnd, så jeg er ganske fersk der inne, men glemte hele greia helt til jeg fikk en venneforespørsel på søndagskvelden, så natt til mandag måtte jeg innom å se litt mer, fant en del jeg kjente, også noen søskenbarn som jeg ikke har sett på mange år, og det var veldig koselig, så jeg kommer nok til å være der litt fremover regner jeg med. Holder på å bli kjent der inne nå, er en del jeg ikke skjønner så mye av enda. men lærer stadig noe da.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 13:59   #188
malsolh
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 6
malsolh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

syns den er helt grei, men bruker ikke så mye tid dær

malsolh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 14:10   #189
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Føler det litt på samme måten som HI. Takket først nei, ble medlem og det tok litt av i en periode før det dabbet helt ut. Nå har jeg en særs begrenset profil og er kun innom rent sporadisk fordi vi har en trillegruppe der hvor vi typ avtaler hvor og når.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 14:17   #190
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.852
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg er på facebook daglig, får holdt kontakten med gamle kjente fra barneskolen osv. Har akkurat slettet ca 100 stk fra vennelisten min og nå har jeg bare venner jeg har ett forhold til der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 15:16   #191
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.852
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Hvordan får man fjernet veggmeldinger? greit å ta bort de gamle.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 15:49   #192
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Hvordan får man fjernet veggmeldinger? greit å ta bort de gamle.

Når du holder pekeren over meldingen kommer dett opp et kryss eller "fjern" til høyre for innlegget/meldingen.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 16:49   #193
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.852
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Når du holder pekeren over meldingen kommer dett opp et kryss eller "fjern" til høyre for innlegget/meldingen.

kan man ikke fjerne flere på engang?Tar jo evighet om man skal fjerne ett og ett innlegg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 17:01   #194
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

kan man ikke fjerne flere på engang?Tar jo evighet om man skal fjerne ett og ett innlegg.

Derfor bør man gjøre det ofte.

Jeg har ikke funnet ut hvordan man sletter alle, men kan hende det er mulig.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 18:24   #195
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg reg meg på FB for et par måneder siden, men er innom bare et par-tre ganger i uka. Holder kontakten med søskenbarn, venner langt unna og mine "daglige" venner. Alt det andre har jeg ikke gidda å sette meg inn i

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 18:44   #196
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg har et ukomplisert forhold til facebook. Ser at det ikke er en selvfølge, så jeg velger presisere.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 18:51   #197
Ulltulla
Fullverdig medlem
 
Ulltulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 76
Ulltulla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Er med, men har valgt sterke begrensninger. De fleste jeg har kontakt med er godt voksne mennesker som ikke sender div tull. Dessuten, den viktigste årsaken for min del med å være inne på FB er å ha litt peiling på hva ungene driver med, og forstå litt mer av deres verden, og hvordan de bruker nettet.

Ulltulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 17:32   #198
LilleBlåklokke
Nybegynner
 
LilleBlåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 5
LilleBlåklokke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg er kjempe fornyd med facebook. Ikke helt begeistret for at de forandrer der inne så ofte, men det går seg til
Bruker facebook til å holde kontakt med venner jeg ikke ser så ofte, og snike litt i bildene til andre. Kjekt å følge med litt på hvordan det går med folk

LilleBlåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:38   #199
Aristo
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 2
Aristo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Husker i starten, da Facebook var nytt og ukjent, og jeg ble bombadert med mailer om å bli med på dette. Takket alltid "nei", for jeg trodde det bare var et slags chattested, eller noe i den duren. Så forklarte min søster meg hva det var og jeg ble såpass nysgjerrig at jeg meldte meg inn.

Kjempespennende å søke etter gamle klassekamerater og barndomsvenner. Vel, de jeg fant da. I en alder av 37 år innså jeg at jeg nok var for gammel og at mine venner og kjente fra barndommen ikke var på Facebook. Mange av jentene visste jeg ikke navnet på, siden de fleste sikkert har giftet seg og skiftet navn.

Siden jeg fortsatt har mitt pikenavn, ble jeg oppsporet av mange gamle klassekamerater. Det var jo artig å utveksle noen ord, men så stoppet det opp. Vi hadde jo ikke lenger noe til felles enn noen år i barndommen, og nå bor alle spredt rudnt i landet.

Etterhvert oppdaget jeg alle gruppene og Wallene". Var medlem både her og der, til jeg en dag lurte på hva jeg egentlig drev på med. Her kommer jeg til spørsmålet:

Hva er egentlig vitsen med å være medlem av diverse grupper på Facebook?

Hva er poenget med å sende diverse kødd og morsomheter til f.eks Super Wall?

Jeg har nå slettet alt om meg selv, unntatt bildet og noen få ord om meg selv. Har slettet meg fra både gruppemedlemskap og fjernet alle applikasjonene unntatt Fotoalbumet.

Ka dåkker sei om den herre Feisbukken?

Tryneboka virket spennede i begynnelsen, men nivået sank etterhvert. Og dermed er jeg nesten ikke aktiv der.

Aristo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:44   #200
Aristo
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 2
Aristo har et hav av muligheter foran seg
Blunk

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Tryneboka er grei den. Fant noen gamle venner. Og fikk noen nye. Men ellers har jeg vel egentlig ikke kommet igang med å benytte tjenesten.

Aristo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
facebook


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no